ב-NBA שוקלים לקיים משחקי צדקה עם שחקנים בריאים והסגר

לברון ג'יימס, קוואי לאונרד
לברון ג'יימס, קוואי לאונרד | Harry How/Getty Images

צעד אחר צעד: הקומישינר, אדם סילבר, סיפק ראיון בארה"ב והעלה את הנקודות הבוערות: "99% מהאנשים צורכים את הספורט דרך הדיגיטל, עלינו לעשות דברים בהדרגה. אני מקווה שנציל לפחות חלקים מהעונה הזו"

(גודל טקסט)

זה מרגיש כמו נצח אך רק שבוע עבר מאז הפסקת ליגת ה-NBA. רבים שואלים את עצמם מה יעלה בגורלה של ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם. הקומישינר אדם סילבר התראיין לתוכנית "SportsCenter" של ESPN הוא סיפר על הרגע הקשה של קבלת ההחלטה על עצירת הליגה וניסה לזרוע אופטימיות לקראת ההמשך.

סילבר אמר:  "היינו ערניים להשלכות של התפשטות הנגיף וחזינו שיגיע לארה"ב, בטח כשהוא הסתובב באירופה. ב-11 בחודש הציע ד"ר פאוצ'י לשחק ללא קהל, ואז בשתיים לפנות בוקר, זה היה היום בו הכל השתנה. למרות שיוטה ג'אז ות'אנדר כבר היו מוכנות לשחק, עם קהל – זו הייתה ההחלטה הנכונה. 

ומה לגבי ההמשך? הוא הצהיר כי הוא מקווה להציל לפחות חלק מעונת המשחקים הנוכחית (דובר על כך שהפלייאוף ייקוצר בוודאות) ושהליגה מתכננת את החזרה לשגרה במספר שלבים. לדבריו יש שלוש נקודות חשבות בנוגע לחידוש הליגה: הראשונה היא מתי אפשר לחזור לשחק כרגיל לעיני 19 אלף אוהדים בכל משחק. השנייה היא השפעת הליגה מחדש ללא אוהדים ומהי המשמעות, והשלישית היא האם ניתן לקיים משחקי כדורסל שלא במסגרת הליגה למען ההנעה הקולקטיבית של האנשים שבבתים ומחפשים מה לעשות.


לוקה דונצ'יץ'. מחכה כמו כולם שהליגה תחזור (Jonathan Daniel/Getty Images)

רעיון שעלה היה לקיים כמו בכדורסל האוניברסיטאות טורניר עם הקבוצות הטובות ביותר מאחורי דלתיים סגורות וללא צופים תוך שידור המשחקים בטלוויזיה כמו "טירוף מרץ". אלא שבעקבות העובדה שרודי גוברט מיוטה ג'אז היה הספורטאי המקצועי הראשון בארה"ב שנדבק בקורונה – הרעיון ננטש.

הקומישינר המשיך: "איך נוכל להעפיל מחדש את הכלכלה? איזה תפקיד ה-NBA תוכל לשחק? אולי נצטרך לעשות זאת בהדרגה והשלב הראשון לא יהיה משחקים עם אלפי אוהדים במגרשים. אני אופטימי ורוצה להאמין שנציל לפחות חלקים מהעונה הזו". בהמשך הוסיף: "99% מהאנשים צורכים את הספורט שלנו דרך פלטפורמות דיגיטליות. הם צופים במשחק ולא מגיעים למגרש עצמו. אחוז האנשים שלוקח חלק במשחק הוא קטן מאוד".

מנכ"ל אטלנטה הוקס, סטיב קונין, דגל כי הליגה תשנה את לוח הזמנים שלה והעונה הבאה תתקיים מדצמבר עד אוגוסט במקום מאוקטובר עד יוני. על כך אמר סילבר: "אנחנו מנסים תמיד לעשות את הטוב ביותר, זו אפשרות שנשקלת. אנחנו עובדים על פתרונות נוספים. מה שהכי חשוב כרגע הוא לעשות דברים בבטחה מבלי לסכן אף אחד ולתמוך במדינה כדי שנתגבר על המגיפה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי