יותר שאלות מתשובות: כיצד יהיה ניתן לחדש את ה-NBA?

יאניס אנטטוקומפו, לברון ג'יימס
יאניס אנטטוקומפו, לברון ג'יימס | Harry How/Getty Images

בזמן שנגיף הקורונה ממשיך להתפשט בקרב הקבוצות והליגה הטובה בעולם מושבתת, בארצות הברית ניסו להגות פתרון שיאפשר לחזור לפרקט, בכפוף להנחיות משרד הבריאות האמריקאי

(גודל טקסט)

כפי שקרה בספורט העולמי כולו, גם ליגת ה-NBA נעצרה לפני 12 ימים כשנודע כי סנטר יוטה ג'אז, רודי גובר, אובחן כחולה קורונה. הנגיף התפשט מאז גם דרך קבוצות נוספות ויצר איום מהותי על המשך העונה הנוכחית, כאשר בשלב זה הקומישינר אדם סילבר מתקשה למצוא תשובות לשאלה מתי יחודשו המשחקים ובאיזו מתכונת. בארה"ב ניסו היום (שני) לנתח כיצד ליגת הכדורסל הטובה בעולם תוכל לחזור לפרקט, בכפוף להנחה תאורטית שכל השחקנים יוכלו להישאר בבידוד עד שגורמי הרפואה יאשרו כי הסכנה הבריאותית חלפה.

לפני הכל, ישנה המגבלה שהטילו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, שהורתה לבטל אירועים בהשתתפות יותר מ-50 איש. מאוד לא סביר שמשחקים יוכלו להתקיים כל עוד המגבלה תקפה, שכן כל קבוצה רושמת 13 שחקנים, אליהן צריך להוסיף את צוותי האימון, מפעילי השעונים ולוח התוצאות, רופאים, צוות שידור, צלמים ועוד מספר בעלי תפקידים חיוניים.

דבר נוסף שלא ריאלי זה להמשיך לשחק ב-29 אולמות שונים (הלייקרס והקליפרס חולקים את הסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס), המפוזרים בכל רחבי ארצות הברית במרחק טיסה אחד מהשני, כיוון שהקבוצות עדיין יהיו חשופות להידבקות במצב שכזה. גם תכנון מחדש של לוח המשחקים מהווה בעיה וב-NBA כבר מבינים שכדי להשלים את העונה, כמות המשחקים תצטרך לרדת – מהלך שיגרור עמו הפסד כלכלי עצום, כאשר כבר עכשיו הנזק מוערך בכמיליארד דולר.

אדם סילבר. גם לו אין תשובות כרגע (KAZUHIRO NOGI/AFP via Getty Images)
אדם סילבר. גם לו אין תשובות כרגע (KAZUHIRO NOGI/AFP via Getty Images)

העברת הליגה למיקום אחד ניטרלי עשויה להיות אלטרנטיבה. בארצות הברית העלו כאפשרות את לאס וגאס, שבה יש את ה"טי-מובייל ארנה" ואת המתקנים של המכללה המקומית, UNLV. בתי המלון הרבים בעיר אמורים להספיק לאכלוס הקבוצות, בהתחשב בכך שבתי הקזינו סגורים. במתכונת שכזו אפשר יהיה לשחק במהלך היום, שכן ברגע שאין קהל, יורד הצורך לכוון את המשחקים לשעות שאחרי העבודה. כמובן שלא מדובר בפתרון קל לביצוע, אך כן אחד שיהיה קצת יותר פשוט להוציא לפועל תוך כדי שמירת כלל המעורבים בבידוד.

שאלה מהותית נוספת היא מתי יהיה ניתן לחדש את הליגה. טכנית, לא מעט שחקנים מסיימים חוזה בחודש יולי הקרוב, כך שהנהלת ה-NBA וארגון השחקנים שלה ייאלצו לדחות את תאריך התפוגה של ההסכמים, דבר שיעכב את פתיחת העונה הבאה.

הרבה קצוות נותרו פתוחים וקשה לדעת כיצד יפתרו ב-NBA את כל הבעיות, במיוחד בתקופה בה העולם כולו מתקשה להתמודד עם משבר הקורונה – אך אין ספק שחזרה של הליגה הטובה בעולם, באיזה פורמט שלא יהיה, תספק הסחת דעה מבורכת למיליוני האוהדים השוהים בבידוד.

לאונרד ודייויס. מתי נראה אותם שוב על הפרקט? (Harry How/Getty Images)
לאונרד ודייויס. מתי נראה אותם שוב על הפרקט? (Harry How/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי