גם ב-NBA זה מתחיל: הסיקסרס יקצצו משכורות ב-20%

שחקני פילדלפיה
שחקני פילדלפיה | Mitchell Leff/Getty Images

גם ליגת הכדורסל הטובה בעולם מתחילה להיות מושפעת מנגיף הקורונה. פידלפיה 76 וכן קבוצת ההוקי קרח ניו ג'רזי נקטו בצעדים. המנכ"ל אוניל: "ישנן השלכות ארוכות טווח, איננו רוצים לקצץ בכוח העבודה"

קבוצות: פילדלפיה 76
(גודל טקסט)

כנראה שזה היה רק עניין של זמן: גם ליגת ה-NBA  ספגה הפסדים כספיים עצומים בשל נגיף הקורונה. פילדלפיה76 קיצצה 20% משכר העובדים בשל המשבר, כך לפי "ניו יורק טיימס". גם קבוצת ההוקי קרח ניו ג'רזי דווילס פעלה באותה הדרך.

שתי הקבוצות הודיעו לעובדים כי השינוי ייערך החל מחודש הבא וימי העבודה יצומצמו לארבעה ימים בלבד. סקוט אוניל, מנכ"ל סיקסרס אמר : "אנחנו מסתכלים על הסביבה שמוצגת בשל השפעת הקורונה, לנגיף יש השלכות ארוכות טווח, הרי אירועים גדולים מושעים. כדי להבטיח שנוכל להמשיך לתמוך ולהפעיל את העסקים שלנו בזמנים לא בטוחים אלה, מבלי לצמצם את כוח העבודה, אנחנו מבקשים מהשכירים במשרה מלאה להפחית באופן זמני ב-20% ולעבור לעבוד ארבעה ימים בשבוע".

יש לציין כי הקיצוץ ישפיע על עובדים במשרה מלאה המשתכרים למעלה מ-50 אלף דולר בחודש ויעלו עד 20% עבור אלה המרוויחים מעל 70 אלף דולר. בארה"ב מעריכים כי יתר קבוצות ה-NBA יחלו במהלכים דומים בימים הקרובים.

ג'ואל אמביד. הוא וחבריו ייאלצו לקצץ בשכר (Gregory Shamus/Getty Images)

אוניל הוסיף: "בנוסף לתמיכה באנשים שלנו, אנחנו מחויבים למלא תפקיד מתמשך במימון המאמצים לסייע לתושבים שנפגעו בצורה הקשה ביותר בערים שלנו". "בימים הקרובים נקים שותפויות בפילדלפיה ונעזור בהפצת מזון ומשאבים בעת המשבר".

ביום שישי האחרון הודיעה ה-NBA  כזכור כי המשכורות עד אפריל ישולמו רגיל אולם לאחר מכן הליגה משאירה לעצמה אפשרות פתוחה לשינוי השכר ולדחייתו. ישנו חוק ספציפי המאפשר זאת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי