בראד גרינברג: "אבדיה הוא לא דונצ'יץ', טיפשי לחשוב כך"

דני אבדיה
דני אבדיה | מאור אלקסלסי

ב"ניו יורק פוסט" ניסו לנתח את סיכוייו של שחקן מכבי תל אביב להיבחר בדראפט על ידי ניקס, מאמן מכבי אשדוד היה בין המרואיינים: "הוא עשה קפיצת מדרגה משמעותית, אבל הוא בסך הכל משחק 12 דקות ביורוליג"

(גודל טקסט)

"דני אבדיה שונה מאוד ממרבית השחקנים בדראפט הקרוב", הכריזו ב"ניו יורק פוסט". הבוקר (שני), בניסיון להבין עד כמה גדול הפוטנציאל של הסווינגמן בן ה-18 של מכבי תל אביב, שוחחו העיתון הניו-יורקי עם מספר אנשי כדורסל שמכירים היטב את אבדיה וניתחו את האפשרות שבסופו של דבר הוא ייבחר על ידי ניו יורק ניקס, לה יש 62.7 אחוזים לבחור בו במקומות שש עד תשע בסיבוב הראשון בדראפט.

לניקס אמנם יש צורך ברכז, מודים בקבוצה, אבל פראן פראשילה, הנחשב למומחה דראפט, הבהיר שהשנה קבוצות יבחרו לפי איכות השחקנים ולא על פי עמדות, לאור העובדה שצפוי דראפט פחות נוצץ לעומת שנים קודמות: "השנה אין הרבה שחקנים שאתה יכול להיות בטוח בהצלחתם ודני הוא בחירה טובה כמו כל שאר האפשרויות. איפה הוא ייבחר בעולם המשוגע בו חיים הסקאוטים ב-NBA? את זה אפשר רק לנחש".

מי שעוד שוחח עם ה"ניו יורק פוסט" היה בראד גרינברג, מאמן מכבי אשדוד שפגש את אבדיה בשנתיים האחרונות במסגרת ליגת ווינר. לפי הראיון איתו, אם הייתם אומרים לו בתחילת העונה שאבדיה יהיה אחת הבחירות הראשונות בדראפט 2020, הוא היה "מאוד פסימי" באשר לאפשרות: "הוא עשה קפיצת מדרגה משמעותית השנה, אבל תשפטו אותו על סמך מה שהוא עושה בגיל 19 או 20, זה בחור שעוד ישתפר כמו שהוא השתפר בעשרת החודשים האחרונים – ואם הוא ימשיך בקצב הזה, הוא יהיה שחקן טוב. עד כמה טוב? קשה לומר, עכשיו אפשר רק לנחש".


"עד כמה טוב הוא יהיה? זה הכל ניחושים" (דני מרון)

עוד אמר גרינברג על אבדיה: "צריכים להיות סבלניים, אי אפשר לצפות ממנו להצטרף ל-NBA וישר להיות בוגר כדי לספק את כל הדרישות ממנו. צריך להאמין שתוך כמה שנים הוא יעשה את הדברים, עכשיו זה יהיה טיפשי לחשוב שהוא ישר יציג יכולת כמו של לוקה דונצ'יץ'. אתם מדברים על בחור שמשחק 12 דקות ביורוליג, הוא לא לוקה דונצ'יץ'. הוא יותר כמו צ'די אוסמן, ואני אוהב את אוסמן".

גרינברג גם סיפר שלמיטב ידיעתו, טורונטו היא הקבוצה ששלחה יותר סקאוטים לישראל מכל קבוצה אחרת: "כולם מגיעים כדי לראות אותו, כי הוא הצעיר הכי טוב באירופה בגילאי 18-19. ההיסטוריה מלמדת ששני האירופאים הטובים ביותר בשנתון הופכים להיות שחקנים מקצוענים מצוינים".

פראשילה הוסיף לסיכום בעקבות ההשוואה של גרינברג: "אם דונצ'יץ' הוא מוצארט, אז אבדיה הוא אלטון ג'ון. הוא יהיה שחקן טוב מאוד, יום אחד הוא יהיה שחקן חמישייה בקבוצת פלייאוף. הוא ראוי להיבחר בין שמונת הראשונים".


בראד גרינברג. צינן מעט את ההתלהבות בארה"ב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי