עוד לפני האליפויות: ההישג ההיסטורי הכי גדול של ג'ורדן

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | GettyImages

עוד לפני שזכה באליפות הראשונה בקריירה, ורגע לפני שהודח בפלייאוף ע"י ה'בד בויס' פיסטונס ואייזיאה תומאס, מייקל ג'ורדן רשם עונה היסטורית שלעולם לא תשוחזר

קבוצות: שיקגו בולס
(גודל טקסט)

אם אתם חסרי מזל ולא זכיתם לראות את מייקל ג'ורדן משחק כדורסל, וסדרת הדוקו החדשה של ESPN: הריקוד האחרון, שעלתה הבוקר בנטפליקס היא ההיכרות הראשונה שלכם עם הוד אווירותו, אז בטח כבר הספקתם להבין: הוא היה שחקן כדורסל מדהים. כנראה הגדול מכולם.

חבר היכל התהילה, זכה בשתי מדליות זהבות אולימפיות, זכה בשש אליפויות, חמש פעמים בתואר ה-MVP, נבחר 14 פעמים למשחק האולסטאר והוביל את הליגה בנקודות במשך עשר עונות. כל כך הרבה הישגים ב-15 עונות בהם שיחק בשיקגו ובוושינגטון, ובכל זאת, ההישג הכי גדול של מייקל ג'ורדן לדעת רבים הוא בכלל לא המאזן המושלם בגמר.

בעונתו הרביעית של ג'ורדן בליגה הטובה בעולם (עונת 1987/88) ולפני שהודח בחצי גמר המזרח בפלייאוף, ע"י הדטרויט 'בד בויס' פיסטונס ואייזיאה תומאס, הגיע ההישג אולי המרשים ביותר בקריירה של MJ.

ג'ורדן שזכה בתואר ה-MVP הראשון בקריירה והיה בן 25 בלבד, הוא הוביל את ה-NBA בעונת 87/88 כשהוא קולע 35 נקודות למשחק ב-53.5% מהשדה, ושיקגו סיימו את העונה עם מאזן 32:50. אך מעבר להישג ההתקפי המדהים של מייקל, ההישג הגדול יותר הגיע בצד ההגנתי.

באותה אותה ג'ורדן הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של ה-NBA, שמוביל את הליגה בנקודות ובחטיפות, כשהוא רושם 3.16 חטיפות ו-1.6 בלוקים למשחק. בסיום אותה עונה הוא זכה בתואר שחקן ההגנה של העונה, והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה בתואר הזה וב-MVP באותה עונה, אך לאחר מכן הודח ע"י דטרויט בפלייאוף, והודח שלוש פעמים רצופות עד שזכה באליפות הראשונה בקריירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי