השאיפות לעתיד, החוויה ב-NBA והלקחים מהקורונה: דייויד בלאט בראיון

דייויד בלאט
דייויד בלאט | טוויטר

הישראלי התראיין ל"יורוהופס" ודיבר על שלל נושאים, ביניהם התכניות לאחר סיום דרכו בניו יורק, תקופתו בקליבלנד קבאלירס ועונת הזכייה ביורוליג עם מכבי תל אביב

(גודל טקסט)

עדיין לא ידוע לאן מועדות פניו, אך כבר ברור שדייויד בלאט עומד בפני פרק חדש בחייו לאחר שבשבוע שעבר סיים את תפקידו כיועץ המקצועי של ניו יורק ניקס. בינתיים, הישראלי התפנה לראיון נרחב באתר "יורוהופס", בו דיבר לא רק על כדורסל אלא גם על האתגרים הנובעים ממשבר הקורונה ועל השאיפות שלו להמשך.

"אני כבר עובד על המון דברים, שקשורים לדיפלומטיה מחוץ לספורט. אני גם כותב ספר", סיפר בלאט על תכניותיו לעתיד. "אני מתכונן להציע קורסי קואצ'ינג ומנהיגות בכל התחומים וגם שוקל לעבוד קצת בטלוויזיה, שזו אולי האופציה האחרונה. אולי אמשיך בעבודת ייעוץ כפי שעשיתי השנה עם הניקס. ישנה גם אפשרות שאעבוד בניהול, כמנהל מקצועי בשוק האירופי או בשווקים אחרים בעולם, אבל אני עדיין לא בטוח אם זה יקרה".

על קריירת האימון שלו סיפר: "התמזל מזלי לעבוד במקומות שונים, לפגוש אנשים נפלאים, לחלוק רעיונות וידע וחשוב מהכל – חברויות. מבחינתי, כדורסל הוא דרך לתקשר דרך גבולות וללא פחד והיה לי המזל לגור בשש מדינות שונות ולחוות תרבויות שונות וליצור חברויות מדהימות שיישארו לנצח, עם אנשים מכל העולם. זה יהיה המסר בספר שלי".

בלאט באולימפיאקוס. (אודי ציטיאט)
בלאט באולימפיאקוס. (אודי ציטיאט)

בלאט דיבר בהרחבה על הקדנציה שלו בקליבלנד קבאלירס: "כשהגעתי, הקבוצה לא הייתה מועמדת לאליפות. אבל זה השתנה במהירות כשעלתה האפשרות להחזיר את לברון ג'יימס כשחקן חופשי ולבצע טרייד עבור קווין לאב. פתאום הפכנו לקונטנדרית, אבל זה עדיין דרש תהליך. קבוצות בדרך כלל לא זוכות באליפות בעונה הראשונה שלהן. כן עלינו לפלייאוף ושם הצלחנו לשחק את הכדורסל הכי טוב שלנו, ואז כמובן שבגמר היינו בלי קיירי אירווינג וקווין לאב בגלל פציעות, מה שהקשה עלינו מאוד – למרות שהסדרה הייתה תחרותית".

המאמן המשיך וסיפר על העונה השנייה באוהיו: "עד שעזבתי, היינו במקום הראשון במזרח ובעמדה לזכות באליפות. מה שלמדתי מהחוויה ב-NBA זה שהמשחק שם שונה מאוד לעומת אירופה והמשחק שמחוץ לפרקט חשוב ודומיננטי הרבה יותר מאשר באירופה. זה דרש ממני לאמן בסגנון שונה ולשנות את הפילוסופיה שלי. במבט לאחור, זה כנראה לא היה הדבר הכי טוב עבורי אישית, אבל סיפקתי לארגון קבוצה מנצחת. מבחינתי הכל בסדר, הייתה לי חוויה נפלאה ב-NBA ואין לי על מה להצטער. אני יכול להגיד שהייתה לי ההזדמנות לאמן כמה מהשחקנים הטובים בעולם, להגיע לסדרת הגמר. וגם יש לי טבעת אליפות, שזה לא רע".

הישראלי התייחס גם לפרק הקצר שלו בניו יורק: "זה כנראה לא החלק הכי חשוב בקריירה שלי, אבל היה נחמד להישאר מעורב בכדורסל לאחר שלצערי, נאלצתי לפרוש מאימון. זה לא היה פשוט עבורי בכלל, אבל ממצבי הפיזי היה ברור לי שזה הצעד הנכון. לא רציתי להפסיק ככה כי אימון היה חלק גדול מהחיים שלי, אבל הצורך להישאר בריא חשוב יותר. ההזדמנות לייעץ לקבוצת NBA הייתה חוויה מעניינת ומתגמלת עבורי. אני בר מזל שזכיתי לראות את המשחק מזווית שונה, מחוץ למגרש".

בלאט עם לברון בימי קליבלנד (Gregory Shamus/Getty Images)
עם לברון בימי קליבלנד (Gregory Shamus/Getty Images)

אקס מכבי תל אביב נשאל על עונתו האחרונה בצהוב, בה זכה לתמיכה מההנהלה למרות שהקבוצה התקשתה לפרקים, לפני שהתעלתה בשלב ההצלבה ובפיינל פור של היורוליג וזכתה בגביע: "בהתחלה לא הלך לנו, אבל החל מאמצע העונה מצאנו את הדרך והתחברנו. הדבר החשוב זה איך אתה מסיים, לא איך אתה מתחיל. אתה רק צריך לקבוע את התכנית המתאימה לך ולפתח אותה עם הזמן. אחת הטעויות שקבוצות עושות היא שהן שמות את התוצאה הסופית לפני המחויבות והתהליך. אתה חייב להתגבר על דברים כדי להגיע לרמה שאתה צריך להיות בה ולהשיג תוצאות גדולות. עברנו תהליך של צמיחה והתפתחות והפכנו לקבוצה ברמה הכי גבוהה. זו הדרך הנכונה לעשות את זה והשנה ההיא הוכיחה זאת".

בלאט סיפר גם מה הוא חושב על משבר הקורונה והניסיונות של ה-NBA והיורוליג לחדש את פעילותן: "כמובן שזה אפשרי, אבל מה שחשוב זה לא למהר עם זה. ספורט תמיד היה אחד הכוחות שמניעים את החברה. הוא צריך לשמש דוגמא והשראה לאנשים ואם במקרה הזה צריך להקריב אותו לטובת בריאות ורווחה, אז זה מה שעלינו לעשות. גם אם זה אומר לחכות עד אוגוסט או אפילו לא לשחק יותר השנה. מה שחשוב כרגע זו בריאות הציבור ברחבי העולם. זה המסר החשוב לדעתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי