תעלומה שלא נפתרה: מה קרה לאביו של מייקל ג'ורדן?

מייקל ג'ורדן , ג'יימס ג'ורדן
מייקל ג'ורדן , ג'יימס ג'ורדן | D. Bernstein/NBAE via Getty Images

הנסיבות המסתוריות, החקירה שהתעלמה מראיות לכאורה, הספקולציות בנוגע לבעיית ההימורים של השחקן והפרישה שבאה בעקבות המקרה. האם "הריקוד האחרון" תדון בפרשיית הרצח?

(גודל טקסט)

שני פרקים נוספים של הסדרה הדוקומנטרית שמטריפה את עולם הספורט עלו הלילה (בין ראשון לשני) ובזמן ש"הריקוד האחרון" עסקה עד כה בשנותיו הראשונות של מייקל ג'ורדן ב-NBA ובחבריו לקבוצה סקוטי פיפן ודניס רודמן, בין השאר, אלו שעקבו אחר ג'ורדן במהלך הקריירה תוהים: האם הסדרה תחקור את נסיבות מותו של אביו ג'יימס? בשביל לקבל תשובה ניאלץ לחכות לפרקים הבאים, אך בינתיים חזרנו למקרה המסתורי שעד היום לא בדיוק פוענח באופן מוחלט.

אז מה בעצם קרה לג'יימס ג'ורדן? ב-23 ביולי 1993, בדרכו חזרה מלוויה, ג'ורדן האב עצר בשולי כביש מספר 74 בלומברטון שבצפון קרוליינה לטובת שינה קצרה. על פי ממצאי החקירה, קליע אחד, קליבר 38, נורה אל חזהו בשנתו והרג אותו. גופתו נמצאה רק ב-3 באוגוסט, קשורה לגזע עץ ליד ביצה בדרום קרוליינה כשהיא שרופה ובמצב של ריקבון קיצוני. עשרה ימים עברו עד שנעשה הזיהוי של ג'יימס, בעזרת רישומי שיניים שסיפק רופא השיניים של המשפחה.

שני צעירים בשם דניאל גרין ולארי דמרי נעצרו תוך זמן קצר בחשד לביצוע הרצח. דמרי העיד כי התכנון היה רק לקשור את ג'ורדן וגרין לחץ על ההדק ללא סיבה, בעוד גרין סירב להעיד ועל שניהם נגזר מאסר עולם בגין רצח מדרגה ראשונה. אולם 27 שנים לאחר מכן, מספר שאלות מפתח בנוגע למקרה עדיין לא קיבלו תשובה.

לאורך יותר מחצי יובל, גרין טען כי הוא חף מפשע וב-2018 עורך דינו טען כי ביכולתו לספק הוכחה כי למרות שעזר להיפטר מהגופה, לא הוא זה שלחץ על ההדק. נכון להיום, גרין מועמד לשחרור מוקדם ומחכה לפסק הדין של בית המשפט העליון בנוגע לבקשתו, לפיה החקירה המקורית התעלמה מראיות חשובות. למעשה, עד היום השאלות מי רצח את ג'יימס ג'ורדן ומה היה המניע לכך, נותרו ללא מענה.

אחת הספקולציות בנוגע למקרה המצער קשורה לבעיות ההימורים של מייקל ג'ורדן. הכדורסלן האגדי היה ידוע כמהמר כבד ובשנות ה-90' המאוחרות, עלו שמועות לפיהן אביו היה גם הוא מהמר וייתכן כי הרצח קשור לכך, אם כי אף אחד מעולם לא הוכיח דבר כזה.

מייקל ג'ורדן. הסדרה תדון בתעלומת אביו? (BRIAN BAHR/AFP via Getty Images)
מייקל ג'ורדן. הסדרה תדון בתעלומת אביו? (BRIAN BAHR/AFP via Getty Images)

כשלושה חודשים לאחר הרצח, מייקל ג'ורדן התייצב למסיבת עיתונאים בשיקגו והודיע על פרישה מכדורסל, בטענה כי הדבר החיובי היחיד שהוא יכול לקחת מהאירוע הוא שאביו זכה לראות את משחק ה-NBA האחרון שלו לפני שאיבד את חייו. כוכב הבולס אמר כי אינו מעוניין לדעת את המניע לרצח, כיוון שזה רק היה מכאיב לו יותר.

כידוע, על אף שבאותו זמן הוא האמין כי דרכו בליגה הטובה בעולם הסתיימה, ג'ורדן חזר לשיקגו קצת יותר משנה וחצי מאוחר יותר וזכה בשלוש אליפויות נוספות. מה שנותר לנו, זה לחכות ולראות האם "הריקוד האחרון" תדון בפרטי האירוע ובהשפעה שלו על הקריירה של MJ החל מאותו שלב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי