סנטר שיקגו בולס לשעבר סיפר על היחס המשפיל מצד ג'ורדן

וויל פרדו
וויל פרדו | BRIAN BAHR/AFP via Getty Images

וויל פרדו, שזכה בשלוש אליפויות עם הקבוצה מאילינוי, נזכר בתקופה לצד מייקל: "הוא בייש אותי מההתחלה, הסתכל עליי כאילו אינני טוב מספיק בשביל לשחק בקבוצה הזו". וגם: העימות בין השניים באחד האימונים

קבוצות: שיקגו בולס
(גודל טקסט)

שחקני שיקגו בולס לשעבר ממשיכים לספק עדויות על מייקל ג'ורדן בעקבות עליית הסדרה "הריקוד האחרון" והפעם הגיע תורו של וויל פרדו, הסנטר ששיחק עם MJ במשך שבע שנים, לפני שנשלח לסן אנטוניו במסגרת הטרייד שהעביר את דניס רודמן לקבוצה של פיל ג'קסון. בראיון ל-"FanSided", פרדו הגדיר את התקופה המשותפת עם ג'ורדן כ"חוויה קשה" וסיפר על היחס המשפיל מצדו.

פרדו הוא גם שמה של אוניברסיטה שבשנות ה-80' הייתה מהטובות ב-NCAA ולכן ג'ורדן, שלא חשב שהסנטר טוב מספיק כדי לשחק בשיקגו, השתמש בשם המשפחה כהקנטה: "הוא בייש אותי מההתחלה. מייקל הכיר רק שני דברים, את ה-ACC כי בה הוא שיחק, ואת הביג 10 כי באותן שנים שידרו רק כדורסל מקומי. לאחר שנבחרתי בדראפט והוא ראה ששם המשפחה שלי הוא פרדו, הוא הסתכל עליי כאילו אינני טוב מספיק בשביל לשחק בקבוצה הזו והחל לקרוא לי וויל ונדרבילט (המכללה שבה שיחק במקור), למרות שהוא כמעט לא ראה אותי משחק ולא ידע הרבה עליי. לא לקחתי את זה אישית, אבל זה הכאיב לי קצת".

למרות הזלזול מצד הכוכב, פרדו זכה לגיבוי ההנהלה והפך לחלק משמעותי בקבוצה שזכתה בשלוש אליפויות בתחילת שנות ה-90': "המשכתי לעבוד", הוא סיפר, "אני חושב שהוא ראה את מוסר העבודה שלי. קיבלתי על עצמי את האתגר שלו, תמיד הייתי באולם, בחדר הכושר ולא נסוגתי לאחור".

ג'ורדן. לא הבחור הכי נחמד, בלשון המעטה (GettyImages)
ג'ורדן. לא הבחור הכי נחמד, בלשון המעטה (GettyImages)

עם זאת, המתח בין השניים הביא לעימות נוסף באחד האימונים, אותו חשף שחקן אחר של הבולס באותה תקופה – הוראס גרנט: "האימונים שלנו היו חייתיים. פיל ג'קסון, בשביל להביא אותנו לקצה, היה שם את ג'ורדן בחמישיית המחליפים ואותי ואת סקוטי פיפן בחמישייה הראשונה. מבחינת מייקל זה לא התקבל על הדעת. היו ריבים, מכות, הכל. לפחות לא הסתובבו שם עיתונאים כפי שקורה כיום. פעם וויל פרדו ביצע חסימה לא חוקית על ג'ורדן ומייקל אמר לו שלא יעשה זאת שוב. אבל פיל התעקש שנחזור על המהלך, אז מייקל התנפל על וויל ו'בום'. רצנו לתפוס את וויל כדי שלא יפגע בו ויום לאחר מכן, במטוס, העין שלו הייתה סגולה לגמרי".

למרות היחסים הלא טובים, פרדו הודה כי ג'ורדן היווה דוגמא עבורו והשנים לצדו אף עזרו לו להתקדם מקצועית: "כבר באימון הראשון של תקופת ההכנה ב-1988, שמתי לב שהוא מזן אחר. לשמוע את הסיפורים זה דבר אחד, אבל לחוות אותם… האיש הזה רצה לנצח בכל תרגיל, כל תחרות קליעות. מעולם לא חוויתי משהו כזה. הוא הפך אותי לתחרותי יותר, גרם לי לעבוד קשה יותר ולהבין מהי ההגדרה לאינטנסיביות. והוא גם גרם לי לכבד אותו הרבה יותר, כי אני לא חושב שאנשים קולטים כמה קשה להיות כל כך טוב כל הזמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי