מייקל ג'ורדן חשף: "אמא שלי גרמה לי להקשיב להצעה"

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | Mike Powelll/Allsport

לאחר שנחשף שרווחיו מ"אייר ג'ורדן" מוערכים בלמעלה ממיליארד דולר, בסדרה "הריקוד האחרון" עסקו בשיתוף הפעולה עם חברת ההלבשה ושם הודה הכוכב שהוא בכלל רצה לחתום ב"אדידס". לא סתם אומרים שאין כמו אמא

(גודל טקסט)

לפי נתוני מגזין "פורבס" בסוף השבוע האחרון, שיתוף הפעולה של מייקל ג'ורדן עם מותג ההלבשה "נייקי" הניב לו רווחים של מעל מיליארד דולר מאז נחתם החוזה מול חברת ההלבשה ב-1984. המותג של ג'ורדן תחת נייקי, הכולל את סדרת הנעליים "אייר ג'ורדן", הוא הרווחי ביותר מבין מותגי הספורט בעולם, אולם הבוקר (שני), לאחר שידור פרקים 5 ו-6 בסדרה הדוקומנטרית "הריקוד האחרון", גילינו פרטים חדשים אודות העסקה.

מובן מאליו שההצלחה המסחררת של מייקל ג'ורדן בשנות התשעים היא שהפכה את המותג על שמו למוכר בתולדות הספורט, על פי ההערכות נייקי מוכרת בשנה את מוצריו בכשלושה מיליארד דולר, אבל מתברר שאי שם ב-1984, בתחילת הקריירה של ג'ורדן, הוא בכלל לא רצה לחתום על חוזה מול "נייקי", אלא העדיף ללכת עם יריבתה העיקרית: "אדידס". 

"קונברס" הייתה אז הדומיננטית בשוק וייצגה כוכבים כמו מג'יק ג'ונסון ולארי בירד, ועל כן החליטה שלא להחתים את מייקל ג'ורדן, שלמרות הכל היה רוקי באותם ימים. לעומת זאת, "נייקי" הייתה חברת ספורט מצליחה בארצות הברית, אולם כזו שהתקשתה להתחרות ביריבותיה העיקריות מעבר לים, ובמהלך "הריקוד האחרון" הודה "הוד אוויריותו" בעצמו שהוא העדיף ללכת עם "אדידס" חרף ההצעה מ"נייקי": "אהבתי את לוס אנג'לס לייקרס, אהבתי את מארקס ג'ונסון ואהבתי את אדידס. אהבתי את הנעליים של אדידס", הבהיר MJ.


מייקל נועל את "אייר ג'ורדן" ב-1995 (Jonathan Daniel /Allsport)

אז כיצד חתם ג'ורדן בסופו של דבר ב"נייקי" ולמעשה שינה את עולם האופנה כולו? לפי הסדרה, אדידס של אותם ימים הייתה חברה לא מאורגנת וכזו שלא יכולה להשקיע ביצירת נעלי כדורסל עם חתימתו של ג'ורדן עליהן. "הם אמרו לי 'תראה, אנחנו מאוד רוצים את ג'ורדן, אבל אנחנו לא יכולים לייצר נעליים כרגע", סיפר סוכנו דייויד פאלק, "אני רציתי שהוא יילך עם 'נייקי', כי הם היו אז על תקן סטארט-אפ. הוא לא הסכים אפילו לבוא איתי לראות את המתחם שלהם, אז התקשרתי להורים שלו".

"אמא שלי אמרה לי 'אתה הולך להקשיב לי. אתה לא תאהב את מה שאגיד, אבל אתה תקשיב לי", סיפר ג'ורדן, "היא זאת שגרמה לי לעלות על המטוס ולהקשיב להצעה". בסופו של דבר ג'ורדן חתם על חוזה רוקי תמורת 250 אלף דולר לשנה, כשאחד הסעיפים מחייב את מותג ההלבשה להוציא סדרת נעליים עם החותמת שלו. בחברה ציפו שבשנה הראשונה המכירות ינועו סביב שלושה מיליון דולר, אולם בפועל נמכרו נעליים ב-126 מיליון דולר.

במבט לאחור, ב"אדידס" עשו את טעות חייהם ב-1984. גם שלושה עשורים לאחר מכן המותג "אייר ג'ורדן" שולט ללא עוררין ומייקל ג'ורדן יכול רק לתהות מה היה קורה אילו היה מחליט לחתום למרות הכל באדידס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי