לברון ג'יימס הודה: "בכיתי כשג'ורדן פרש. לא יכולתי להאמין"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Kevin C. Cox/Getty Images

כוכב הלייקרס הגיב לפרקים החדשים של "הריקוד האחרון", שנגעו בפרישה הראשונה של אגדת הבולס. קרופורד: "לעולם לא אשכח את היום הזה". וגם: מה חשבו שחקני הליגה על היחס של MJ לחבריו באימונים?

(גודל טקסט)

צמד הפרקים האחרונים ב"הריקוד האחרון" דנו בהחלטה שככל הנראה הייתה המהממת ביותר של איזשהו ספורטאי אי פעם – הפרישה של מייקל ג'ורדן והמעבר לבייסבול בשיא קריירת הכדורסל שלו, כשהיה בן 30 וזמן קצר לאחר שזכה בטבעת אליפות שלישית ברציפות. חובבי הכדורסל באותה תקופה בוודאי היו הרוסים מהצעד של כוכב שיקגו בולס, וביניהם גם ילד בן 9 שלימים יהפוך למי שנחשב בעיני רבים ליורשו של ג'ורדן – לברון ג'יימס.

לאחר שצפה בפרקים, לברון צייץ: "בהחלט בכיתי באותו יום. הייתי בן 9. פשוט לא יכולתי להאמין". ג'יימס דיבר בפתיחות לא אחת על ההערצה שלו לג'ורדן, שהיווה מקור השראה עבורו להפיכה לכוכב שהוא היום. גם ג'מאל קרופורד, ששיחק בליגה הטובה בעולם עד העונה שעברה, כתב: "לעולם לא אשכח את היום בו MJ פרש בפעם הראשונה. אתם יכולים לדמיין את הטוב ביותר באיזשהו ענף פשוט עוצר ועובר לענף אחר?!".

נושא מרכזי אחר בפרקים 7 ו-8 היה היחס של ג'ורדן לשאר שחקני הבולס באימונים, בייחוד לאחר תצוגות חלשות של הקבוצה. למרות שהכוכב חצה את הגבול לא מעט פעמים, שחקנים בליגה נהנו מכל רגע של צפייה בתיעוד אותם רגעים: "חיכיתי לראות את הג'ורדן הזה. אני צריך דוקו נפרד רק על האימונים!", הגיב ריצ'ון הולמס מסקרמנטו קינגס. קווינסי פונדקסטר כתב: "מת על ג'ורדן של האימונים!".

הפרק השמיני סיפק גם מבט לסדרת הגמר ב-1996, בה שיקגו פגשה את סיאטל של ומייקל התקשה לא מעט נגד גארי פייטון – מי שנחשב לאחד השומרים הקשוחים באותה תקופה ו"טראש-טוקר" גדול. במהלך הפרק, ג'ורדן צופה בראיון עם פייטון, שמספר כיצד ניסה לעייף את יריבו, והגיב בצחוק מתגלגל. אייזיאה תומאס, יריב ותיק אחר של מייקל, צייץ על כך: "MJ באמת צחק על מה שפייטון אמר, והוא היה רציני". מריו הזוניה הקרואטי כתב: "יו! הוא נשפך מצחוק עליו!".

אותה סדרה מסתיימת בזכייה של הבולס באליפות רביעית כשהמשחק השישי התקיים ביום האב. ג'ורדן, שקיבל את ההחלטה לפרוש בפעם הראשונה הרבה בשל רצח אביו ב-1993, התפרק על רצפת חדר ההלבשה לאחר המשחק. על כך הגיב מיילס ברידג'ס, שחקן שארלוט הורנטס אשר בבעלותו של "הוד אווירותו" כיום: "וואו, החלק הזה פשוט העביר בי צמרמורת".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי