דאנקן לפני קובי: דירוג עשרת השחקנים הגדולים של ESPN

טים דאנקן, קובי בראיינט
טים דאנקן, קובי בראיינט | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

מומחי הענקית האמריקאית בחרו את כוכב הלייקרס המנוח רק במקום התשיעי, בעוד פורוורד הספרס דורג מקום לפניו. מג'יק ג'ונסון חמישי, לברון ג'יימס שני למייקל ג'ורדן

(גודל טקסט)

מומחי ESPN בחרו השבוע במשימה הקשה מכולן – לדרג את 74 שחקני ה-NBA השחקנים הטובים בכל הזמנים. אחרי שכבר התוודענו כי שמות גדולים כמו קווין דוראנט, סטף קרי, האקים אולאג'ואן ודירק נוביצקי נותרו מחוץ לעשירייה הראשונה, היום (רביעי) פורסם הטופ 10 באתר של הענקית האמריקאית.

למקום עשירי הגיע אולי הסנטר המשפיע ביותר בתולדות הליגה, שאקיל אוניל שזכה בארבע אליפויות (שלוש עם הלייקרס ועוד אחת עם מיאמי), נבחר ל-MVP של העונה הסדירה בשנת 2000 ונמצא במקום השמיני בטבלת קלעי כל הזמנים.

השם הבא ואולי המעניין ביותר ברשימה, הוא של מי שנחשב לשותפו הטוב ביותר של שאקיל. קובי בראיינט, שנהרג בסוף חודש ינואר בתאונת מסוק טרגית ונחשב לאחד מגדולי השחקנים של לוס אנג'לס לייקרס בכל הזמנים, דורג תשיעי בלבד למרות שזכה בחמש אליפויות, נבחר פעמיים ל-MVP של הגמר, פעם אחת ל-MVP של העונה הסדירה ומדורג רביעי בטבלת הקלעים בכל הזמנים.


נבחר במקום התשיעי. קובי בראיינט (Gettyimages)

טים דאנקן, ששיחק כל הקריירה בסן אנטוניו ספרס וזכה בחמש אליפויות ולארי בירד שהפך לאדם היחיד שנבחר לשחקן העונה, מאמן העונה וג'נרל מנג'ר של העונה, נמצאים במקום השמיני והשביעי בהתאמה.

אל המקום השישי הגיע 'שחקן 100 הנקודות' ווילט צ'מברליין. הסנטר האדיר היה אחראי בעונת 1961/62 לממוצע של 50.4 נקודות במשחק (שיא שלא נשבר עד היום), סחף את פילדלפיה לשתי אליפויות וזכה באינספור תארים אישיים, היה אחד השחקנים המשפיעים של שנות ה-60 וה-70 בליגת הכדורסל הטובה בעולם, והיה דמות מפתח בהתפתחות של הליגה באותם ימים.

רכז הלייקרס האגדי, מג'יק ג'ונסון, הגיע למקום החמישי ושיאן האליפויות של הליגה ביל ראסל, שהוביל את בוסטון סלטיקס הגדולה ל-11 אליפויות בשנות ה-50 וה-60, דורג רביעי.


הביס כמעט את כולם. לברון ג'יימס (Harry How/Getty Images)

במקום השלישי נמצא השחקן שעד לפני כמה שנים נחשב רק שני למייקל ג'ורדן, אבל להיסטוריה יש חוקים משלה: מלך הסלים של ה-NBA, כרים עבדול-ג'באר. הסנטר האדיר בגובה 2.18 מטרים זכה בשש אליפויות, נבחר שש פעמים ל-MVP של העונה הסדירה וכאמור קלע 38,387 נקודות, יותר מכל שחקן אחר.

השחקן הטוב ביותר בדור הנוכחי, לברון ג'יימס שזכה בשלוש אליפויות, הגיע תשע פעמים לסדרת הגמר, זכה ארבע פעמים ב-MVP של העונה הסדירה ובדרך לעבור את כרים עבדול-ג'באר ברשימת קלעים תפס את המקום השני, ואולי יכול להתנחם בכך שהוא 'בן האנוש שהגיע הכי רחוק'.

מה שכנראה מפחית את המתח סביב דירוגי כדורסל הוא הידיעה מראש מי יגיע למקום הראשון, אבל אין מה לעשות – אי אפשר להתחרות במייקל ג'ורדן. בימי הקרנת הסדרה 'הריקוד האחרון' אנו מקבלים חותמת נוספת מדוע מדובר בשחקן הגדול בכל הזמנים. שש אליפויות, חמישה תארי MVP של העונה הסדריה, שישה תארי MVP של סדרת הגמר ואולי הנתון המרשים מכולם, אפס הפסדים בגמר. ג'ורדן ידע שאם הוא רוצה לנצח, אף אחד אבל אף אחד לא יכול לעצור אותו. קשה להאמין אם בעתיד נראה כדורסלן או ספורטאי מיוחד כמו מייקל.

הבחירה כי קלה ברשימה. מייקל ג'ורדן (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי