רגע לפני היורובאסקט: תמונת מצב של יריבות ישראל

יונאס ולנצ'יונאס
יונאס ולנצ'יונאס | טוויטר

איטליה מתמקדת בהגנה בעקבות הסגל ההתקפי המוגבל, ליטא מוכשרת אך לא יציבה, גרמניה מחפשת את עצמה בעידן פוסט נוביצקי, גיאורגיה יכולה להיות הסוס השחור של האליפות ואוקראינה רק מחפשת לשמור על הכבוד

(גודל טקסט)

שישה ימים נותרו לפני פתיחת אליפות אירופה בכדורסל והנבחרות עורכות את משחקי ההכנה האחרונים, המאמנים מפרסמים את הסגלים הסופיים ובהיכל מנורה מבטחים נעשים השדרוגים האחרונים לקראת אירוח בית ב' של הטורניר. לפניכם תמונת מצב עדכנית של חמש היריבות של נבחרת ישראל.

איטליה
בשונה ממה שהתרגלנו, הנבחרת מארץ המגף לא משופעת בשמות גדולים. דנילו גלינארי שבר את היד בתקרית מוזרה במשחק הכנה מול הולנד, אנדראה ברניאני כמעט לא שיחק בשנה האחרונה ולכן לא זומן, כמו גם אלסנדרו ג'נטילה שרשם את העונה הגרועה בקריירה. בשל כך בחר המאמן אטורה מסינה בסגנון משחק איטי ומבוקר. האיטלקים מציגים הגנת ברזל ובהתקפה מתבססים בעיקר על היכולות המגוונות של לואיג'י דאטומה וניקולו מלי ואחוזי הקליעה של מרקו בלינלי מחוץ לקשת. התקווה היא שהמתאזרח דניאל האקט יציג כושר משחק סביר אחרי שנעדר כמעט מכל עונת המשחקים האחרונה בשל פציעה ויוכל לסייע ביצירת נקודות.

החבורה של מסינה התחילה להתאמן מוקדם ובמשחקי ההכנה הראשונים נראתה מצוין, בעיקר בצד ההגנתי. היריבות התקשו להגיע ל-60 נקודות ולמרות יכולת התקפית דלה הניצחונות נערמו. תמרור האזהרה הגיע בטורניר בטולוז שם האיטלקים הובסו על ידי בלגיה וצרפת. בטורניר אקרופוליס בשבוע האחרון שוב ראינו את ההגנה הנהדרת, אבל עדיין נראה שיש בעיות קשות בצד ההתקפי שהביאו להפסדים לסרביה ויוון.

אם נבחרת ישראל תצליח להכתיב סגנון משחק מהיר יהיה קשה לאיטלקים לעמוד בקצב. מצד שני ראינו שהחבורה של ארז אדלשטיין מתקשה כשמפעילים נגדה פיזיות, ותהיו בטוחים שבפן הזה לא הולך להיות קל מול דאטומה, קוזין ושאר הלהקה.

אטורה מסינה. סגל מוגבל התקפית (טוויטר)
אטורה מסינה. סגל מוגבל התקפית (טוויטר)

ליטא
ליטא הגיעה לגמר בשתי האליפויות האחרונות, אבל איבדה לפני מספר חודשים את האקס פקטור העיקרי שלה – המאמן הוותיק יונאס קזלאוסקאס. בזכות המאמן המוערך מרבית הכוכבים הגיעו לטורנירים החשובים כי הייתה הרגשה שתחת הדרכתו אפשר להגיע להישגים.

שחקן העבר דאיניוס אדומאיטיס (43) שמונה לתפקיד המאמן מתבסס בעיקר על צמד שחקני ה-NBA מינדאוגאס קוזמינסקאס ויונאס ולנצ'יונאס. לצד כמה תצוגות מרשימות באו הפסדים לא צפויים ללטביה של איינרס בגאצקיס מיודענו, גיאורגיה ועוד. נראה שחוסר היציבות הולך לאפיין את הליטאים, אבל היתרון הפיזי והאיכותי שמים אותם פייבוריטים לנצח את ישראל ולסיים בראשות הבית, ככל הנראה בדרך להעפלה לשלב רבע הגמר.

דניס שרודר. הכל על הכתפיים שלו (AFP)
דניס שרודר. הכל על הכתפיים שלו (AFP)

גרמניה
לטורניר הראשון בעידן פוסט דירק נוביצקי, הנבחרת הגרמנית מגיעה בסגל חסר מאוד ללא טיבור פלייס, פול זיפסר, מקסי קלבר, הייקו שפרציק ואחרים. המאנשאפט ערכה שישה משחקי אימון בלבד ולא הרשימה במיוחד. מאזן של חמישה הפסדים לעומת ניצחון אחד ופעמיים בלבד בהן הגיעה ל-70 נק'.

כריס פלמינג, המאמן בשלוש השנים האחרונות, זימן סגל צעיר ומתבסס בעיקר על כוכב אטלנטה הוקס מה-NBA דניס שרודר שהפציץ מעל 20 נק' כמעט בכל משחק בו שותף, וצפוי לעשות זאת גם במהלך המשחקים בקמפיין. מי שיתנו את הטון בצבע הם דניאל ת'ייס (עבר בקיץ לבוסטון סלטיקס) ויונאס וויגטמן. אנחנו צפויים לראות נבחרת שמרנית מאוד, שאם תצליח להעפיל ל-16 האחרונות זה יהיה סוג של הפתעה.

זאזא פאצ'וליה. בספק (טוויטר)
זאזא פאצ'וליה. בספק (טוויטר)

גאורגיה
למרות ציפיות לא גבוהות נבחרת גאורגיה פתחה טוב את ההכנה עם ניצחונות על צ'כיה, ליטא ולטביה. ביומיים האחרונים החבורה ממזרח אירופה ניצחה את יוון ואת סרביה החזקות לאחר קרבות גדולים במסגרת טורניר אקרופוליס, גם ללא זאזא פאצ'וליה, והראתה שוב שמדובר בנבחרת קשוחה שעשויה להיות הסוס השחור באליפות ונראית כאחת הנבחרות הפייבוריטיות להעפיל מהבית לשמינית הגמר.

המאמן היווני איליאס זורוס (הוזכר בתחילת הקיץ כמועמד להפועל ירושלים) מתבסס בעיקר על שלושת הגבוהים זאזא פאצ'וליה (ספק אם ישתתף בטורניר), טורניקה שנגליה ואקס מכבי ת"א, גיאורגי שרמנדיני. ישראל צריכה להעביר את כובד המשקל לקו האחורי, שם יהיה לה יתרון משמעותי. בעמדת הגארדים ניתן למצוא אצל הגאורגים רק שני שחקנים עם יכולת סבירה – מנוצ'אר מרקוישווילי הוותיק והמתאזרח מייקל דיקסון, שמחליף את ריקי היקמן.

אלכס לן. הכוכב האוקראיני לא יגיע (טוויטר)
אלכס לן. הכוכב האוקראיני לא יגיע (טוויטר)

אוקראינה
הנבחרת ממזרח אירופה היא אחת החלשות בטורניר. הכוכבים אלכס לן וקירילו פסנקו ייעדרו מהטורניר ואין בסגל אפילו לא שחקן אחד מהרמות הגבוהות באירופה. גם המתאזרחים מהשנים האחרונות פו ג'טר וג'רום רנדל הבריזו.

אולי בגלל החיסורים הרבים המאמן יבגן מורזין התחיל את האימונים מוקדם, אבל הנבחרת שלו נראתה רע מאוד לאורך כל תקופת ההכנה ובין השאר נחלה הפסדים מביכים לבריטניה והולנד. ככל הנראה האוקראינים, שרק ב-2013 סיימו במקום השישי, ינעלו את טבלת הבית בסיום האליפות.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי