אבדיה: "קשה יותר לשמור על הגביע מאשר לזכות בו"

נבחרת העתודה במסיבת עיתונאים
נבחרת העתודה במסיבת עיתונאים | עודד קרני, איגוד הכדורסל

אלופת אירופה עד גיל 20 ערכה מסיבת עיתונאים חגיגית לקראת קמפיין יורובאסקט 2019 שייערך בישראל בקיץ, המאמן אריאל בית הלחמי סירב לדבר על מטרות: "אנו עוד לא יודעים מי השחקנים שירכיבו את הסגל"

(גודל טקסט)
בקיץ שעבר זכתה נבחרת העתודה של ישראל באליפות אירופה והבוקר (שלישי) היא החלה רשמית בהכנות לקראת קמפיין יורובאסקט 2019, אליפות שכידוע תיערך בקיץ 2019 בתל אביב. היכל "קבוצת שלמה" אירח הבוקר מסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, המאמן אריאל בית הלחמי והשחקנים דני אבדיה וים מדר, כחלק מקידום האליפות ולקראת פתיחת מכירת הכרטיסים בשבוע הבא.


המאמן אריאל בית הלחמי לא השיב לשאלה מהי מטרתה של אלופת אירופה לקיץ הקרוב, אבל הצהיר: "אני גאה ומתרגש, אנחנו מצפים לארח את אליפות אירופה ומקווה שתהיה חוויה טובה לכולם. גביע נוסף? מוזר יהיה להגיד דבר כזה, אבל אין לדעת מה יקרה".


לאור העובדה שסגל השחקנים ישתנה משמעותית, הרי שמדובר בנבחרת עד גיל 20, אמר המאמן: "גם הנבחרות אחרות יהיו שונות ואנחנו בסך הכל גם לא יודעים מי השחקנים שירכיבו את הסגל הסופי. המטרה שלנו היא כמובן לשחק הכי טוב, כי נראה לי קצת מוזר כרגע לדבר על הקיץ באליפות שהכל יכול להיות בה. הסגנון אמור להיות כמו בקיץ שעבר, השחקנים ברובם יהיו חדשים ונקווה שהם יפנימו את הסגנון כדי שנוכל להצליח".


כשנשאל על דני אבדיה שישב לצדו, הוסיף בית הלחמי: "אני לא רוצה להתייחס לאף אחד באופן אישי, אבל יש לנו דור מוכשר. אני רוצה להזכיר שכישרון זה לא הדבר הכי חשוב, אלא הדרך, הבחירות והאופי. עוד שנתיים או שלוש נראה אם הם יהיו השחקנים שכולם חושבים שהם. הנבחרת צריכה לייצג את המדינה והאיגוד". 



נבחרת העתודה וגביע אירופה (עודד קרני, איגוד הכדורסל)


לסיום בית הלחמי גם התייחס לשחקני הנבחרת הרבים שמגיעים מהליגה הלאומית: "החבר'ה צריכים לשחק, אם לא בליגה הראשונה אז בליגה השנייה. כל הקבוצות והמאמנים צריכים לראות את השחקנים האלה, עוד לפני האליפות ההיא אמרתי שיש המון כישרון ושמגיעות להם דקות. זה הכדורסל שלנו, השחקנים שלנו. תראו את מייקל בריסקר, גיל בני ואחרים, מה שהם עושים גם זרים לא עושים. יש המון שחקנים שהם העתיד של הכדורסל שלנו והם צריכים לשחק, בליגה הראשונה, השנייה או איפה שיתנו להם. גם בליגה הארצית יש שחקנים טובים ואנחנו עושים מבחנים כדי למצוא אולי שחקנים שיתאימו".


יו"ר האיגוד עמירם הלוי הוסיף: "כשיש לנו הזדמנות להביא אירועים גדולים, אנחנו נעשה את זה. אנחנו נגיש מועמדויות לעוד אירוח של אליפויות אירופה, גם לארח טורניר של 3X3 שלא מספיק מוכר בארץ וצובר פופולריות בעולם. אני מעריך שסדר הגודל של האליפות הזו יהיה בין חמישה לשישה מיליון שקל ונדע להביא את הכספים האלה".


דני אבדיה שנבחר לחמישיית הטורניר בשנה שעברה הבהיר: "תמיד כיף לעשות עוד שנה בנבחרת, במיוחד כשאתה יותר צעיר, אבל אני לא חושב על הגיל ובא לשחק בין שווים, להנהיג את החברים שלצדי ולעשות את הטוב ביותר. זה מדהים שהטורניר בארץ, נרגיש את תמיכת הקהל ונרגיש בבית – זה גם יעזור לנו. תמיד קשה יותר להשאיר את הגביע מאשר לזכות, כי כולם מתייחסים אלייך כאל פייבוריט ונצטרך לתת את המקסימום ולעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר. אני חושב שאני עושה את העבודה הכי טובה שאני יכול כדי להבדיל בין המסגרות שאני משחק בהן, אגיע הכי מפוקס שאני יכול".




"יותר קשה להשאיר את הגביע מאשר לזכות" (עודד קרני, איגוד הכדורסל)


גם ים מדר מהפועל ת"א דיבר במסיבת העיתונאים וסיכם: "זו זכות גדולה לשחק בנבחרת. אני מכיר היטב את האולם, יש פה אווירה מדהימה ונקווה שיהיה ככה גם בקיץ. אכין את עצמי ברמה הכי גבוהה כדי לקחת את ההזדמנות, כל מה שיהיה פה תלוי באיך שנתכונן לטורניר. אם אפשר לזכות? נעשה את המקסימום, אבל אני עוד לא הייתי מספיק באימונים בשביל לומר. בשנה שעברה עשו דבר גדול, שיחקו ביחד והשאירו את האגו בצד, זה הדבר הכי טוב שנצטרך ללמוד לעשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי