נבחרת העתודה בגמר אליפות אירופה מול ספרד אחרי 70:81 על צרפת בחצי

נבחרת העתודה חוגגת עלייה לגמר
נבחרת העתודה חוגגת עלייה לגמר | דני מרון

החבורה המלהיבה של אריאל בית הלחמי עשתה זאת בענק מול הקהל הנהדר והיא רחוקה 40 דקות בלבד מזכייה שנייה רצופה בתואר הנכסף. 26 נקודות ו-11 ריבאונדים לדני אבדיה במשחק ענק, 20 נקודות לעידן אלבר

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה של ישראל, בלתי ניתנת לעצירה. שחקניו של אריאל בית הלחמי ראויים לכל המחמאות אחרי שעלו הערב (שבת) לגמר אליפות אירופה בפעם השלישית ברציפות, בזכות ניצחון ענק ומלא הקרבה בחצי הגמר בהיכל קבוצת שלמה המלא על צרפת, 70:81. 


זאת גם הפעם השלישית ברציפות שישראל עוברת את הצרפתים בשלב הזה של הטורניר. בשנה שעברה זה הסתיים עם התור ועם הגביע, והכוכב שהיה לו חלק מרכזי בזכייה ההיא, היה הגיבור הגדול של הערב. דני אבדיה הצדיק את כל הציפיות ולקח על כתפיו את הנבחרת. הוא סיים את המשחק הגדול עם 26 נקודות ו-11 ריבאונדים, 12 מ-14 נקוטדות מקו העונשין ומשחק הגנתי הירואי שכלל חמש חטיפות ושלוש חסימות. עידן אלבר קלע 20 נקודות. 


הצרפתים שנראו מצוין עד הערב וניצחו בכל משחקיהם בטורניר למעט אחד בפער דו-ספרתי, הצליחו לכפות בשלבים ארוכים של היערב את סגנון המשחק האיטי שלהם, תוך שמירה על סקור נמוך, אבל ישראל התפוצצה ברבע האחרון, ברחה, ומול נבחרת שספגה עד היום 63 נקודות לכל היותר – סיימה עם 81 נקודות, 46 מהן במחצית השנייה. בגמר ביום ראשון מצפה ספרד, שניצחה בחצי הגמר את גרמניה 62:80.
 



רז אדם. משחק הקרבה של כל הנבחרת (דני מרון) 


קלעו לישראל: דני אבדיה 26 נקודות ו-11 ריבאונדים, עידן אלבר 20, ים מדר 13, רז אדם 12, יותם חנוכי 7, יאיר קרביץ 3. לצרפת: לודוביק בייהורסט 16, איבן פרבייר ואדי אווטומו קאיולוד 11 כ"א, דילן אפו מאמה 9, טימותי 8, איב פונב, יוהאן קופה וקוונטין רואל 5 כ"א. 



אולם הדרייב מלא לגמרי. עידוד נהדר לנבחרת (דני מרון)


מהלך המשחק 


רבע ראשון

פתיחה מפוזרת של ישראל אפשרה לצרפת לברוח ל-0:9 קליל אחרי 1:27 דקות בלבד. היריבה המשיכה ועלתה ל-0:11, לפני שדני אבדיה קלע מהקו נקודות ראשונות לישראל. העתודנה של בית הלחמי נכנסה למשחק בעיקר מבחינה הגנתית וכפתה על היריבה זריקות קשות. המשחק הפך להיות צמוד ודני אבדיה הוליך ריצת 2:18 שקבעה 15:20 לישראל בתום הרבע.



ים מדר. משחק קבוצתי נהדר (דני מרון)


רבע שני

צרפת עצרה את הריצה הישראלית ואת מומנטום ועלתה ל-20:21 כשהמשחק הצמוד נמשך לכל אורך הרבע. היתרון עבר מצד לצד כמה פעמים, ובהמשך ישראל הוליכה בפערים שנעו בין שתיים לארבע נקודות. הצרפתים לא ויתרו והצליחו להפוך ל-31:33 והמחצית השקולה הסתיימה ב-35:35. 13 נקודות לאבדיה, 11 לאלבר עד להפסקה.



עידן אלבר. 11 נקודות במחצית הראשונה (דני מרון)


רבע שלישי

ישראל ניסתה לכפות קצב מהיר יותר בפתיחת הרבע, אבל ההגנה הייתה חדירה מדי. ליי-אפ של איב פון קבע 40:43. אבדיה הגיע ל-15 נקודות אישיות והוריד ל-43:42, בצד הגנה טובה. קרביץ ורז אדם  קבעו 45:48. הנבחרת נהשתפרה הגנתית, אבל לא הצליחה לפתוח פער, עם סדרת איבודי כדור והחטאות ליי-אפים פשוטים. חטיפה של אבדיה ושלשה של אלבר קבעה 50:54 לישראל בסיום הרבע.



אבדיה בהתקפה, מימין לוינסון (דני מרון)


רבע רביעי

פעולות טובות של דני בדיה השאירו את היתרון בידי ישראל והוא העלה מהקו ל-53:57. בצד השני, צרפת החטיאה זריקות נוחות, אך הגבוהים שלה שלטו בריבאונד וכפו משחק צמוד. במצב של 57:57, ישראל יצאה לריצת 0:9 ולא שמטה את היתרון המבטיח. הפער הלך וגדל לדו ספרתי וביציעים המלאים החלו החגיגות. בסיום – 70:81 לישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי