תנו לו צ'אנס: מדר הוא הבשורה האמיתית מאליפות אירופה

ים מדר
ים מדר | דני מרון

בזמן שדני אבדיה קיבל את מירב תשומת הלב, הרכז המחשמל ניצל את הבמה להופעת פריצה סוחפת. כעת רק צריך לתת לו הזדמנות להוביל קבוצה, כדי שזה לא יהפוך לשמחה רגעית בלבד

(גודל טקסט)
בכל פעם שהנבחרות הצעירות בכדורסל הישראלי רושמות הישג משמעותי, בלתי אפשרי לברוח מהדיון האם מדובר בפיק מוקדם בדרכם המקצועית של השחקנים או בתחילתה של קריירה מופלאה. משמעות הדיון גדולה שבעתיים בשנתיים האחרונות, כשבמקביל לזכייה היסטורית בק-טו-בק של נבחרת העתודה אמש (ראשון) בזהב האירופי, בארץ מתנהל ויכוח בלתי פוסק על החקיקה בנוגע לשחקן הישראלי וכמות המתאזרחים והזרים בכל קבוצה.


בזמן שדני אבדיה מקבל בצדק את מירב תשומת הלב בהיותו כוכב האליפות השנייה ברציפות, עתידו ברור לחלוטין שכן בין אם יקבל או לא יקבל דקות במכבי תל אביב בעונה הקרובה, בקיץ הבא הוא כנראה ימצא את עצמו ב-NBA. אבל אם בדיון על עתידם של שאר כוכבי הנבחרת עסקינן, חייבים לשאול מה יעלה בגורלו של מי שהצטיין לא פחות מאבדיה באליפות – ים מדר.


בואו נתעכב עליו רגע. מי שעקב אחרי הליגה המקומית בשנה האחרונה הבין שמדובר בכישרון יוצא דופן, אבל בטורניר הביתי הוא ניצל את הבמה והפוקוס על אבדיה כדי להבהיר ליבשת כולה ואולי גם למקבלי ההחלטות מעבר לאוקיינוס – שימו לב גם אליי.


ניצל את הבמה המקומית להופעת פריצה. ים מדר יחד עם חבריו לחמישיית הטורניר (דני מרון)
ניצל את הבמה המקומית להופעת פריצה. ים מדר יחד עם חבריו לחמישיית הטורניר (דני מרון)

כבר בסיום שלב הבתים פורסמה כתבה באתר של פיב"א תחת הכותרת "ים מדר עורך מסיבת פריצה, וכולם מוזמנים", שבה הודגשה הבגרות במשחק שלו, לצד ההתלהבות הנערית שאיתה הוא שרף את המגרש וסחף את הקהל. לאחר הניצחון בחצי הגמר, בטוויטר של ארגון הכדורסל הבינלאומי עלה סרטון ביצועים של מדר, שסיפק לקט של סיומות מרהיבות, שלשות, ג'אמפים מהכדרור ותנועה ללא כדור שהציג הרכז המוכשר בטורניר, עם השוואה סופר מחייבת ללא אחר מסטף קרי.




לפי ניתוחיו של מומחה הדראפט מ-ESPN, מייק שמיץ, יש מן הדמיון. הסקאוט התרשם מהקצב המחשמל שמדר מכתיב על המגרש, מהאיום התמידי שלו על הסל, זריזות הרגליים, קליעת הניתור, היצירתיות בפיק אנד רול ומה לא. שמיץ החמיא לרכז על גם על האגרסיביות והלחץ על הכדור בצד ההגנתי.


חלק מהתכונות האלו יכולות לעורר השוואה קצת פחות מחייבת, לשחקן שמדר בילה איתו בחדר ההלבשה של הפועל תל אביב – רביב לימונד. כזכור, בעת הזכייה עם נבחרת העתודה במדליית הכסף ב-2004, לימונד נחשב לכוכב על ברמת הנוער והנבחרות הצעירות, אך בקושי קיבל קרדיט בהפועל ירושלים ולמרות שבהמשך עשה קריירה בהחלט מכובדת, הוא התקשה למצוא בית עד שהגיע להפועל תל אביב בגיל 29.




ולכן צריך לתהות מה יעלה בגורלו של מדר לאחר ההופעה המרשימה באליפות אירופה עד גיל 20. כי אם הפועל תל אביב או כל קבוצה שבה ישחק בארץ לא תואיל לתת לו את הבמה והמפתחות, כמו במקרה של לימונד, אז הכדורסל הישראלי לא הרוויח כלום מעבר להישג הנקודתי והגאווה הרגעית שהביאה עמה הזכייה לעיני הקהל הביתי.


גרר השוואת לסטף קרי, רק שלא יסבול מחוסר קרדיט כמו לימונד. (דני מרון)
גרר השוואת לסטף קרי, רק שלא יסבול מחוסר קרדיט כמו לימונד. (דני מרון)


סיבה לאופטימיות היא העובדה שהחל מהעונה הקרובה, מי שידריך את מדר בהפועל תל אביב הוא זה שאחראי יחד איתו להישג הענק אמש, אריאל בית הלחמי, שכבר הוכיח את יכולותיו בקידום צעירים גם בליגה הראשונה. ייתכן כי המשך שיתוף הפעולה בין השניים יכתיב דרך חדשה בכדורסל המקומי, שבה נפסיק להסתפק בשמחות חולפות ונאפשר למוכשרים שבשחקנים שלנו להיות הפנים של הענף באמת, ולא לשבוע אחד בתחילת הקריירה.


ובמקרה של מדר, אפשר לפנטז מה יקרה אם יקבל את האשראי שהוא זקוק לו. אולי הוא עוד יחצה את הים ביחד עם אבדיה. אחרי הכל, מי האמין עד לא מזמן שנהיה אלופי אירופה שנתיים ברציפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי