קטש: "מצפה מכמה צעירים להיות יותר משמעותיים בנבחרת"

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

המאמן הלאומי העביר מסר לכישרונות שלו לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2021. מקל: "יושב עליי שלא עשיתי משהו גדול עם הנבחרת. רואה את אליפות אירופה בעוד שנתיים כצ'אנס לעשות משהו מיוחד"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורסל תחל ביום חמישי את דרכה במוקדמות אליפות אירופה 2021, כאשר תפגוש בחוץ את פולין. ארבעה ימים לאחר מכן, ביום שני, חניכיו של עודד קטש יארחו בהיכל קבוצת שלמה את רומניה. אגב, להתמודדות נותרו כ-700 כרטיסים אחרונים והאולם צפוי להיות מלא.

מי שישמש כקפטן חלון המשחקים הקרוב של הנבחרת הוא גל מקל, שלקח הערב (שני) חלק במסיבת העיתונאים לקראת צמד המשחקים הקשה יחד עם המאמן קטש. אגב, בסגל הרחב שזומן נמצאים שני שחקנים שעדיין לא רשמו הופעת בכורה במדים הלאומיים – ים מדר ורומן סורקין. גם ג'ו אלכסנדר היה ברשימה הזו, אך שוחרר מהסגל.

קטש אמר בפתיחת דבריו: "אנחנו מאוד נרגשים. תמיד מיוחד ומרגש להיות בנבחרת. זה מאוד מאתגר להכין קבוצה בשלושה וחצי אימונים. זה קצת הזוי, אבל זה משהו שכבר התרגלנו אליו. ננסה לעשות את המקסימום. נהיה תלויים בכושר הנוכחי של השחקנים. נתחיל את המקפיין במשחק חוץ מאוד קשה מול פולין, שהיא מאוד אגרסיבית, אינטנסיבית ועם קליעה מאוד טובה. נצטרך להיות מאוד מרוכזים. לגבי רומניה, היא אמנם לא שם אטרקטיבי, אבל לדעתי היא טובה יותר ממה שכולם חושבים ולכן נצטרך את הקהל בשיא האנרגיה".


ים מדר במדי נבחרת העתודה. בקרוב גם בבוגרת (דני מרון)


השילוב בחלון הנוכחי בין השחקנים הצעירים לוותיקים:
"באופן טבעי, תהליך ההצערה של הנבחרת קרה והיה די דרמטי. אני מקווה שנתחיל לקצור את הפירות כבר בקמפיין הזה, אבל זה לא משהו שקורה מיד. התהליך החל ואני מאמין שנישא פירות בטווח של שנתיים-שלוש קדימה. יש דור צעיר מאוד איכותי ונרצה לקבל מכמה שחקנים שהיו צעירים בקמפיין הקודם דברים יותר משמעותיים הפעם. אני בטוח שהניסיון שהם צברו יעזור להם".

היעדרותם של דני אבדיה וג'ייק כהן מהמשחק הראשון בעקבות המשחק של מכבי תל אביב ביורוליג: "זה לא אידיאלי, אבל אני מניח שאנחנו לא היחידים שמתמודדים עם סיטואציה כזו. הם מספיק חשובים לנו כדי לשלם את המחיר הזה. אנחנו מחכים להצטרפות שלהם. הם יתחילו את ההכנות איתנו היום, אבל אלה שני שחקנים שקשה לוותר עליהם".


לאן הנבחרת יכולה להגיע בקמפיין הקרוב:
"זה קצת קשה לנבא בגלל עניין החלונות. אנחנו חסרים את שחקני מכבי ת"א במשחק הראשון וזה משמעותי. זה תלוי בהרבה דברים. בראייה טיפה יותר ארוכת טווח אני חושב שתהיה לנו נבחרת חזקה מאוד בשנים הקרובות".


דני אבדיה. יחסר במשחק הראשון (עדי אבישי)

מקל שיתף: "אני ממש שמח ומתרגש להיות בנבחרת. לצערי, בשנה שעברה סבלתי ממחלת הנשיקה והיה לי חשוב מאוד לחזור להיות חלק. אני מרגיש בסדר גמור, עברתי פציעה קטנה שסחבתי כמה חודשים, אבל טיפלתי בה בשבועיים האחרונים. אני פה עם כל האנרגיות וההתרגשות. אנחנו צריכים לעשות את העבודה".

הדור הצעיר של השחקנים בנבחרת: "זה תהליך הצערה שהתחיל לפני שנתיים. הרבה שחקנים אז היו חסרי ניסיון ועשו בשנתיים האחרונות דברים מאוד יפים וצברו ניסיון. המוקדמות האלה זו התחלה של דרך לאליפות אירופה ונצטרך לעלות ולעשות את העבודה. זו מטרה מאוד מרגשת מבחינתי. אני חושב שבדור שלי ובדור שהיה לפניי הייתה אליפות אירופה אחת טובה, בצרפת, אבל אני לא חושב שעשינו משהו גדול עם הנבחרת. זה משהו שיושב עליי. החבר'ה הצעירים שהגיעו, אם זה יובל זוסמן, דני אבדיה, תמיר בלאט ועוד, זה דור מאוד איכותי. מאוד חשוב לי לעושת משהו גדול עם הנבחרת. אני רואה את אליפות אירופה בעוד שנתיים כצ'אנס לעשות משהו מיוחד".


מה הוא יכול לתרום לנבחרת מבחינת כושר משחק:
"אני מרגיש אחלה. הייתה לי פציעה מעצבנת שסחבתי כמה חודשים, אבל שיחקתי איתה טוב מאוד בליגה האיטלקית. אני מרגיש הרבה יותר טוב. הפסדתי בסך הכל שבועיים, זה לא דרמטי. אני אתן את מה שאני תמיד נותן בכל חלק במשחק, הגנה, התקפה ומנהיגות".


גל מקל עם עודד קטש (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי