אבדיה בסגל לרומניה: "רוצה להגיע לגמר אליפות אירופה"

עודד קטש, גיא פניני
עודד קטש, גיא פניני | עדי אבישי

אחרי ארבעה ניצחונות רצופים באולם של הפועל ת"א, נבחרת ישראל תנסה לשמור על המאזן המושלם גם בתום המחזור השני של מוקדמות אליפות אירופה 2021. שחקני מכבי ת"א בסגל של קטש, גינת נופה

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון החשוב בפולין, נבחרת ישראל תארח מחר (שני ב-19:00) את נבחרת רומניה במסגרת המחזור השני במוקדמות אליפות אירופה 2021. מיד לאחר ששחקניו של עודד קטש פתחו את הקמפיין ברגל ימין, אזלו 400 הכרטיסים שעוד עמדו למכירה והיכל שלמה יהיה מלא עד אפס מקום.

הנבחרת תקווה לשמור על מאזן מושלם תחת עודד קטש בהיכל שלמה, כאשר בתקופתו כמאמן הלאומי הנבחרת ניצחה באולם התל אביבי את סרביה, גרמניה, בריטניה  ואסטוניה. ג'ייק כהן ודני אבדיה, שלא עמדו לרשותו של קטש במשחק בפולין, הצטרפו אתמול לנבחרת והם יתלבשו למשחק, כשלאחר האימון המסכם הוחלט שברשימת 12 השחקנים שיהיו בסגל להתמודדות לא ייכלל תומר גינת מהפועל תל אביב. מי ששוחרר מוקדם יותר היום מסגל הנבחרת הוא בר טימור, שביקש להשתחרר מסיבות אישיות ונענה בחיוב.

הערב באימון המסכם של הנבחרת לקראת המשחק מחר אמר אבדיה: "לא קשה להשתלב בנבחרת, כולם מכירים את כולם. יש לנו קשרים מעבר לאלו שעל המגרש. זה נכון שלא פשוט לעשות את הסוויץ' בין היורוליג לנבחרת, אבל בסך הכל מסתדרים".


אבדיה. צפוי לדקות מול רומניה (דני מרון)

עוד אמר אבדיה: "אני רוצה להמשיך ולשחק כמו שאני יודע. המטרה שלי היא להשאיר טעם טוב אצל הקהל שיגיע ומבחינתי זה קודם כל לנצח. אני מתייחס למשחק הזה כמו לכל משחק חשוב אחר. כל משחק של הנבחרת הוא הכי חשוב שיכול להיות.  אני מסתכל על המשחקים כקשים ביותר ולכן ארצה שניתן 100 אחוז. ננסה לשחק בדיוק את מה שאנחנו עושים באימונים ומקווה שיהיה בסדר".

אבדיה, שזכה בקיץ שעבר יחד עם נבחרת העתודה באולם בו תארח הערב הנבחרת הבוגרת את רומניה מרגיש זכות ללבוש את המדים הלאומיים, אמר על כך ועל מעקב הסקאוטים מה-NBA שיגיעו לצפות בו: "בשבילי זה כבוד גדול לייצג את הנבחרת וארצה להגיע גם עם הנבחרת לגמר אליפות אירופה. זה לא פעם ראשונה שאנשים מה-NBA מסתכלים ובוחנים אותי, בשבילי זה לא חדש ואני לא מתרגש".

לדברי הכוכב הצעיר הוסיף המאמן עודד קטש: "נרצה את דני בכל הזדמנות. אני מאוד אוהב את המשחק שלו ואת זה שהוא בנבחרת. והוא בטוח יחסר לנו בהמשך המשחקים. הופתעתי לטובה מהיכולת של הרומנים נגד הספרדים. הם יבואו עם הרבה אנרגיות ובעיקר גובה. נצטרך לדעת להתמודד  עם הגודל והגובה שלהם. יש להם את עמנואל קטה, שמשחק בליגה הספרדית במורסיה והוא שחקן טכני וגדול (2.06 מטר, י.ו), לדעתי השחקן הכי מסוכן שלהם".

גם הוא עומד לרשותו של קטש מול רומניה. ג'ייק כהן

אגב, הערב נרשמה הפתעה גדולה בבית הישראלי כאשר נבחרת פולין הדהימה בספרד את הנבחרת המקומית, כשגברה עליה 69:80. פולין, שהפסידה לישראל בשבוע שעבר בביתה, לא התקשתה מול הספרדים שרשמו ניצחון חוץ על רומניה. איי ג'י סלוטר בלט בפולין עם  26 נק' (4 מ-7 לשלוש). בחודש נובמבר תשחק ישראל בחוץ נגד  ספרד.

ובחזרה לרומניה. בניגוד לישראל, נבחרת רומניה פתחה את הקמפיין ברגל שמאל כשנוצחה 84:71 על ידי ספרד החזקה והיא תקווה לנצח בישראל לראשונה מאז 1969. המפגש האחרון בין הנבחרת התקיים אי שם בשנת 2003 כשישראל יצאה עם ידה על העליונה והתפוצצה עם 63:109. בסך הכל, מאזן המשחקים בין הנבחרות עומד על 2:8 לטובת ישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי