פייר ג'קסון על סף חתימה במכבי תל אביב

פייר ג'קסון
פייר ג'קסון | טוויטר

הצהובים קרובים לרכש זר שני העונה ונמצאים במגעים מתקדמים עם הגארד המוכשר שצפוי להגיע במקום טייריס רייס. גם דוסון מועמד

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב על סף חתימה עם פייר ג'קסון. הגארד האמריקאי העביר את העונה החולפת בין צדביטה זאגרב, דאלאס מאבריקס וליגת הפיתוח וכעת הוא צפוי להצטרף לסגל של הצהובים בחוזה לעונה אחת. הגעתו של ג'קסון תבוא למעשה על חשבונו של טייריס רייס, שמתקשה להשתחרר מברצלונה בעקבות דרישתו לקבל את כל הסכום המובטח לו בחוזה לעונה הבאה ולאחר שמכבי החליטה שלא להמתין לו יותר.


ג'קסון (25, 1.80), בוגר מכללת ביילור, נבחר במקום ה-42 בדראפט 2013 על ידי פילדלפיה. בעונתו הראשונה כמקצוען הוא עבר בדי-ליג והרשים עם 29.1 נקודות לצד 6.2 אסיסטים ו-3.6 ריבאונדים. בהמשך העונה הוא חתם בפנרבחצ'ה אך עזב את הקבוצה לאחר שישה משחקים בלבד בהם רשם מספרים נמוכים.



את העונה שעברה פתח ג'קסון בצדביטה זאגרב הקרואטית במדיה העמיד ממוצעים של 15.8 נקודות ו-6.6 אסיסטים בליגה האדריאטית, לצד 33.5 נקודות ושישה אסיסטים בממוצע בשתי הופעות ביורוקאפ. במהלך העונה הוא ביקש להשתחרר מחוזהו כדי לחתום בדאלאס ובשמונה משחקים שם תרם 4.4 נקודות ו-2.4 אסיסטים בממוצע למשחק. לאחר מכן הוא חזר לדי-ליג וסיפק 22.5 נקודות, 7.7 אסיסטים ו-4.3 ריבאונדים.


בנושא אחר, מכבי תל אביב שוקלת להוסיף ישראלי נוסף לסגל, ואחרי שבר טימור החליט לחתום בסופו של דבר בירושלים, הפך שון דוסון למועמד מוביל. סוכנו של השחקן יצר קשר עם ראשי הקבוצה לקראת סיום העונה אך הדרישות הכספיות הגבוהות שדרש הרחיקו אותו מהצהובים. כעת נראה כי השחקן הבין כי לא ירוויח סכומים גבוהים במיוחד לאחר העונה הבינונית שסיפק ומכבי ת"א מצדה רוצה להתחזק בישראלי נוסף ולא פוסלת את צירופו.


שון דוסון. נפלט פעמיים מה-NBA (עדי אבישי)
שון דוסון. נפלט פעמיים מה-NBA (עדי אבישי)


מטרתו הראשונה של דוסון (22, 1.98) הייתה להתקבל לליגה הטובה בעולם וכבר בקיץ שעבר הגיע הגארד לארצות הברית בניסיון לקבל חוזה מקבוצת NBA. הוא שיחק עם וושינגטון וויזארדס בליגת הקיץ בלאס וגאס ולא הרשים, אולם ברגע האחרון העניקה לו ניו אורלינס הזדמנות כשהחתימה אותו על חוזה למחנה האימונים. דוסון השתתף במספר משחקי הכנה של הפליקנס, ואף טס עם הקבוצה למחנה בסין, אך שוחרר לפני פתיחת העונה וחזר לעיר היין. גם הקיץ הוא טס לארה"ב ונרשם לליגת הקיץ במדי יוסטון רוקטס, אך נחתך ממנה לפני שליגת הקיץ נפתחה.


אחרי שרשם עונה מצוינת ב-2015/16 והיה אחד הגורמים המשמעותיים בזכייה של ראשל"צ באליפות, חלה צניחה משמעותית ביכולתו בעונה האחרונה. והוא אף נעדר ממשחקים רבים בשל פציעה טורדנית בברכו. ממוצעיו בליגה העונה עמדו על 13.1 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-2 אסיסטים למשחק. בפלייאוף ובפיינל פור הוא רשם ירידה נוספת ביכולת ולא הצליח לשחזר את ההישג מהעונה שעברה.


הצטרפו לעמוד הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי