אין קציקאריס, יש הגנה: הפועל ירושלים ניצחה 59:74 את נס ציונה

ג'רום דייסון וריצ'רד האוול חוגגים
ג'רום דייסון וריצ'רד האוול חוגגים | אודי ציטיאט

הבכורה של מודי מאור על הקווים נפתחה בסערה עם חגיגה לבנה במחצית הראשונה שהסתיימה ב-22 הפרש. הכתומים עוד הספיקו להוריד את הפער לחד-ספרתי בחצי השני, אך לא השיגו קאמבק בגלל דייסון שהצטיין

(גודל טקסט)

פוטיס קציקאריס עזב, מודי מאור התייצב הערב (שבת) לבכורה על הקווים והפועל ירושלים ניצחה את נס ציונה 59:74 בזכות 15 נקודות חשובות של ג'רום דייסון. האלופה סיפקה מחצית ראשונה מדהימה והיה נראה שעזיבה של המאמן היווני השאירה את הבעיות של ירושלים מאחור, אך המחצית השנייה הייתה בסימן קאמבק כתום בזכות 21 נק' של טאליב זאנה שלא הספיקו לעשות את הבלתי יאומן.

האלופה הייתה בדרך לניצחון קל בזכות מחצית ראשונה מדהימה שהחלה בריצת 0:10 בחמש וחצי הדקות הראשונות של המשחק, בזכות סלים קלים של דייסון ואוסטין דיי. גם ליאור אליהו ויותם הלפרין תרמו לפער שרק הלך וגדל, כאשר אלישי כדיר השיג את הנקודות הראשונות של הכתומים. אומנם הרבע השני החל בזריקת "אייר-בול" לא אופיינית מקו העונשין, אבל ירושלים המשיכה לדרוס את החבורה של נדב זילברשטיין שנראתה חסרת אונים. המחצית הסתיימה ביתרון 27:49 ואוהדים האדומים הרעידו את הארנה.

בתחילת המחצית השנייה המומנטום השתנה ועבר לטובת נס ציונה, שיצאה לריצת 8:0 בדקות הראשונות של הרבע. דייסון ספג עבירה טכנית בעקבות כך שבא בטענות אל השופט שלא שרק לזכותו עבירה. מאותו הרגע הגארד איבד את קור הרוח, והכתומים ניצלו זאת כדי לצמצם את ההפרש. ברבע הרביעי נס ציונה הצליחה להמם את הארנה כשהפער ירד ליתרון חד-ספרתי, אבל דייסון התעשת והחזיר את היתרון דו-ספרתי לאלופה לקראת הבאזר, ושלח את מודי מאור לחגוג ניצחון בבכורה.

קלעו לירושלים: דייסון 15 נק', הלפרין 13 נק', אומיץ' 10 נק', דיי 8 נק', אליהו 7 נק', פרפרוגלו 7 נק', האוול 6 נק', קינסי 6 נק', אוחיון 2 נק'.

קלעו לנס ציונה: זאנה 21 נק', קוק, 12 נק', כדיר, 9 נק', רמירס 9 נק', דן 6 נק', גוט 2 נק'.

מודי מאור בבכורה על הקווים (אודי ציטיאט)
מודי מאור בבכורה על הקווים (אודי ציטיאט)

אוהדי ירושלים צובעים את הארנה באדום לכבוד המאמן החדש (אודי מאור)
אוהדי ירושלים צובעים את הארנה באדום לכבוד המאמן החדש (אודי מאור)

רבע ראשון 9:24 לירושלים
ירושלים פתחו את המשחק בריצת 0:6 בחמש וחצי הדקות הראשונות, כאשר האורחת בכלל לא הייתה קרובה לקליעת סל. האלופה הייתה צריכה לנצל זאת כדי לפתוח יתרון הרבה יותר גדול, אך משחק המעבר שלה עדיין לוקה בחסר. אלישי כדיר קלע את הנקודות הראשונות עבור נס ציונה שנראית אומללה. שתיים וחצי דקות לסוף הרבע ירושלים הובילה 0:10 בהתקפות מתפרצות, כשדיי ודייסון הובילו את האדומים ליתרון מבטיח עם 4 נק' כל אחד. גם אומיץ' תרם 4 נק' ופרפרוגלו הוסיף 5 נק' בדקות בודדות על הפרקט. ירושלים סיימה את הרבע עם 6 חטיפות כשנס ציונה עם 8 איבודי כדור.

יוגב אוחיון בדרך לעוד נק' קלות (אודי ציטיאט)
יוגב אוחיון בדרך לעוד נק' קלות (אודי ציטיאט)

רבע שני 27:49
ירושלים המשיכה את המומנטום מהרבע הראשון, אך אליהו העיב על האווירה עם "אייר-בול" מקו העונשין. עד אמצע הרבע השני ירושלים שמרה את נס ציונה עם ממוצע של נקודה אחת לדקת משחק. הלבנים המשיכו לדרוס את יריביהם וארבע וחצי דקות לירידה למחצית היתרון כבר הגיע ל-24 נק'. זילברשטיין, מאמנה של נס ציונה, תפס את הראש בחוסר אמונה. האוהדים האדומים עם תצוגת עידוד שעוד לא נראתה העונה בארנה. זאנה קלע 2 נק' ראשונות כשלוש וחצי דקות לתום הרבע, לאחר שלוש דקות ללא סל. הלפרין תרם שתי שלשות ברבע עם 100% מחוץ לקשת. למרות זריקת העונשין המביכה, אליהו קלע 5 נק' עם 100% מהשדה כדקה וחצי לתום הרבע. דקוואן קוק השיג את הנק' הראשונות במשחק כחצי דקה לתום המחצית, כשדייק מהשלוש.

ליאור אליהו. מתחיל לחזור לעצמו (אודי ציטיאט)
ליאור אליהו. מתחיל לחזור לעצמו (אודי ציטיאט)

אלן אומיץ'. אין לו תחרות בצבע (אודי ציטאיט)
אלן אומיץ'. אין לו תחרות בצבע (אודי ציטאיט)

רבע שלישי 45:61
נס ציונה פתחה את המחצית השנייה עם 4 נק' מהירות של קוק, זאנה הוסיף עוד 2 נק' מהעונשין עם 100% מהקו והכתומים עם ריצת 8:0 בשתיים וחצי הדקות הראשונות של הרבע. שש דקות לסיום הרבע דייסון ספג עבירה טכנית בעקבות צעקות על השופט שלא שרק לא עבירה. גם קינסי ספג עבירה טכנית והלבנים איבדו את המומנטום כשההפרש ירד ל-14 נק' כשתי דקות לתום הרבע. הכתומים המשיכו לצמצם את הפער עד תום הרבע והוא ירד ל-16 נק'.

ג'רום דייסון. העצבים של הגארד השפיעו על הקבוצה (אודי ציטיאט)
ג'רום דייסון. העצבים של הגארד השפיעו על הקבוצה (אודי ציטיאט)

רבע רביעי
זאנה המשיך את המחצית השנייה הנהדרת כשהמשיך להפיץ עם 19 נק' וצימק את הפער ל-11 נק' בלבד עם תחילת הרבע הרביעי. ירושלים איבדה את הכדור פעמיים בגלל שלא הצליחה לעבור את קו חצי המגרש. האלופה קלעה רק 2 נק' כשלוש וחצי דק' בתוך הרבע האחרון, כשדייסון לא נרגע מהתקרית ברבע השלישי. השופטים שרקו להלפרין עבירה שלא הייתה, ומנכ"ל ירושלים גיא הראל החל להשתולל בסמוך לספסל. חמש דקות לתום הרבע נס ציונה הצליחה להוריד את ההפרש לחד ספרתי לאחר שבשיא עמד על 25 נק'. קוק הצטרף אל זאנה ותרם 12 נק'. דייסון החזיר את היתרון לדו-ספרתי עם שלשה גדולה.

יותם הלפרין. משחק פנטסטי לגארד הוותיק (אודי ציטיאט)
יותם הלפרין. משחק פנטסטי לגארד הוותיק (אודי ציטיאט)

טאליב זאנה. היחידי שבלט בנס ציונה (אודי ציטיאט)
טאליב זאנה. היחידי שבלט בנס ציונה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי