פרדריק בורדיון: "הופתעתי מהאווירה המטורפת בישראל, המדינה נפלאה"

פרדריק בורדיון
פרדריק בורדיון | טוויטר

שחקנה הצרפתי-יהודי של מכבי חיפה התראיין במולדתו וסיפר על חוויותיו מהעונה בישראל: "קיבלתי הצעה מהפועל גלבוע/גליל אבל ההבדל היה במאמן, השחקנים הישראלים פחות אלתטיים מהצרפתים וגם מתאמנים פחות משהכרתי"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה מתאוששת מפתיחת העונה החלשה שלה, ולאחר ניצחון אחד מחמישה משחקים רשמה סגנית האלופה 74:95 נאה על הפועל תל אביב במחזור האחרון. כעת, הירוקים מנצלים את פגרת הנבחרות על מנת לנסות ולהתגבש כקבוצה, ובעיקר לחפות על תקופת ההכנה הרעועה בקיץ שעה שהקבוצה יצאה למסע משחקים בארצות הברית.

בינתיים התראיין שחקנה היהודי-צרפתי של הקבוצה, פרדריק בורדיון, למגזין "הבדו" הצרפתי למדור האקטואליה היהודית שלו, וסיפר לקוראים במולדתו על חוויותיו מהעונה בישראל עד כה. בורדיון הציג עד כה 4.3 נקודות ב-15.3 דקות בשישה משחקים.

ההרגשה במכבי חיפה: "הייתה לי הרגשה מאוד טובה לגבי המאמן עופר רחימי בקיץ, כשנפגשנו לראשונה במכביה שעה ששיחקתי בנבחרת צרפת. במקביל קיבלתי הצעה מהפועל גלבוע/גליל אבל ההבדל היה במאמן. נחתתי בליגה שהכרתי דרך מכבי תל אביב והפועל ירושלים, שמעלות מאוד את הרמה. השחקנים הישראלים פחות אלתטיים מהצרפתים וגם מתאמנים פה פחות ממה שהכרתי, השיטה היא לא פעמיים ביום אלא שעה וחצי אינטנסיביות פעם ביום".

בורדיון
בורדיון. מכוון גבוה (מכבי חיפה)

הקליטה בישראל: "ברגע שתהיה לנו ההזדמנות אנצל אותה כדי לטייל בארץ. לאחרונה נסעתי בפעם הראשונה לים המלח וזה היה נפלא. אנחנו באמצע נובמבר ומזג האוויר מדהים! בערך 25 מעלות. החיסרון היחיד שהשקיעה די מוקדמת".


האוהד הישראלי:
"הוא מאוד חם. הופתעתי מהאווירה המטורפת בחלק מהמקומות, בעיקר אצל הפועל תל אביב והפועל חולון. יש שם אווירה משוגעת שאי אפשר למצוא בצרפת. בישראל, כדורסל שווה לכדורגל מבחינת רמת העניין, לא כמו בצרפת".


העובדה שהוא הצרפתי הראשון בליגה הישראלית:
"זאת שאלה אמיתית. הליגה איכותית, המדינה נפלאה מבחינה תרבותית ואיכות חיים. אני יודע שכל עונה יש צרפתים מועמדים למכבי ת"א, יש שחקן ישראלי – אפיק ניסים, עם עבר בשטרסבורג".

רחימי
רחימי. עשה את ההבדל עבור בורדיון (עדי אבישי)

חיפה: "זאת עיר שקטה ונעים מאוד לחיות עם הנוף של ההרים והים. השקיעה מתוקה. יש גם מסעדות טובות וברים נחמדים. חיפה שונה מתל אביב, עיר שאני אוהב. ברגע שאוכל, אגיע לתל אביב. אני מנסה להגיע למשחק יורוליג שם".

ההשתתפות במכביה: "הייתה חוויה מדהימה. אני בהחלט מייעץ לכל מי שיכול לקחת חלק ולהשתתף. אני מודה שוב לפייר חדד (מאמן נבחרת צרפת ונשיא מכבי צרפת), הייתה תחרות פנטססטית".

מטרות: "חתמתי לעונה אחת והעונה ארוכה, אני רוצה לשחק ביורוליג".

אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א ביד אליהו. שמרו לפרדריק מקום (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי