מכבי תל אביב השלימה דאבל על הפועל ירושלים בליגה עם 74:77

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | עדי אבישי

נוריס קול, בתוספת רצף איבודי כדור מצד האלופה, הובילו לקאמבק דרמטי של הצהובים בדקות הסיום שנתן לה ניצחון שני ברציפות והחזיר קצת צבע לפנים של ספאחיה. חולון ניצחה את נס ציונה ונשארה במקום הראשון

(גודל טקסט)

לראשונה מזה חודש, מכבי תל אביב הצליחה לחבר שני ניצחונות ברציפות עם 74:77 דרמטי על הפועל ירושלים. זה הניצחון השני בליגה העונה של הצהובים על יריבתם, אחרי 71:88 בסיבוב הקודם.

הצהובים קצת נרגעו ביום חמישי האחרון עם ניצחון החוץ על אנדולו אפס ששיפר את מצבם במאבקי העלייה לרבע הגמר ביורוליג וכעת הם מקווים שהניצחון יחזיר אותם למסלול הנכון גם בליגה המקומית. מהצד השני, לקטש יש הרבה מה לעבוד עליו אם הוא לא רוצה לסיים את הקדנציה הנוכחית בהפועל כבר אחרי שבועות ספורים.

האלופה דווקא פתחה טוב ובהובלת טרנס קיסני שקלע 8 נקודות ברבע הראשון נשארה ביתרון לאורך רוב המשחק. נוריס קול, מייקל רול ואלכס טיוס דאגו להשאיר את מכבי לא הרחק מאחור, אבל בכל פעם שצמצמו את ההפרש – חיכו להם קינסי, ג'רום דייסון וריצ'רד האוול. רק רבע שלישי חלש מבחינת שתי הקבוצות ורבע רביעי נוראי של הגנת האדומים הצליחו לתת למכבי את היתרון, לראשונה במשחק ממש לקראת דקות הסיום, ומשם החבורה של קטש כבר לא חזרה ואיבוד כדור אחרי איבוד כדור אפשר לקול להנהיג את מכבי לניצחון דרמטי.

קלעו למכבי תל אביב: נוריס קול 22, מייקל רול 13, אלכס טיוס 12, ג'ון דיברתולומיאו 9, פייר ג'קסון 9, דשון תומאס 6, ג'ונה בולדן 5, ג'ייק כהן 1

קלעו להפועל ירושלים: ריצ'רד האוול 15, קיילין לוקאס 11, סטרטוס פרפרגולו 11, טרנס קינסי 10, יוגב אוחיון 9, רונלד רוברטס 8, ג'רום דייסון 7, בר טימור 3

קיילין לוקאס. משחק טוב שלו לא הספיק (עדי אבישי)
קיילין לוקאס. משחק טוב שלו לא הספיק (עדי אבישי)

מהלך המשחק


רבע ראשון

הפועל ירושלים פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה ל-0:6, אבל מכבי לא נתנה לה לברוח וקלעה חמש נקודות מהירות. פתיחה נהדרת בהיכל מנורה.

טרנס קינסי הוביל את האלופה בפתיחה עם 8 נקודות ברבע הראשון, שהסתיים בתוצאה 21:18. הצהובים הצליחו רק להשוות במהלכו את התוצאה ולא לעלות ליתרון.

מייקל רול מול קינסי. קצב מצוין בהיכל (עדי אבישי)
מייקל רול מול קינסי. קצב מצוין בהיכל (עדי אבישי)

רבע שני
סטרטוס פרפרוגלו פתח את הרבע השני עם שלשה מדויקת שהחזירה את הפועל ליתרון הגדול ביותר שלה עד עכשיו, 6 נקודות הפרש על פני מכבי.

ריצ'רד האוול הצטרף למטח השלשות של האדומים, שקלעו 5 זריקות מחוץ לקשת מתחילת המשחק. הפועל בורחת, ספאחיה לקח פסק זמן שאחריו פייר ג'קסון חדר נהדר וקלע את הנקודות הראשונות שלו. הפועל הגיבה במהלך מצוין שהעלה אותם ל-26:34.

אלכס טיוס בדקות טובות החזיר את מכבי למשחק וצמצם ל-3 הפרש, 38:35. נקודות מהירות של האוול קבעו שירושלים תרד למחצית ביתרון 39:43

פייר ג'קסון ורונלד רוברטס (עדי אבישי)פייר ג'קסון ורונלד רוברטס (עדי אבישי)

רבע שלישי
פייר ג'קסון עם סל מרחוק הוריד שוב את ההפרש ל-3, ג'רום דייסון לא התבלבל והגיב עם שלשה. 43:49 להפועל. רצף של החטאות בשני הצדדים נגמר עם חטיפה של אוחיון, דייסון קיבל ממנו את המסירה וסחט עבירה, הפועל יצאה להתקפה מסודרת והאוול היה אחראי על הנקודות. 48:57.

ואיזו הטבעה של טיוס! מכבי מסרבת לתת לאלופה להגדיל את היתרון. מיד לאחריה, המשחק נרגע במקצת כשאף קבוצה לא קלעה יותר מ-4 נקודות במשך סוף הרבע, שנגמר כשהמארחת בפיגור 64:52.

דשון תומאס. נותן סיבות לספאחיה להאמין בו (עדי אבישי)
דשון תומאס. נותן סיבות לספאחיה להאמין בו (עדי אבישי)

רבע רביעי
נקודות ראשונות של מכבי לאחר דקות ארוכות עם שלשה של מייקל רול. 64:55. ג'רום דייסון עלה לסל אבל טיוס בא מאחוריו והוריד לו את הכדור בבלוק נהדר.

המשחק חזר לקצב עם סלים יפים בשני הצדדים, מכבי בהובלת טיוס מצליחה לצמצם את ההפרש ל-3 נקודות. קטש לקח פסק זמן.

דקות טובות של הגנת מכבי, כשהיא מצליחה להשוות: נוריס קול קלע סל קל שנתן לנו שוויון של 69:69. אנחנו בדרך לפוטו פיניש צמוד כשהפועל ירושלים מאבדת כדור אחרי כדור, מה שנתן למכבי הזדמנות לעלות ליתרון ראש במשחק אחרי שתי זריקות עונשין נקיות של נוריס קול. 71:72 לצהובים.

נוריס קול. הוביל את הקאמבק של הצהובים (עדי אבישי)
נוריס קול. הוביל את הקאמבק של הצהובים (עדי אבישי)

זה אכן פוטו פיניש צמוד. 13 שניות לסיום, 72:74 למכבי, והכדור אצלם לאחר פסק זמן.

הפועל פשוט לא מצליחה להחזיק בכדור. וכשהיא סוף סוף כן משיגה זריקת עונשין, דייסון החטיא את שתי הנסיונות 20 שניות לסיום. מכבי ניצלו את התסכול של קטש ושחקניו כדי להגדיל מעט את ההפרש ולסיים את המשחק בתוצאה 74:77.

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. מה צריך לקרות? (עדי אבישי)
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. מה צריך לקרות? (עדי אבישי)

מוקדם יותר היום: עירוני נס ציונה – הפועל חולון 92:87
גלן רייס ג'וניור שוב הצטיין, ועם 32 נקודות ו-9 אסיסטים הוביל את חולון לניצחון חוץ על העולה החדשה והבטיח לקבוצתו את המקום הראשון עוד לפני המשחק של מכבי. קלעו לנס ציונה: קאליף וואיט 19, דקוואן קוק 16, טאליב זאנה 13, גארי בראון 12, גולן גוט 9, אלישי כדיר 7, טל דן 6, אלעד הופמן 3, נאור שרון 2. קלעו לחולון: גלן רייס ג'וניור 32, טו הולוואי 20, ג'ו אלכסנדר 16, טיישון תומאס 12, טי. ג'יי קליין 10, גיא פניני 2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי