ספאחיה: החלטה טובה, בורשטיין: יהיו עוד מקומות עבודה

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | אודי ציטיאט

אנשי הצוות של מכבי ת"א תומכים בבניית סגלים נפרדים לליגה וליורוליג. המאמן: "לא הייתי חלק מהדיונים", עוזרו: "קשה לנהל קבוצה עם כל החוקים". זוסמן: "יודע שאמורים להיות יותר ישראלים". באירופה מגיבים

(גודל טקסט)

 יממה אחרי ההודעה הדרמטית לפיה במכבי תל אביב יבנו בעונה הבאה שתי קבוצות, אחת לליגה ואחת לגביע, ערכה הקבוצה את האימון המסכם לקראת משחק הליגה מחר (שלישי, 19:00) מול מכבי חיפה בהיכל במסגרת המחזור ה-23 בליגת העל. הקפטן ג'ון דיברתולומיאו לא ישחק בשל כאבים בבטן, פייר ג'קסון עדיין פצוע בגב, אלכס טיוס שעיקם את הקרסול מול ולנסיה ייעדר גם הוא וג'ונה בולדן יקבל מנוחה.

"אומנם לא הייתי חלק מהדיונים על ההחלטה, אבל אני חושב שהיא טובה לנו כי מבחינה גיאוגרפית אנחנו רחוקים מאירופה והנסיעות הקשו עלינו" אמר מאמן הקבוצה נבן ספאחיה, "כשמשחקים בספרד ואז צריכים להיות בדרכים 44 שעות ולשחק משחק ליגה זה לא פשוט".

את חוסר הוודאות במועדון לגבי העונה הבאה אפשר היה לשמוע גם מהמאמן: "אני תחת חוזה ואאמן איזו קבוצה שיגידו לי, גם אם זו תהיה הקבוצה שמשחקת רק בליגה ובגביע".

נבן ספאחיה.
נבן ספאחיה. "לא הייתי חלק מהדיונים על ההחלטה" (עדי אבישי)

אחד מהדברים ששומעים הרבה מאז ההודעה של מכבי הוא שהחוק הרוסי לא תרם לשחקן הישראלי וספאחיה המשיך את קו המועדון: "כמאמן שהגיע מחו"ל אני יכול להגיד בוודאות שהחוק הזה לא עזר לאף אחד, גם לא לשחקן הישראלי".

לקראת המשחק עצמו אמר המאמן: "זה שחיפה בתחתית לא אומר כלום. הם קבוצה חזקה ותהיה לנו מוטיבציה גבוהה מאוד לנצח. הליגה בישראל מאוד תחרותית ואני מכבד את כל היריבות".

טל בורשטיין (מכבי ת
טל בורשטיין (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

"עם החוק הרוסי, הצעירים, מספר הזרים שאפשר לרשום – אני חווה את זה מכאן עונה ראשונה, קשה מאוד לנהל קבוצה ככה, קשה מאוד לאמן אותה", הסביר עוזר המאמן טל בורשטיין. "זו הבעיה שניסינו לגבור עליה, שנוצרים שני סגלים באותה קבוצה. קשה לנהל ככה את הקבוצה. עם כמות המשחקים הזאת אין לנו זמן להתאמן. אם בשנים קודמות היו "משתמשים" במשחק ליגה כדי לעשות אימון ליורוליג, היום זה בלתי אפשרי. אולי עכשיו זה ייראה קצת אחרת. ימים יגידו".

"עכשיו במכבי יהיו הרבה 'מקומות עבודה', הרבה שחקנים ישראלים, יותר זמן וסבלנות לפתח אותם ושחקנים כן יוכלו לעבור מהקבוצה של הליגה לקבוצה של היורוליג – כמובן, כל שחקן שיוכיח את עצמו ויוכיח שמגיע לו", הבהיר עוזר המאמן. "בכל השנים האחרונות אני זוכר טענות למה השחקן הישראלי לא משחק, זה לא משהו שמישהו בחר. בעונה שעברה היו לא מעט טענות גם כשהיו ישראלים בקבוצה. גם אז הייתה ביקורת והמצב אז לא פתר כלום".

"אני חושב שזה בעיקר תלוי בשחקנים. מי שמגיע לו, משחק", התייחס בורשטיין לסוגיית קידום הכדורסלנים הישראלים. "גם לפני שנכנסתי למכבי כמאמן אמרתי שמכבי זה מקום שקשה לפתח בו שחקנים. קשה לתת להם הזדמנויות בגלל כל הציפיות, הלחץ ומספר הזרים שיש בקבוצה. תמיד ראיתי בקבוצות הקטנות יותר המקום שבו שולחים שחקנים להתפתח. אולי בסיטואציה החדשה שנוצרה יהיה כאן את המקום לשחקנים הישראלים לקבל את הדקות האלה".

יובל זוסמן. באיזה סגל הוא יהיה? (אודי ציטיאט)
יובל זוסמן. באיזה סגל הוא יהיה? (אודי ציטיאט)

יובל זוסמן, אחד השחקנים שלא ברור באיזה סגל יהיו בעונה הבאה, זה של הליגה או זה של היורוליג, דיבר גם הוא לקראת המשחק: "אני חושב שאנחנו באים מוכנים למשחק הזה. עכשיו אנחנו יכולים להתכונן לכל משחק ליגה בראש שקט ונבוא כדי לנצח כל משחק".

"אני חושב שצריך להתרכז בשנה הזאת ולראות איך היא תסתיים", התייחס הישראלי הצעיר לסוגיה הבוערת. "אמורים להיות יותר ישראלים בקבוצה, זה מה שאני יודע כרגע. אני חושב שהיורוליג זה חשוב לכל האוהדים, העיתונאים, השחקנים, למערכת ולכל המדינה ומאוד מאכזב שאנחנו כבר לא שם. אנחנו כרגע לא באירופה וצריכים להתרכז רק בדבר אחד".


באירופה מגיבים: "התוצאות בליגות המקומיות חשובות"

עולם הכדורסל באירופה סוער בעקבות ההחלטה של מכבי תל אביב לבנות שתי קבוצות נפרדות, אחת לליגה ואחת לאירופה. מנכ"ל ז'לגיריס קובנה פאוליוס מוטיונאס אמר שהוא לא יפעל בצורה דומה.

"אני לא אעשה זאת, משום שהתוצאות שלנו בליגה הליטאית גם חשובות לנו, כמו גם חוסר הכבוד ליריבות ולליגה. בסך הכל, עיירות קטנות מחכות להגעה של 'ז'לגיריס'. אנחנו לגמרי מבינים עד כמה תהיה הפגיעה בליגה אם ז'לגיריס לא תשחק. אולי כשיהיו יותר קבוצות ליטאיות במפעלים האירופאים יהיה אפשר לעשות משהו עם זה. יש עוד כמה אפשרויות לעשות בלי לפגוע בשום קבוצה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי