נהריה נשארה בליגה עם הבאזר, חיפה הביסה את גלבוע וירדה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | Gettyimages

שלשת ניצחון ענקית של אלכס יאנג קבעה 75:77 לצפוניים על אשדוד, הירוקים הביסו 84:105 את הקבוצה של בית הלחמי והמתינו בדריכות אך החדשות שהגיעו היו רעות. ראשל"צ הפסידה בירושלים ואיבדה סיכוי להעפיל לפלייאוף

קבוצות: עירוני נהריה
(גודל טקסט)
המחזור ה-32 בליגת העל בכדורסל נפתח היום עם חמישה משחקים קריטיים, ובעוד ברקע הקולות על שביתת ארגון השחקנים ועצירת הליגה לפני סיום העונה, הקבוצות עדיין רוצות לסיים את העונה בצורה טובה, חלקן עם הישרדות בליגה וחלקן עם מקום בפלייאוף.


הפועל גלבוע/גליל – מכבי חיפה 105:84
מכבי חיפה הגיעה למשחק בגליל בידיעה שהיא חייבת ניצחון, וייתכן שאפילו זה לא יספיק לה אם נהריה תנצח במשחק המקביל. הירוקים נלחמו על כל כדור, ובהובלת דניאל קופרברג עלו ליתרון 5:12 ממנו חזרה המארחת בעזרת אלייזה ג'ונסון שסל שלו סיים את הרבע בשוויון 20:20. גם הרבע השני היה צמוד מאין כמוהו, כשג'אקורי וויליאמס בצד אחד וברנדון באומן בצד השני מובילים את קבוצותיהם לרדת להפסקה כשגלבוע/גליל מובילה 48:49.


המחצית השנייה היתה סיפור אחר, והאורחים השתטלו על העניינים. ווילי וורקמן התעורר והוביל את קבוצתו לריצת 0:11 ממנה החבורה מהגליל לא הצליחה להתאושש עד סיום הרבע, שנגמר ב-69:75. המארחים עוד צמצמו את ההפרש לנקודה אבל חיפה הצליחה לברוח שוב כשהיא עולה ליתרון שיא של 80:91. שאר ברבע כבר היה חגיגה בירוק. גאסקינס, בלייזר, וורקמן, באומן ורודריגס לא הפסיקו לקלוע ושברו את שיא הנקודות של חיפה העונה, שעמד על 98 נקודות – אותן קלעו מול גלבוע/גליל. מיד לאחר סיום המשחק התאספו השחקנים סביב המוניטור והמתינו בדריכות לבשורות מאשדוד. כשהן הגיעו, הבינו בכרמל שהסיפור נגמר והם ייאלצו לשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית לראשונה אחרי 10 שנים. 





קלעים
להפועל גלבוע/גליל: זאק ליידי 21, חואקין שוכמן 20, אלייז'ה ג'ונסון 15, ספנסר וייס וג'אקורי וויליאמס 11 כ"א, בן אלטיט 4, טל קרפלס 2. גם שותפו: אביאל לוי, עמית ראובן, שון לבנובסקי.
למכבי חיפה: טרבור גאסקינס ועוז בלייזר 19 כ"א, אנחל רודריגס וברנדון באומן (גם 9 ריב') 17 כ"א, ווילי וורקמן 11, דגן יבזורי 9, דניאל קופרברג 8, רועי הובר 3, רומן סורקין 2. גם שותפו: ת'רסון בורל, עודד ברנדווין, זאק גרהאם.



מכבי אשדוד – עירוני נהריה 77:75
גם המשחק הזה היה צמוד, כשנהריה יודעת שעם ניצחון היא מבטיחה עונה נוספת בליגת העל. אבל למרות שסיימו את הרבע הראשון ביתרון 13:15 ואת השני ביתרון 33:35, בעזרתם האדיבה של אנתוני בארבר ויפתח זיו, הצפוניים איבדו יותר מדי כדורים והמארחת ידעה לנצל את זה כדי לחזור להוביל את המשחק בקצב שלה. סק הנרי קלע סל אחרי סל כדי להשאיר את אשדוד במשחק ולהעלות אותה ליתרון, אבל נהריה לא הפסיקה לשחק. האורחים נשארו בתמונה כל הזמן, ובכל פעם שהיה נדמה שאשדוד בורחת היו שם זיו, בארבר ואלכס יאנג כדי לצמצם. יאנג היה גם זה שהפך בסופו של דבר לגיבור הגדול של נהריה, כאשר 11.5 שניות לסיום קלע שלשה ענקית שהעלתה את קבוצתו ליתרון 75:77, שהספיק לה עד הסיום כדי להישאר בליגה.


קלעים
למכבי אשדוד
: סק הנרי 22, בן מקאולי 14, ג'ראלד לי 10, קמרון לונג 9, נמרוד לוי (גם 8 ריב') ואדם אריאל 8 כ"א, טראביס ווריק 3, אלכס צ'וברביץ' 2. גם שותפו: אדם הוניג, נתנאל ארצי, גיל אמיתי, ג'ימי מקדונלד
לעירוני נהריה: אנתוני בארבר 16, אלכס יאנג 15, יפתח זיו 14, האקים ווריק 8, סטוארט דגלאס 7, טיירון נאש 6, איגור נסטרנקו ויהונתן שולדרבראנד 4 כ"א, זיו בן צבי 3. גם שותפו: עמית שטרית, נרי הריסון, תומר כהן.




הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון 71:77
גם לראשלצ היתה משימה: לנצח כדי להשאיר סיכוי, ולו תיאורטי וכזה שיתפוגג בהמשך הערב, להשתחל לפלייאוף העליון. אז היתה. האדומים היו טובים יותר, ובעוד ראשון חשבה שהיא יכולה לנצח אחרי שהרבע הראשון הסתיים ב-18:19 לחטובתה, בעיקר בזכות מרפי הולוואיי ודרו קרופורד, לירושלמים היה את טרנס קימסי וקיילין לוקאס. החבורה של צביקה שרף התאמצה וניסתה אבל זה לא הספיק. לוקאבס קבע שהקבוצות ירדו להפסקה בשוויון 45:45, ויחד עם ריצ'רד האוול הוביל את המארחת ברבע השלישי ל-59:63. משם ראשל"צ לא הצליחה לחזור, ולמרות שנשארה לאורך כל הדרך לא רחוק מאחור היא לא הצליחה לסגור את הפער, ורונלד רוברטס קבע שהמשחק יסתיים בתוצאה 71:77 לירושלים, שעלתה זמנית לפחות למקום הראשון וקבעה שראשון לציון לא תהיה בפלייאוף.


קלעים
להפועל ירושלים
: רונלד רוברטס קיילין לוקאס 17 כ"א, טרנס קינסי (גם 9 ריב') 16, ג'רום דייסון 14, ריצ'רד האוול (גם 9 ריב') 9, בר טימור 5, ליאור אליהו 2, יותם הלפרין 1. גם שותפו: בן קרטר, מיכאל מושקוביץ'.
למכבי ראשון לציון: מרפי הולוואיי (גם 12 ריב') 18, דרו קרופורד 17, קית' לנגפורד 14, ניצן חנוכי, אבי בן שימול ומארק טולפסן 8 כ"א, עידן זלמנסון 2. גם שותפו: יאיר באומן, טיילור דאוסון, ניב בלול, יניב סולומון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי