רבע גמר גביע ווינר: חולון רוצה לכפר על העונה שעברה נגד ב"ש

ווייאט
ווייאט | צילום: אודי ציטיאט

הצהובים-סגולים שהודחו בשלב הזה אשתקד יחפשו מחר כפרה על חשבון העולה החדשה, שהפתיעה אתמול את עירוני נהריה. במקביל: אחרי הקיץ הענק שעבר, בית הלחמי פותח עונה על הקווים של גלבוע/גליל במפגש עם אשדוד

(גודל טקסט)

הכדורסל הישראלי חזר מהפגרה ועונת 2018/19 נפתחה עם גביע ווינר, שיתחיל מחר (חמישי) את שלב רבע הגמר. ארבע קבוצות ינסו לעשות עוד צעד לכיוון התואר הראשון של העונה כאשר מכבי אשדוד תפגוש את הפועל גלבוע/גליל והפועל חולון את הפועל באר שבע.

מכבי אשדוד – הפועל גלבוע/גליל (18:00)
מכבי אשדוד סיימה את העונה הקודמת מוצלח מבחינתה, עם העפלה מפתיעה לפלייאוף לאחר מספר שנות היעדרות, אבל גם טעם רע לאחר שהודחה על ידי הפועל תל אביב בסיבוב הראשון. הקבוצה הדרומית לא ערכה הכנה רבה לעונה החדשה, וערכה שני משחקי אימון. בראשון היא הביסה את היורדת הטרייה לליגה הלאומית מכבי חיפה 58:81, ובשני הפסידה למכבי ראשון לציון 82:65. אשדוד חוזרת לגביע ווינר לראשונה מאז 2012, אז הפסידה בגמר למכבי תל אביב, ותנסה לחזור ישירות לאותו מעמד ואולי גם צעד אחד רחוק יותר.

מהעבר השני, גם גלבוע/גליל הודחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף בשנה שעברה (על ידי הפועל ירושלים), אבל היא מגיעה אחרי קיץ עשיר יותר. היא ניצחה בארבעת משחקי ההכנה הראשונים שלה והפסידה רק באחרון 86:77 לעירוני נהריה. קיץ מוצלח במיוחד עבר על מאמן הצפוניים, אריאל בית הלחמי, שהוביל את נבחרת העתודה לזכייה באליפות אירופה היסטורית. גלבוע/גליל הגיעה לחצי גמר גביע ווינר בעונה שעברה אבל הפסידה לנהריה.

בית הלחמי. ימשיך את ההצלחה גם בגביע ווינר? (FIBA)
בית הלחמי. ימשיך את ההצלחה גם בגביע ווינר? (FIBA)

הפועל חולון – הפועל באר שבע (21:00)
העולה החדשה כבר רשמה ניצחון אחד בעונה הראשונה שלה במפעל, עם 83:88 מרשים על עירוני נהריה בשמינית הגמר. זאת לעומת המאזן הרעוע שלה במשחקי ההכנה, בהם השיגה ניצחון בלבד לעומת חמישה הפסדים, כולל 82:75 ליריבה הנוכחית שלה הפועל חולון.

על חולון עצמה עבר קיץ מוצלח יותר עם ארבע ניצחונות ותיקו אחד במשחקי ההכנה. הצהובים-סגולים רוצים לנצל את היתרון המנטאלי שלהם על העולה החדשה ולכפר על ההדחה בשלב הזה בשנה שעברה. זהו לא המפגש הרשמי הראשון בין הקבוצות, שנפגשו ברבע גמר גביע המדינה ב-2016/17, משחק שהסתיים ב-80:88 לחולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי