ספאחיה חייב להפסיק להשתולל, בירושלים הכל שוטף. ומה עם חולון?

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב
נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב | עדי אבישי

עולה לשלוש - עמית הורסקי על הנצחונות של מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון. בצד של המפסידות, לאילת יש כל הסיבות להיות מודאגת וראשל"צ לא זוכרת מהי אגרסיביות

(גודל טקסט)

1. אילת מסתמנת כאחת החלשות בליגה 
(הפועל אילת – מכבי ת"א 83:70)

"לא קרה כלום", אמר נבן ספאחיה בסיום המשחק באילת בהתייחסו למיני תקרית עם דיאנדרה קיין, אבל אם זה המצב אחרי שלושה משחקים, אחד ביורוליג ושניים בליגה, תארו לעצמכם איזה תבשיל עוד עלול לצאת מסיר הלחץ ששמו מכבי ת"א, ככל שהעונה תתקדם.

בהנהלה צריכים לקחת לשיחה לא רק את קיין העצבני, אלא גם את המאמן. ספאחיה הוא אחד האנשים הנחמדים מחוץ לפרקט, אדיב ומחויך, אבל כנראה שהטמפרטורה הגבוהה במכבי ת"א עושה לו רע. הריטואל קבוע: האשמת שחקניו ושופטים ותנועות ידיים מוגזמות, לא חשוב נגד מי, מה ההפרש ובאיזו מסגרת. הדרך היחידה של מכבי להתמודד עם לוח המשחקים הקשה ביורוליג היא שהמערכת תשדר רוגע. אבל, כל עוד המאמן שלה משתולל ומתבכיין, השקט הזה לא יגיע, ובינתיים ספאחיה גורם למועדון נזק תדמיתי.

מבחינת כדורסל נטו, הבשורה החשובה ביותר מבחינת מכבי ת"א, היא ששחקניה הצליחו לשוב בריאים ושלמים ממופע ההחלקות, רגע לפני צסק"א מוסקבה. אחרי פארסת המדבקות, טאריק בלאק הראה שהוא גדול על הליגה שלנו. תשאלו את עידן זלמנסון. 14 נקודות, שבעה ריבאונדים וארבע חסימות היו לסנטר ב-21 דקות. גם בערב שבו סקוטי ווילבקין קולע סל שדה אחד, ועדיין בלי ג'רמי פארגו, כשמכבי העלתה הילוך – הסיפור נגמר.


סל שדה אחד ועדיין כשההילוך הועבר המשחק הוכרע. ווילבקין (אודי ציטיאט)

באילת צריכים להיות מודאגים. להוציא את אלייז'ה בראיינט, האחרים לא מתפקדים. בגזרת הישראלים, אבי בן שימול לא מצליח להנהיג כפי שציפו ממנו. לאילת יהיה קשה לעשות שינויים בגלל סיטואציה כלכלית לא פשוטה. נכון לעכשיו, הקבוצה של שרון דרוקר מסתמנת כאחת החלשות בליגה. אם תמשיך כך, צפויים לה קרבות תחתית.


2. הכלים ההתקפיים המרשימים של ירושלים 
(הפועל ירושלים – מכבי ראשל"צ 76:94)

על שאלה אחת קשה מאוד להשיב: אצל איזו קבוצה בולט יותר ההבדל בין משחקי ההכנה לבין הליגה. רק לפני שבועיים, הלהיבה מכבי ראשל"צ מול הפועל ירושלים בגביע ווינר בדרך לזכייה בתואר. הכתומים, שלהטו גם נגד מכבי ת"א, זכו בצדק לכל הסופרלטיבים האפשריים.

אבל, הנה החלה העונה ובאו שני הפסדים: בבית לנס ציונה ותבוסה בארנה. השחקנים של צביקה שרף איבדו לגמרי את האגרסיביות, כשספגו 90 ו-94 נקודות בהתאמה. ירושלים חגגה מולה בצבע עם 62 נקודות! הבעיה העיקרית של הכתומים: הרכז מרקיז רייט אאוט לגמרי. כרגע, קמרון לונג ודשון סטיבנס הם היחידים שפוגעים. במחזור הבא תארח ראשל"צ את עירוני נהריה, הפסד נוסף ותהיו בטוחים שהיו"ר יצחק פרי יתחיל לנוע באי נוחות בכיסאו. משם, למרות שרק התחלנו את העונה, אנחנו יודעים לאן זה עלול להוביל.

בירושלים, לעומת זאת, הכל זורם. ג'יימס פלדין (25 נקודות) הוא שחקן שאנחנו צריכים לשמוח שהגיע לליגה שלנו וליהנות ממנו כמה שיותר. גם אחרי ההפסד בגביע ווינר היה ברור שלאדומים כלים התקפיים מרשימים. במחצית השנייה מול א.א.ק אתונה וברבע השלישי נגד ראשל"צ, ראינו שהם יודעים גם לשמור כשממש רוצים.


בינתיים, הכול זורם. שחקני הפועל ירושלים (דני מרון)

לקבוצה של עודד קטש סגל מגוון, ובכל משחק היא יכולה להבליט שחקנים אחרים. ביוון זה היה ג'ייקובן בראון, מול ראשל"צ פלדין וכריס ג'ונסון. באתונה, הדקות הטובות התחילו עם חמישיית זרים, בליגה שלנו ההרכבים כמובן שונים. נגד ראשל"צ, תמיר בלאט, יוגב אוחיון ובר טימור קיבלו יחד 54 דקות, וצריך להחמיא גם לקפטן ליאור אליהו שבא חד לעונה. אז בינתיים העסק שוטף, אבל השאלה אם הוא יהיה שוטף + שבעה חודשים, בתקופה שבה מתחילים להתמודד על תארים. 

3. המטרה: להנחית בחולון פוינט גארד איכותי 
(מכבי אשדוד – הפועל חולון 94:71)

2:47 לסיום הרבע השלישי, עמית שמחון מסיים התקפה בליי אפ ומעלה את הפועל חולון ל-46:62. לכאורה, עוד סל במשחק חד צדדי, אבל אנחת רווחה נשמעה היטב מיציע אוהדי חולון. כעבור דקה שמחון תפר שלשה, ובהמשך הוסיף עוד אחת. הרכש מאילת סיים עם 12 נקודות, וזו הבשורה הכי חשובה מבחינת הסגולים-צהובים: השחקן הישראלי הכי חשוב שלהם פתח את העונה. הקרדיט לדן שמיר שהתאמץ להחזיר את שמחון לעניינים בכל מחיר, ונתן לו 29 דקות. בסוף זה השתלם.

חולון הלהיבה עם 28 אסיסטים וחמישה משחקניה קלעו בספרות כפולות, מה שמעיד על קבוצתיות. שון ג'ונס שלט בצבע עם 16 נקודות ותשעה ריבאונדים, וטי ג'יי קליין הפתיע עם 13 נקודות ברבע הראשון, כולל שלוש שלשות בלי החטאה. גיא פניני פחות אהב את הדקות שקיבל (12), אבל שחקן במעמדו חייב להתעלות ולהימנע מסצנות ליד הספסל.

דן שמיר עלה בחמישייה עם רועי הובר והפקיד בידיו את ניהול המשחק, אבל חולון עדיין חייבת רכז מוביל. בינתיים שמיר נאלץ לאלתר בעמדה 1 עם קאליף ווייאט וקורי וולדן, ובדקות מסוימות עם שחקנים אחרים. מול אשדוד החלשה להחריד זה הספיק, אבל השאלה מה יהיה בהמשך העונה. דבר אחד ברור: אם חולוניה תצליח להנחית פוינט גארד איכותי, היא תהיה קבוצה מעולה. 


דרוש: פוינט גארד איכותי. שחקני חולון (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי