שני בליגת העל: אילת תתארח בהרצליה, ראשל"צ מול אשדוד

אלכס המילטון עם גיא גודס
אלכס המילטון עם גיא גודס | עדי אבישי

לאחר שני הפסדים רצופים הקבוצה של שרון דרוקר רוצה לחזור למסלול הניצחונות נגד השרונים, שמינו למאמן את עופר ברקוביץ' במקומו של גאשפר פוטוצ'ניק. הקבוצה של גודס תפגוש את המועדון מעיר הנמל

(גודל טקסט)

 המחזור ה-15 בליגת העל בכדורסל יימשך מחר (שני) עם שני משחקים, כשהפועל אילת תגיע לאולם היובל ותשחק נגד בני הרצליה, כשהיא רוצה לחזור למסלול הניצחונות לאחר שני הפסדים רצופים. מכבי ראשון לציון רוצה להמשיך את התנופה האדירה שלה מאז מונה גיא גודס למאמן הקבוצה והיא תארח בבית מכבי את נועלת הטבלה מכבי אשדוד. 



בני הרצליה (10:4) – הפועל אילת (5:9)

הקבוצה מהשרון מגיעה למשחק לאחר התבוסה בחוץ 94:73 למכבי אשדוד, שבעקבותיה פוטר המאמן גאשפר פוטוצ'ניק. המאמן הסלובני שילם את המחיר לאחר שהקבוצה הפסידה ארבעה משחקים ברציפות. עופר ברקוביץ' בן ה-53 מונה לתפקיד ויעמוד על הקווים לראשונה מאז שעזב את עירוני נס ציונה. בעונת 1994/95 הוא היה עוזרו של אפי בירנבוים בבני הרצליה, כשהקבוצה זכתה בגביע המדינה. כעת הוא שב למועדון לעמדת המאמן הראשי, בתקווה להצעיד את המועדון לדרך חדשה.


בצד השני, הפועל אילת מגיעה למשחק באולם היובל לאחר ההפסד הביתי בקרב הצמרת מול הפועל חולון 82:76, והיא סופרת כבר שני הפסדים רצופים אחרי שהשוותה שיא מועדון של תשעה ניצחונות ליגה רצופים שהחל בניצחון הבית על בני הרצליה בסיבוב הראשון. אגב, בשני ההפסדים האחרונים חסרה הקבוצה של שרון דרוקר את סגן מלך האסיסטים של הליגה, אבי בן שימול. הקבוצה הדרומית מובילה את הליגה במסירת אסיסטים עם 22.7 למשחק, בעוד בני הרצליה מדורגת לפני אחרונה עם 16.9 בלבד. בכל אחד משני המפגשים הקודמים ביניהן העונה מסרה אילת 20 אסיסטים.



גאשפר פוטוצ'ניק. פוטר לאחר היכולת החלשה של הרצליה (אודי ציטיאט)


מכבי ראשון לציון (7:7) – מכבי אשדוד (8:4)

הקבוצה מעיר היין ממשיכה בתנופה האדירה שלה מאז מינויו של גיא גודס, והיא מגיעה למשחק לאחר שניצחה בחוץ את עירוני נהריה 75:89, כשאלכס המילטון סיים כקלע המוביל של המנצחת עם 18 נקודות. מכבי ראשל"צ ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים בליגה, לאחר שעד אז עמדה על שלושה ניצחונות בלבד מעשרה מחזורים. זהו רצף הניצחונות הכי ארוך של הכתומים בליגה מאז מאי 2017, אז סגרה חמישה משחקים ללא הפסד עם 74:91 בחוץ על אשדוד. מחזיקת גביע ווינר סל עלתה לפני שבוע למאזן חיובי במשחקי החוץ (3:4), אבל בבית מכבי היא הפסידה יותר משחקים מאשר ניצחה (4:3). נמרוד טישמן חזר להיות חבר קבוע ברוטציה של המארחים מאז חילופי המאמנים ובמחזור שעבר הוא קלע שיא עונתי של 8 נקודות והשווה את שיאו העונתי בדקות עם 18.


מנגד, מכבי אשדוד תגיע לבית מכבי כשבמחזור הקודם היא קטעה רצף של חמישה הפסדי ליגה עם ניצחון בית 73:94 על בני הרצליה, שהוא גם משחק השיא שלה העונה כשהיא מנצחת ב-21 הפרש. הקבוצה של ברד גרינברג עצרה את יריבתה על 73 נקודות בלבד, אחרי שברצף ההפסדים ספגה 90.0 נקודות למשחק. זה היה ניצחון הבית הראשון העונה של הצהובים-כחולים, אבל מבין קבוצות התחתית יש להם את מאזן החוץ הטוב ביותר: שלושה ניצחונות משבעה משחקים. נועלת הטבלה לא רשמה את ג'וש קרטר למשחק.



אלכס המילטון. ימשיך להפגיז גם מול אשדוד? (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי