מחר: מכבי ת"א תחפש ניצחון ראשון באשדוד מאז 2017

אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו | עדי אבישי

הצהובים ללא דיאנדרה קיין רוצים למנף את הרצף החיובי ביורוליג לרצף גם בליגה, בראד גרינברג ניצח את שני משחקי הבית האחרונים שלו. במקביל: בני הרצליה נוסעת דרומה ותנסה לצאת מהבוץ נגד באר שבע

(גודל טקסט)

ליגת העל בכדורסל עדיין מבולגנת, ולמרות שהמרחק בין הצמרת לתחתית די גדול שום דבר עוד לא סגור ויש עוד מרחק גדול ללכת עד הבטחת המקום בפלייאוף. מחר (שני) ייערכו שני משחקים, אחד במחזור ה-16 בין הפועל באר שבע לבני הרצליה ואחד שיהיה משחק השלמה מהמחזור ה-12 בין מכבי אשדוד למכבי תל אביב.

הפועל באר שבע – בני הרצליה (18:30)
במפגש הקודם בין הקבוצות, שהיה היחיד ביניהם עד היום, העולה החדשה השיגה 75:84 מרשים בחוץ. היא תקווה לגבור על הרצליה גם הפעם, ולאור היכולת של הקבוצה מהשרון בתקופה האחרונה יש לה סיכוי טוב לעשות זאת. ההרצליינים לא ניצחו כבר שישה משחקים ברצף בכל המסגרות, ובמחזור האחרון ספגו שיא נקודות שלילי עם תבוסה 100:81 לאילת. ואם זה לא מספיק, הניצחון החוץ האחרון שלהם היה לפני כמעט שלושה חודשים.

עבור באר שבע מדובר בהזדמנות מצוינת לקפוץ עוד כמה מקומות בטבלה. הדרומיים אמנם הפסידו בשני המשחקים האחרונים שלהם אבל הם היו למכבי ת"א ולחולון, ולטובתם עומדת גם העובדה שהם עדיין לא הפסידו שלושה משחקים ברצף העונה. לטובתם עומדת גם היכולת הטובה של ג'אקים דונלדסון, אקס הרצליה, שרשם במחזור האחרון את הדאבל-דאבל השישי שלו העונה – כולל אחד באותו משחק נגד הרצליה (15 נק' ו-12 ריב'). אגב, מדובר במפגש בין הקבוצה שזורקת הכי הרבה שלשות בממוצע למשחק – הפועל ב"ש, 27.5 בממוצע למשחק – לבין זו שזורקת הכי מעט – הרצליה, עם 18.1 בממוצע למשחק.

דונאלדסון. נמצא בתקופה מצוינת (דני מרון)
דונאלדסון. נמצא בתקופה מצוינת (דני מרון)

מכבי אשדוד – מכבי תל אביב (18:35)
מעודדת מהניצחון הרביעי ברציפות שלה ביורוליג, האלופה לא אמורה להתקשות נגד העשירית בטבלה גם במשחק חוץ, וצפויה לחבר שני ניצחונות ליגה אחרי ה-77:105 החלק על הפועל גלבוע/גליל. דיאנדרה קיין עדיין פצוע, אבל זה לא אמור למנוע מיאניס ספרופולוס ושחקניו לעלות למאזן חיובי בחוץ (3:3 כרגע).

מאזן הבית של אשדוד הוא ארבעה הפסדים ושני ניצחונות, אבל שניהם היו בשני המשחקים האחרונים (73:94 על בני הרצליה ו-78:81 גדול על הפועל תל אביב במחזור האחרון), והיא גם ניצחה את מכבי ת"א במפגש האחרון בין השתיים באולם הקרייה, באפריל שעבר. הנתון הזה אמור לשפר מעט את מצב רוחו של בראד גרינברג, שבמקרה של הפסד יראה את הקבוצה שלו מתרחקת מאוד מהפלייאוף דווקא לאחר הניצחון המרשים על הפועל ת"א, אחת היריבות העיקריות שלהם על המקום בשמינייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי