אחרי שתי הארכות: מכבי תל אביב ניצחה 100:104 באשדוד

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | לירון מולדובן

האלופה חזרה מפיגור דו ספרתי עם מחצית שנייה מצוינת, אבל ריצת 0:9 של המארחת בדקה האחרונה קבעה שוויון עם הבאזר והארכה שגם היא לא הסתיימה בהכרעה. רול התעלה במאני טיים והעניק לספרופולוס ניצחון שלישי ברצף

(גודל טקסט)

זה היה קשה. מכבי תל אביב נלחמה, עבדה קשה ולבסוף התעלתה על מכבי אשדוד וניצחה אותה הערב (שני) 100:104 במשחק צמוד לאחר שתי הארכות. זה היה המשחק השלישי של מכבי בחמישה ימים, ובשלושתם היא ניצחה – מה שמעיד על השינוי שחל בקבוצה מאז הגעת המאמן היווני יאניס ספרופולוס. במשחק השני הערב, הפועל באר שבע ניצחה 74:87 את בני הרצליה.

מכבי אשדוד – מכבי תל אביב 104:100
אין ספםק שמכבי תל אביב נראית שונה לגמרי מאיך שנראתה תחת ספאחיה רק לפני שבועות ספורים. היא בכושר מצוין, מנצחת גם במשחקים הקלים וגם במשחקים הקשים ולא נותנת למכשולים בדרך לעצור אותה. הפעם המכשולים היו מארק טומפסן ופול סטול, שיחד קלעו לא פחות מ-61 נקודות עבור אשדוד, אבל מחצית שנייה גדולה של הצהובים בהובלת ג'וני אובראיינט נתנה להם את המומנטום. זה עדיין לא היה קל, והיא נזקקה כאמור לשתי הארכות, אבל לבסוף השיגה את הניצחון ה-12 שלה העונה ונראה שהיא מוכנה למשחק החוץ הקשה נגד באסקוניה בחמישי.

המארחת פתחה את המשחק טוב יותר, ושתי שלשות של פול סטול ומארק טולפסן העלו אותה ל-0:6 מהיר. זוסמן ו-ווילבקין קלעו בצד השני, אבל סטול קבר עוד זריקה מרחוק וקבע 5:11. המטווח של האמריקאי, וטולפסן לצידו, נמשך, ומהר מאוד הם העלו את אשדוד ל-11:20. את הרבע סיימו השניים עם 27 נקודות ביחד, 15 לסטול ו-12 לטולפסן, ולאחר 10 דקות התוצאה היתה 21:29.

פול סטול. חמש שלשות ברבע הראשון (לירון מולדובן)
פול סטול. חמש שלשות ברבע הראשון (לירון מולדובן)

גם הרבע השני נפתח עם שלשה של טולפסן, אבל טיוס ואובראיינט קלעו לזכות הצהובים וצימקו ל-28:32. ליס שושי הוסיף שני סלים בצד אחד, מייקל רול דייק מהעונשין בצד השני והמשחק הוסיף להיות צמוד. נקודות של בלאק ודיברתולומיאו הובילו לשוויון, 37:37. רול מצא את ג'ייק כהן באסיסט ענק וזה העלה את מכבי ת"א ליתרון ראשון במשחק, 40:41. עידו פליישר הטביע, אבל בלאק קלע מהקו והוריד את הקבוצות להפסקה ב-42:43 לאורחת.

מכבי ת"א ברחה קצת בפתיחת הרבע השלישי, אבל שלשה גדולה של וייס קבעה שוב שוויון 47:47. שתי הקבוצות איבדו לא מעט כדורים, אבל רק האלופה ניצלה אותם וחטיפה של ג'ייק כהן העלתה אותה ליתרון שיא, 47:54. בנקודה הזאת טולפסן חזר למשחק וקלע שתי שלשות רצופות, משאיר את האשדודים בתמונה. המשחק הוסיף להיות צמוד, כשגם סטול עוזר לאשדוד ואף מחזיר אותה ליתרון, אבל שלשה של דיברתולומיאו שש שניות לסיום הרבע חתמה אותו ב-61:63 לתל אביבים.

שלוש שלשות של הצהובים היו הנקודות הראשונות שלהם ברבע הרביעי, ובזכותן הם עלו ל-71:76. ג'וני אובראיינט, שהיה מצוין בכל דקה על פרקט, קלע עוד שני סלים רצופים כדי להגדיל מעט את היתרון. דיברתולומיאו קלע פעמיים מהקו כדי לתת להם יתרון מבטיח, 73:80, שתי דקות לסיום. ליס שושי הוביל ריצת 0:7 של אשדוד , סטול הוסיף 2 מהקו כדי להביא לשוויון 83:83 11 שניות לסיום המשחק. מנכבי הלכה לפוזשן אחרון, אבל זוסמן החטיא והמשחק הלך להארכה.

טאריק בלאק. משחק לוחמני שלו (לירון מולדובן)
טאריק בלאק. משחק לוחמני שלו (לירון מולדובן)

ההארכה נפתחה בעצלתיים, כשמכבי קולעת רק מהקו – וגם מחטיאה משם באחוזים גבוהים יחסית – ובינתיים מארק טולפסן העלה את אשדוד ליתרון 87:90. זריקה אחת מדויקת מהעונשין של אובראיינט ושתיים נוספות של זוסמן קבעו שוויון, והמשחק הלך להארכה נוספת. רול פתח אותה עם נקודות חשובות, והוביל את מכבי בחמש הדקות האלה ליתרון 93:98 שאמור היה להספיק, אלא שסטול וטומפסן לא נגמרו. ועדיין, הסיום היה שייך לרול, שקלע מהקו 0.5 לסיום כדי לסגור את הסיפור.

קלעים
למכבי אשדוד: מארק טולפסן 31 (גם 10 ריב'), פול סטול 30 (גם 10 אס'), ליס שושי 25, ספנסר וייס 10 (גם 10 ריב'), עידו פליישר ותום מעיין 2 כל אחד. גם שותפו: ג'וג'ו פאלאס, ג'ייק פמברטון.

למכבי תל אביב: ג'וני אובראיינט 20 (גם 11 ריב'), ג'ון דיברתולומיאו 17, יובל זוסמן (גם 12 ריב') ומייקל רול 15 כל אחד, טאריק בלאק וג'ייק כהן 9 כל אחד, סקוטי ווילבקין 8, אלכס טיוס ואנג'לו קלויארו 4 כל אחד, ג'רמי פארגו 3.

מארק טולפסן. דאבל-דאבל שביעי העונה (לירון מולדובן)
מארק טולפסן. דאבל-דאבל שביעי העונה (לירון מולדובן)

הפועל באר שבע – בני הרצליה 74:87
אחרי שני הפסדים למכבי תל אביב והפועל חולון, העולה החדשה הפועל באר שבע חזרה למסלול הניצחונות אחרי שהביסה 74:87 בעולם הקונכייה את נועלת הטבלה בני הרצליה שממשיכה להידרדר בתחתית. באר שבע פתחה עם ריצה של 2:7 וסיימה את הרבע הראשון עם 11:20 בהובלתו של טיילור ברון. ברבע השני הרצליה החלה בריצת 0:6 וצמצמה ל-28:17, ולמרות שהעולה החדשה חזרה ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע, הפועל באר שבע ירדה למחצית עם יתרון מינימלי של 34:39.

במחצית השנייה באר שבע התפוצצה עם ריצת 0:16 שפתחה את הרבע השלישי בהובלתם של טיילור ברון, חנן קולמן וטראוויס ווריק שהעלה את העולה החדשה ליתרון 34:55. משם הרצליה כבר לא חזרה והרבע הסתיים ב-50:70 אדום. עשר הדקות האחרונות התנהלו כגרבג' טיים. הרצליה אמנם פתחה את הרבע עם ריצת 3:10, אך הפועל באר שבע העלתה את ההפרש עד ל-19 בחזרה ובסיום ניצחה 74:87

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי