אחרי שתי הארכות ודרמה: 92:94 למכבי ת"א בראשל"צ

קמרון לונג מול טיוס ורול
קמרון לונג מול טיוס ורול | עדי אבישי

משחק צמוד נערך בעיר היין והוא הסתיים בשוויון 77:77. גם ההארכה הראשונה הסתיימה בשוויון - 86:86 ורק בהארכה השנייה, ניצחה האלופה והיא בפסגה. קודם לכן הביסה הפועל אילת את מכבי אשדוד 77:102

(גודל טקסט)

שני משחקים נערכו הערב במסגרת ליגת העל. בראשון שבהם, הביסה הפועל אילת בביתה את מכבי אשדוד 77:102. המשחק השני שבו אירחה מכבי ראשון לציון את מכבי תל אביב היה צמוד לכל אורכו, נגרר לשתי ההארכות ובסיומן ניצחה מכבי תל אביב 92:94 מסל שובר שוויון של יובל זוסמן ועלתה למקום הראשון בטבלה.   .

מכבי ראשון לציון – מכבי תל אביב 94:92  (אחרי שתי הארכות)
אחרי שנוצחה שם בגביע ווינר סל ובגביע המדינה, הצליחה הערב (שני) מכבי ת"א לשבור את "נאחס בית מכבי", אבל זה לא הלך בקלות. מכבי ראשל"צ נתנה פייט ענק, היתרון החליף ידיים שוב ושוב ולא עלה בשום שלב על שבע נקודות. רק בתום שתי הארכות ו-50 דקות, העניק סל של יובל זוסמן לאלופה ניצחון 92:94, שהעלה אותה למקום הראשון בטבלה לפני הקלאסיקו בשבוע הבא.

אחרי שנוצחה שם בגביע ווינר סל ובגביע המדינה, הצליחה הערב (שני) מכבי ת"א לשבור את "נאחס בית מכבי", אבל זה לא הלך בקלות. מכבי ראשל"צ נתנה פייט ענק, היתרון החליף ידיים שוב ושוב ולא עלה בשום שלב על שבע נקודות. רק בתום שתי הארכות ו-50 דקות, העניק סל של יובל זוסמן לאלופה ניצחון 92:94, שהעלה אותה למקום הראשון בטבלה לפני הקלאסיקו בשבוע הבא.


בלאק, זוסמן וחבריהם, חגגו בסיום ניצחון דרמטי (עדי אבישי)

למרות הניצחון, למרות שחזרה לפסגה, למרות שקיבלה סל ניצחון מיובל זוסמן וסוף סוף העניקה דקות לדני אבדיה, ספק אם הצהובים יכולים לחייך אחרי הניצחון. שלושה ימים לפני משחק היורוליג הכל כך חשוב בגרמניה מול באיירן מינכן, הקבוצה של יאניס ספרופולוס נגררה למשחק ארוך ומתיש, ובמהלכו סבלה מפציעה מדאיגה של ג'ייק כהן, שנפגע בקרסול ברבע הראשון ולא חזר עד הסיום. בסופו של דבר הצהובים רשמו ניצחון ליגה רביעי רצוף, שווה לרצף הטוב ביותר שלהם העונה.

שתי הקבוצות הרבו להחטיא ולאבד בפתיחה , אבל הצהובים הצליחו לסיים את הרבע הראשון ביתרון 14:17 לזכותם, ג'ייק כהן נפצע כאמור בקרסול והושבת עד סיום המשחק, שלשה של קמרון לונג קבעה את תוצאת המחצית – 40:42 למכבי תל אביב. אלכס טיוס נכנס לעניינים ברבע השלישי, אבל ראשון לציון שלטה בקצב, ועלתה ליתרון 56:60, אך עד סיום הרבע מכבי תל אביב השוותה ל-62:62, כשהמשחק המשיך להיות צמוד.


זוסמן חוגג אחרי סל הניצחון שקלע (עדי אבישי)

14 שניות לסיום המשחק, קבע אלכס המילטון שוויון 77:77, והחטאה על הבאזר של ווילבקין קבעה הארכה. אלכס המילטון לקח את המשחק על בידיו. עם חמש נקודות רצופות, והעלה את ראשון לציון ל-77:82. היתרון של המארחת טיפס לשבע שתי דקות לסיום, אבל סל של פארגו ואסיסט שלו לשלשה של דיברתולומאו שוב צימקו. ליי אפ של מייקל רול שוב קבע שוויון, וקמרון לונג החטיא בדרך ל-86:86 והארכה נוספת.

גם ההארכה השנייה הייתה צמודה. פארגו לקח אחריות עם ארבע נקודות, אך ראשון לציון השוותה 30 שניות לסיום. חדירה של דיאנדרה קיין ואסיסט לליי אפ קל של יובל זוסמן, והצהובים בפלוס שתיים 1.5 שניות לסיום. הכדור האחרון של ראשון לציון הלך לקמרון לונג, אבל הוא נחסם על ידי טאריק בלאק ובסיום – 92:94 למכבי תל אביב.


דיברתולומיאו מול קולשוב (עדי אבישי)

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 17 נקודות, אלכס טיוס 16 (7 ריבאונדים), ג'ון דיברתולומאו 14 (6 ריבאונדים), טאריק בלאק 12 (8 ריבאונדים), דיאנדרה קיין 10, מייקל רול 8, יובל זוסמן 7, סקוטי ווילבקין 6, ג'ייק כהן וג'וני אובריאנט 2 כ"א.

קלעו למכבי ראשון לציון: אלכס המילטון 20 נקודות (6 ריבאונדים), קמרון לונג 18, איגור קולשוב 12, איתי שגב 9 (15 ריבאונדים), דשון סטיבנס ודיימון סימפסון 8 כ"א, עוז בלייזר 7, אדם אריאל 6, נמרוד טישמן 4. 


ג'רמי פארגו מול אדם אריאל (עדי אבישי)

הפועל אילת – מכבי אשדוד 77:102
אם מישהו חשב שחיסרון של זר או הופעות פחות טובות לפני פגרת הנבחרת יעצרו את הריצה של הפועל אילת, הוא פשוט טעה. החבורה של שרון דרוקר חזרה לעצמה כבר ברבע האחרון בעין שרה במחזור שעבר והערב (שני) היא התפוצצה בהתקפה עם ניצחון ביתי מרשים על מכבי אשדוד/באר טוביה, 77:102.

עם שלושה זרים בלבד, אילת טיילה לניצחון והתבססה בין ארבע הראשונות בטבלה. מנגד, אשדוד ספגה הפסד שני רצוף והתרחקה מהשמינייה הראשונה. אילת, בעזרת שלשות של בריאנט, ושולדברנד, סיימה את הרבע הראשון ביתרון 19:24. המומנטום של המארחים נמשך גם בפתיחת הרבע הבא, עם ריצת 0:18 תוך שלוש דקות והיתרון זינק. אשדוד ניסתה לעצור את הסחף אך ללא הצלחה, והמחצית הסתיימה ב-33:52 לזכות אילת. המחצית השנייה הייתה רובה ככולה לפרוטוקול בלבד. את הרבע השלישי סיימה אילת ביתרון 58:82, ועד הסיום היא הגדילה את היתרון וסיימה את ההתמודדות עם 77:102 מרשים.

קלעו להפועל אילת: סוליאן בריימו 21 (9 ריבאונדים), יהונתן שולדברנד 15, אלייז'ה בריאנט 14, ג'יי פי טוקוטו (8 ריבאונדים) ופרדריק בורדיון 13 כ"א, רפי מנקו 11, עידן זלמנסון 9, דייויד כהן 4, אבי בן שימול 2.

קלעו למכבי אשדוד: מארק טולפסן 19, נמרוד לוי 13, ג'וש קרטר 12, ליז שושי 10, פול סטול וספנסר וייס 8 כ"א, עידו פליישר 4, ג'ייק פמברטון 3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי