שני בליגת ווינר: אילת נגד גלבועגליל, דרבי קטן בדרום

שחקני הפועל אילת חוגגים
שחקני הפועל אילת חוגגים | לירון מולדובן

קבוצתו של דרוקר שבמקום השלישי תנסה לנצח משחק חמישי מתוך ששת האחרונים, אשדוד/באר טוביה תארח את ב"ש ובתחתית תנסה נהריה לעצור את רצף ההפסדים נגד הפועל ת"א. הרצליה תצליח להפתיע בראשל"צ?

(גודל טקסט)
"הקלאסיקו" של הכדורסל הישראלי ייערך הערב (ראשון) כאשר הפועל ירושלים תפגוש את מכבי תל אביב, אבל המחזור ה-21 יינעל רק מחר, כאשר ארבעה משחקים ייערכו ובמוקד המפגשים בין אילת לגלבוע/גליל ובין נהריה להפועל תל אביב.


הפועל אילת – הפועל גלבוע/גליל (שני, 19:30)

הפועל אילת תגיע למשחק מהמקום הרביעי בטבלה כשמאזנה 7:13. אילת השיגה במחזור שעבר ניצחון ביתי 77:102 על מכבי אשדוד כשסולימאן בריימו הצטיין עם 21 נקודות. גלבוע/גליל מנגד מדורגת במקום השמיני במאזן שלילי 11:9. במחזור שעבר השיגה ניצחון ביתי צמוד 89:90 על מכבי הרצליה כשגרג וויטינגטון הצטיין עם 23 נקודות ו-15 ריבאונדים. יהונתן שולדבראנד מנגד רשם מדד שיא העונה (16) ב-17 דקות בלבד. בשורות גלבול ייעדר בראיינט קרופורד הפצוע, שבלט במשחק הקודם בין הקבוצות אף ש-28 הנקודות שלו לא עזרו. בסיבוב הקודם אילת השיגה ניצחון מרשים 70:88 במשחק החוץ ומעניין אם המגמה, לפיה בחמשת המשחקים האחרונים רק במשחק אחד ניצחה הקבוצה הביתית, תימשך. 


מכבי ראשל"צ  – בני הרצליה (שני, 20:00)

מכבי ראשל"צ השישית בטבלה (מאזן 11:9) תארח את מכבי הרצליה שנועלת את הטבלה עם מאזל דל 16:4. המאזן ההיסטורי בעונה הסדירה מאוד צמוד, יתרון קל 30:32 למכבי ראשל"צ, ששחרה את הגארד הצעיר עמית עבו שמצא בית חדש וחתם במכבי אשדוד. ראשל"צ ספגה הפסד מאכזב למכבי ת"א במחזור שעבר, הפסד ביתי 94:92 לאחר שתי הארכות, אז המילטון בלט בשורותיה עם 20 נקודות. גם בני הרצליה ספגה הפסד צמוד, 90:89 להפועל גלבוע/גליל, במשחק בו הצטיין ג'ף אדריאן עם 25 נקודות. בסיבוב הקודם זו הייתה דווקא קבוצת התחתית שניצחה בביתה 67:74, בערב גדול של מייקל דיקסון עם 17 נקודות, אלא שמאז הפסידה בכל עשרת משחקיה ורשמה שיא שלילי.



המילטון. יהיה אחראי למנוע הפסד נוסף ליריבה מהתחתית (עדי אבישי)

 

מכבי אשדוד/באר טוביה  – הפועל באר שבע (שני, 20:20)
המשחק מחר יהיה הדרבי הדרומי השני בלבד בליגה הבכירה, כשסיבוב שעבר ניצחה באר שבע 70:87 במשחק בית. אשדוד מדורגת במקום העשירי בטבלה עם מאזן שלילי 13:7, הפסידה בארבעה מחמשת המחזורים האחרונים. במחזור שעבר זה ממש לא היה כוחות כשאשדוד הובסה ב-25 הפרש במשחק החוץ שלה באילת, 77:102. מארק טולפסן שקלע 19 נקודות, היה הבולט בשורות הקבוצה. אשדוד מנסה לשנות את פניה. עמית עבו הצטרף ממכבי ראשל"צ, בעוד תום מעיין וג'וג'ו פלאס עזבו. מצבה של באר שבע קצת יותר טוב והיא מדורגת במקום השביעי בטבלה במאזן שלילי 11:9. במחזור שעבר היא השיגה ניצחון ביתי 75:85 על עירוני נהריה בעקב טוב של ג'ונסון עם 17 נקודות, ו-10 מ-11 מהקו. טרנס ווטסון, שקיבל אזרחות ישראלית, חתם לשנה וחצי בהפועל באר שבע ויערוך בכורה נגד קבוצתו הקודמת בליגה. עוד נתון מרתק לקראת המשחק, המשחק מפגיש את שתי הקבוצות שזורקות הכי הרבה שלשות בליגה: אשדוד עם 29.2 ניסיונות מעבר לקשת בממוצע, באר שבע עם 28.7


עירוני נהריה  – הפועל ת"א  (שני, 20:45)
עירוני נהירה תגיע למשחק ברצף שלילי של ארבעה הפסדים רצופים, מאז הניצחון הביתי 80:86 על הפועל ירושלים בסוף ינואר, כשהיא מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה במאזן שלילי 15:5. במחזור האחרון הפסידה 85:75 מול באר שבע, חרף 24 נקודות של אריק גריפין. בסיבוב הקודם ניצחה נהריה 76:90 במשחק החוץ. הפועל ת"א מנגד מדורגת במקום השמיני במאזן שלילי 12:8, במחזור שעבר נכנעה 90:86 להפועל ירושלים, כשתומר גינת בלט עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים. עם זאת, היא ניצחה בשלושה מארבעה משחקי החוץ האחרונים שלה ולמשחק תתייצב לראשונה עם עמית ביר-כץ, הסנטר בן ה-30 שהגיע ממכבי הרצליה. מנגד, ריצ'רד האוול סובל מקרע במפשעה וייעדר בין שבועיים לשלושה. לפחות לפי ההיסטוריה, מצפה משחק צמוד: חמישה מתוך 13 משחקי הבית של עירוני נהריה מול הפועל ת"א בליגה הבכירה הסתיימו בפער של 2 נקודות ומטה ו/או לאחר הארכה. רביב לימונד, שרשם שתי קדנציות יפות בעירוני נהריה בעבר, הפך במחזור שעבר לשחקן ה-38 בתולדות ליגת ווינר סל שחוצה את רף 4000 הנקודות בקריירה



פרנקו ולימונד. ציון דרך יפה במחזור שעבר (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי