בראשון: מכבי תנסה להתאושש עם משחק בית קל נגד נהריה

או'בראיינט
או'בראיינט | עדי אבישי

לאחר ההפסד המאכזב לאנדולו אפס ביורוליג, האלופה שטרם הפסידה העונה בביתה תפגוש הקבוצה שבמקום הלפני אחרון בטבלה. במשחק נוסף: בני הרצליה מארחת את נס ציונה, כששתיהן חייבות ניצחון באופן בהול

(גודל טקסט)
המחזור ה-22 בליגת העל בכדורסל, שיינעל את הסיבוב השני, ממשיך מחר (ראשון, 18:30) עם שני משחקים במקביל. המוליכה מכבי תל אביב תארח את עירוני נהריה, המדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה. במקביל, האחרונה בטבלה בני הרצליה תשחק נגד עירוני נס ציונה מהמקום התשיעי.


מכבי ת"א – עירוני נהריה (ראשון, 18:30)
הצהובים מגיעים למשחק לאחר שבוע הפכפך. הוא החל עם ניצחון חוץ גדול בקרב צמרת היוקרתי מול הפועל ירושלים 78:89, אך המשיך עם הפסד ביתי מאכזב ביורוליג 79:71 לאנדולו אפס, מה שהפחית את סיכוייהם להגיע להצלבה. מכבי, לה מאזן 4:17 בליגה, רוצה לרשום ניצחון ליגה חמישי ברציפות, כאשר טאריק בלאק שבלט עם 18 נקודות ביום חמישי לא נרשם בטופס לקראת המשחק. מכבי חזקה מאוד במשחקי הבית, היא מחזיקה במאזן מושלם כשרק שתי קבוצות הפסידו בהיכל בהפרש חד-ספרתי בלבד.


במאזן בין השתיים מכבי מחזיקה ביתרון גדול של 5:32 בניצחונות ליגה על פני נהריה, ובמשחקי הבית שלה המאזן מרשים אפילו יותר – היא הפסידה לה פעם אחת בלבד ב-20 המשחקים האחרונים. זה קרה במאי 2017, עם 64:77 לצפוניים כאשר טיירון נאש קלע 18 נקודות. מהסגל של הקבוצות באותו משחק נותר רק שחקן אחד: איגור נסטרנקו. בעונה שעברה הצהובים ניצחו בכל שלושת המפגשים.



טאריק בלאק. לא נרשם בסגל למשחק (עדי אבישי)


עירוני נהריה מדורגת במקום ה-11 והלפני אחרון בטבלה עם מאזן שלילי 16:5. במחזור שעבר הובסה בביתה 80:59 מול הפועל ת"א, במה שהיה הפסדה השישי ברציפות. טרי אלן, שקלע 19 נקודות, היה אולי נקודת האור היחידה. נהריה מדורגת אחרונה בליגה בקליעה (76.0 נקודות) ובמדד (78.5) ובמחזור שעבר זו הייתה הפעם השלישית העונה בה היא קולעת פחות מ-60 נקודות. בשני הביקורים האחרונים שלהם בהיכל מנורה מבטחים נכנסו חניכיו של אריק אלפסי לרבע האחרון ביתרון על מכבי ת"א, אבל הפסידו את הרבע הרביעי בתוצאה זהה: 32:20 (95:86 בסיבוב השני אשתקד ו-94:87 בסיבוב השלישי)


בני הרצליה – עירוני נס ציונה ( ראשון, 18:30)

המארחת מגיעה למשחק כשהיא נועלת את הטבלה במאזן שלילי של 17:4. במחזור שעבר היא נכנעה 77:72 בחוץ למכבי ראשל"צ, כשמשחק טוב עם 20 נקודות מצד כרם משעור לא הספיק לה. בני הרצליה השוותה את השיא השלילי של המועדון כשרשמה סיבוב שלם עם הפסדים בלבד – 11 ברציפות, אך תוכל להיחלץ מהמקום האחרון אם תנצח ועירוני נהריה תפסיד. המשמעות של העפלה למקום ה-11 היא אירוח מה שעתיד להיות הקרב הישיר על הירידה בסיבוב השלישי. הרצליה מחזיקה במאזן הביתי הגרוע בליגה (8:2) והיא תקווה לשיפור. כרם משעור רחוק 18 נקודות מחציית רף 1,000 הנקודות בליגה.


עירוני נס ציונה מדורגת במקום התשיעי עם מאזן שלילי של 12:9. היא חזרה מפגרת הנבחרות בכושר לא טוב והפסידה בכל חמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, יחד עם ההפסד 81:76 לבאקן ברס בגומלין שמינית גמר היורופקאפ שהדיח אותה מהמפעל. במשחק הליגה האחרון הפסידה נס ציונה במשחק צמוד במיוחד 96:95 להפועל חולון. יום גדול של הרכז גארי בראון רמירז, שקלע 30 נקודות מהן 14 ברבע הרביעי, לא הספיק. נס ציונה מחזיקה ביתרון 5:8 במשחקי הליגה בין הקבוצות וניצחה 79:81 במפגש הקודם, אולם במשחקי הבית הרצליה מובילה 2:4. עוד נציין שארבעה מששת המפגשים ביניהן בשרון הוכרעו ממש בשניות הסיום.




בראון רמירז. בכושר מצוין (באדיבות מנהלת הליגה בכדורסל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי