שיבק: "שאלו אותי 'למה אתה צריך את זה'? מאמין שנשרוד"

אריק שיבק
אריק שיבק | אודי ציטיאט

מאמן הרצליה מסמן את הבעיות: "הפציעות של פישר ולוין פגעו בנו, מודה שלא יצא מגדרו בגלל הניצחון: "לא קפצתי משמחה כי יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור", ומסמן את המשחק נגד נהריה כקריטי: "אנחנו חייבים לנצח"

(גודל טקסט)

רצף ההפסדים הארוך והבלתי נגמר של בני הרצליה (12 במספר) הגיע לסיומו כשהקבוצה ניצחה במחזור האחרון 81:95 את גלבוע גליל. הקבוצה של אריק שיבק עדיין מדורגת אחרונה בטבלה עם מאזן שלילי 18:5 אך מנסה לשמור על אופטימיות. בראיון לתוכנית הספורט של רדיו 103FM, מדבר שיבק על הגורמים שהביאו לעונה הקשה של הרצליה, חושב שקבוצתו לא נופלת מרוב קבוצות התחתית ומנתח ש-4-5 נצחונות יספיקו להישארות בליגה.


שיבק פתח את דבריו: "קודם כל לפני איזה 20 שנה, הייתי מאמן במכבי רעננה. לאחר המשחק הראשון הייתה התוכנית 'צעד וחצי' בכדורסל. איך שעלינו לאוטובוס, לאחר שהפסדנו להפועל ירושלים, שמענו את קופמן אומר 'יורדת אחת כבר יש'. באותה עונה גמרנו במקום השני. הרצליה נמצאת איפה שהיא נמצאת לא סתם. היו בעיות, יש בעיות, נוספו בעיות, כל הנושא של חוק רוסי בלי ישראלים גבוהים מאוד מקשה גם במשחקים וגם באימונים, אנחנו מתאמנים בסגל חסר".


על הניצחון האחרון: "במשחק כזה למשל, יש סוג משחקים שהכל נדבק, קלענו באחוזים טובים מאוד – 40% משלוש, מספר שלשות(12) שאנחנו בדרך כלל לא קולעים – 5-6"


שחקני מכבי הרצליה.  עונה קשה (לירון מולדובן)
 

המומנטום: "הלוואי היו עליות ומורדות. אצלינו זה בעיקר מורדות. מי שעובד בקבוצות תחתית, כשיש משברים מהסוג הזה, יודע שעושים הרבה עבודה במהלך השבוע ויוצא מהשגרה: אימונים אישיים, שיחות אישיות, מנסים להרים את הראש. יש שחקנים שלא ניצחו מאה ימים וזה המון-המון-המון עבודה, ואני תודה לאל מצליח שזה התחבר".
 

על הסיבוב השלישי וסיכויי ההישארות: "אני מבין את השאלה. קודם כל אני מאמין כי אחרת לא הייתי פה. יש לי לא מעט חברים כולל אלה מכם, מהכדורסל ולא מהכדורסל וכולם שאלו אותי "מה אתה צריך את זה", כולל בערוץ שעבדתי בו. 'בשביל מה להתאבד?' אני חושב שהרצליה זו קבוצה שאם היא תתחבר ותשחק כמו במשחק האחרון אז הסיכוי להישארות – קיים. נכון שלא לקחתי בחשבון את הפציעה של גייב לוין שגמר את העונה. זה נכון שאנחנו רגילים לפציעות וזה קורה אבל גם בפציעות צריך מזל והיה לנו גם חוסר מזל ששני הפצועים(פישר ולוין) הם הגבוהים הישראלים בחוק רוסי זה משמעותי מאוד".

מה צריכה הרצליה להשיג כדי לשרוד: "קודם כל על פניו, חייבים לנצח בנהריה, זה יהיה משחק מאוד חשוב עבור הקבוצה. לדעתי אנחנו צריכים לנצח 4-5 משחקים. כששאלו אותי בטלויזיה שאלות ובסוף הראיון קיבלתי טלפון ממישהו מהמשפחה – למה לא קפצת משמחה? אם הרגשת את זה אז המסר שלי עבר, יש לנו דרך ארוכה מאוד".  אני לא אתפלא אם פתאום תהיה קבוצה שלישית או רביעית שתיקלע לתחתית בהתחשב במה שקרה בשנה שעברה".



דיאור פישר. הפציעה שלו פגעה בקבוצה (דני מרון)
 

רמת הליגה: "אני אומר בכנות שממקום שישי-שביעי ומטה, אנחנו לא פחות טובים מאף קבוצה. נקלענו עכשיו לסיטואציה כמו שאמרתי, שאני מקווה שנעבור אותה, כי עם דיאור פישר אנחנו לא פחות טובים מהקבוצות האלה". מי שלא יודע לחיות עם זה שהמאמן אשם כשמפסידים והשחקנים הם האחראיים לנצחונות – לא מגיע לגיל 62 כמאמן".

על דיאור פישר: "אני מאמין שתוך עשרה ימים הוא יחזור לשחק".




אריק שיבק. שומר על אופטימיות (עדי אבישי)
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי