בריימו נבחר לשחקן חודש מרץ, הדר המאמן המצטיין

ג'ייקובן בראון עם סולימאן בריימו
ג'ייקובן בראון עם סולימאן בריימו | דני מרון

הפוואר פוורורד של אילת אמנם עלה במשחקים האחרונים מהספסל, אך העמיד קלע בממוצע 19.0 נקודות באחוזים נהדרים. מאמן הפועל ב"ש השיג את צרף הניצחונות הגדול ביותר בתולדות המועדון. פניני הישראלי המצטיין

(גודל טקסט)

חודש נוסף הסתיים לו בליגת ווינר עם מוליכה חדשה אחרי שהפועל חולון ניצחה את מכבי תל אביב וחלפה על הפועל ירושלים במרומי הטבלה. הצלחתם של שחקני הפועל חולון לא נעלמה מאנשי מנהלת הליגה שדירגו את השחקנים המצטיינים של חודש מרץ.

MVP – סולימאן בריימו
בחודשיים הראשונים של שנת 2019 עבדו אנשי הפועל אילת קשה כדי לשכנע את סולימאן בריימו להישאר עד תום העונה ולא לנצל את סעיף העזיבה בחוזהו. במרץ, הם נהנו מדיבידנד נוסף מהגבוה הניגרי, שהוביל את הקבוצה הכי דרומית בליגה למאזן 1:3 וקטף את תואר שחקן החודש בליגת ווינר סל לאחר שקיבל 56% מהקולות של פאנל הבוחרים, המורכב מעיתונאים מכל גופי התקשורת המסקרים את הליגה.

על אף שהוא עולה מהספסל, בריימו הפך לאחרונה למוציא העיקרי לפועל בהתקפה של אילת ובארבעה מששת המשחקים האחרונים הוא סיים כטופ סקורר שלה, כאשר בכולם הוא רושם מדד 20 ומעלה. בחודש החולף הוא קלע 19.0 נקודות באחוזים נהדרים (69% לשתיים, 50% לשלוש ו-83% מהקו), הוריד 5.5 ריבאונדים, מסר 2.0 אסיסטים וחטף 2.0 כדורים בדרך למדד 27.3.


שרון דרוקר (עדי אבישי)

"זה כבוד גדול, אני מעריך את זה מאוד", אמר בריימו, "לא הייתי יכול לעשות את זה ללא חבריי לקבוצה וצוות המאמנים. זו עדות נוספת לכל העבודה שאנחנו עושים כאן כקבוצה, לא הייתי יכול לזכות בתואר בלי כל הצוות שמסביבנו. זה יותר תואר קבוצתי מבחינתי מאשר תואר אישי, יש לנו דרך ארוכה לפנינו ואנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה. אני קורא לאוהדים לבוא למשחק הבית הקרוב שלנו מול חולון, אנחנו מעריכים מאוד את התמיכה שלכם וצריכים אתכם כדי להמשיך להצליח".

למקום השני במשאל הגיע קורי וולדן מהפועל חולון ומיד אחריו גרג וויטינגטון מהפועל גלבוע/גליל. את המקום הרביעי חלקו גיא פניני וחברו לקבוצה אשתקד, טיישון תומאס מהפועל ירושלים.


נבחר במקום רק במקום השני. קורי וולדן (עדי אבישי)

שחקן החודש הישראלי – גיא פניני
בגיל 35.5, גיא פניני משחק לדעת רבים את הכדורסל הטוב בחייו. הפורוורד הוותיק של הפועל חולון, שעזר לה להעפיל לחצי גמר היורופקאפ ולטפס בחזרה למקום הראשון בליגת ווינר סל, נבחר לשחקן החודש הישראלי של מרץ, לאחר שנבחר ברוב של 72% בהצבעה של פאנל התקשורת.

פניני קלע בחודש החולף 12.4 נקודות למשחק עם 82% לשתיים ו-46% לשלוש, אבל הנתון הכי מרשים הוא דווקא האסיסטים שלו: 5.2 למשחק. בעונתו ה-17 בליגת ווינר סל, הוא עומד על ממוצע האסיסטים העונתי הגבוה ביותר בקריירה (4.0) ולא מעט תרגילים של דן שמיר מסתיימים במסירות מבריקות שלו. בנוסף, הוא הוריד במרץ 3.8 ריבאונדים למשחק ורשם מדד 16.0 בממוצע.

יכולות הקלאץ' שלו, הניסיון וקור הרוח, עזרו לסגולים לעבור לא מעט מבחנים בדרך לשני ציוני דרך מרשימים: סיבוב שלם ללא הפסד בליגה והעפלה ראשונה בתולדות המועדון לחצי גמר אירופי. הדובדבן הגיע במחזור שעבר, כאשר בפעם השנייה העונה קלע שיא עונתי מול האקסית מכבי ת"א: 18 נקודות עם ארבע שלשות ב-80%.


השחקן הישראלי המצטיין. גיא פניני (דני מרון)

"זה כיף גדול להיבחר לשחקן הישראלי של החודש", הגיב פניני על בחירתו, "אני שמח לעשות את זה בחודש שהקבוצה עשתה בו ניצחונות גדולים בליגה והיסטוריה עם עלייה לחצי גמר היורופקאפ. אנחנו ממשיכים במסע הקסום למטרות הבאות".

למקום השני במשאל הגיע נמרוד לוי ממכבי אשדוד/באר טוביה. כן זכו לקולות: שחקני הקו הקדמי של הפועל ת"א, תומר גינת וריצ'רד האואל, וקפטן הפועל באר שבע/בני שמעון, חנן קולמן.

מאמן החודש – רמי הדר
את פברואר סיימה הפועל באר שבע/בני שמעון עם שלושה הפסדים רצופים, שסיכנו מאוד את מקומה בפלייאוף וגרמו לחלק מאנשיה אפילו להסתכל בחשש לעבר התחתית. במרץ ניצחה העולה החדשה ארבעה משחקים רצופים שביססו אותה במקום החמישי בטבלה והקנו למאמנה, רמי הדר, את תואר מאמן חודש מרץ בליגת ווינר סל על פי בחירת פאנל התקשורת.

החודש החולף היה הטוב ביותר של האדומים מהנגב העונה, עם רצף הניצחונות הכי ארוך שלהם בליגה הבכירה, בו גברו על שלוש יריבות בפער דו-ספרתי והנחילו לשכנה היחידה מדרום, הפועל אילת, הפסד נדיר בתקופה האחרונה. אפילו בהפסד בהיכל קבוצת שלמה במחזור שעבר הפגינה הקבוצה הרבה אופי, כאשר כמעט חזרה במשחק שנראה בדרך הבטוחה לגארבג' טיים.


ארבעה ניצחונות רצופים העניקו לרמי הדר את תואר מאמן החודש (דני מרון)

"אני מודה למנהלת הליגה על הבחירה בי למאמן החודש", אמר הדר שחתם לאחרונה על הארכת חוזה לשנה נוספת בנגב, "אני רואה בבחירה זו מחמאה לשחקנים, לצוות ולמועדון כולו".

למקום השני במשאל, בפער של קול אחד, הגיע דן שמיר מהפועל חולון. יאניס ספרופולוס ממכבי ת"א הגיע למקום השלישי ושרון דרוקר מהפועל אילת סיים רביעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי