חוזרות הביתה: אחרי שהודחו מאירופה, מכבי והפועל ירושלים נפגשות

ווילבקין מול בלאט
ווילבקין מול בלאט | דני מרון

לאחר שבוע מאכזב מאוד באירופה, שכלל הדחות מליגת האלופות והיורוליג, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב נפגשות מחר (18:45) בפיס ארינה במחזור ה-25 בליגת ווינר. במשחק נוסף: קרב קצוות בין אילת לנהריה

(גודל טקסט)

מחזור 25 בליגת הכדורסל ממשיך ביום שני, כששתי הגדולות של הכדורסל הישראלי נפגשות בפיס ארינה לקלאסיקו הגדול. הפועל ירושלים הרביעית מארחת את מכבי תל אביב השנייה כשהן בעיקר רוצות להוכיח שאמנם באירופה הן נכשלו העונה, אך הליגה היא סיפור אחר. במשחק נוסף, הפועל אילת השלישית שגברה על הפועל חולון, פייבוריטית ברורה נגד עירוני נהריה הלפני אחרונה בטבלה.

הפועל ירושלים – מכבי תל אביב (18:45)

הפועל ירושלים מגיעה למשחק מהמקום הרביעי בטבלה במאזן 7:17. עם כל הכבוד לשני נצחונות הליגה הרצופים שבאו לאחר התבוסה להפועל חולון, בקבוצה של קטש מאוכזבים לאחר ההדחה הכואבת ברבע גמר ליגת האלופות כשירושלים יצאה לגומלין נגד טנריפה ביתרון מזערי והובסה 17 הפרש(64:81). הקלע ג'יימס פלדין היה היחיד שהציג יכולת סבירה כשקלע 20 נקודות, כמעט שליש מקבוצתו. ירושלים תנסה לשים בצד את הכישלון באירופה ולחבר ניצחון ליגה שלישי ברציפות, כשבמחזור האחרון גברה 93:103 בחוץ על עירוני נהריה.

המארחת לא רשמה את הסמול פורוורד הפוע כרס ג'ונסון. מעבר לכך, הפורוורד דמיטריוס קונגר נפרד מהפועל ירושלים בתום חוזהו הזמני וכמובן לא ישחק מחר. ירושלים ניצחה העונה את כל קבוצות הליגה לפחות פעם אחת חוץ ממכבי תל אביב לה הפסידה פעמיים, כשבשני המשחקים היא קולעת 78 נקודות בלבד. הקפטן ליאור אליהו רשם שיא עונה במדד במחזור שעבר(29), והפאוור פורוורד של ירושלים ששיחק כזכור שש עונות במכבי תל אביב, זקוק ל-9 נקודות כדי להיכנס לרשימת 30 הקלעים הגדולים בליגת ווינר סל.


טיוס מול אוחיון. מכבי ניצחה את ירושלים בשני המשחקים הקודמים(דני מרון)

מכבי תל אביב מאוכזבת גם היא לאחר שהודחה ביום חמישי מהיורוליג ושוב לא תגיע לשלב ההצלבה, לאור נצחונה של ז'לגיריס קובנה על ריאל מדריד. הצהובים המשיכו את עונת היורוליג הכושלת עם הפסד 78:75 לפנרבחצ'ה המוליכה,  כשהפאוור פורוורד טאריק בלאק בלט עם 23 נקודות ו-10 מת-12 מהשדה. גם בליגה הצהובים לא רוו נחת כשהפסידו בבית 94:86 להפועל חולון כש-19 נקודות של הרכז ג'רמי פארגו לא הספיקו.

אלופת המדינה, לה מאזן 5:19, מדורגת במקום השני בטבלה אך תוכל לחזור לפיסגה על חשבונה של הפועל חולון שהפסידה. הקבוצה לא רשמה לקראת המשחק את הקלע דיאנדרה קיין. מעבר ליתרון במפגשים העונה, מכבי ניצחה את ירושלים בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים ביניהן, פעמיים בפיס ארינה, מגרש בו ניצחה קודם לכן רק במסגרת הגביע. עד היום במסגרת הליגה, מכבי מובילה בגדול 23:98 במפגשים בין הקבוצות, וגם כשירושלים המארחת יש לה יתרון גדול: 16:43 בנצחונות.


ליאור אליהו. שוב ישחק נגד האקסית (דני מרון)

הפועל אילת – עירוני נהריה (19:30)

הקבוצה של שרון דרוקר מגיעה למשחק אחרי ניצחון גדול על המוליכה הפועל חולון 72:87 וטיפסה למקום השלישי בטבלה. לאילת מאזן 7:18, והיא ניצחה בחמישה מששת משחקי הליגה האחרונים שלה, כשפעמיים אף חצתה את רף מאה הנקודות. במשחק נגד חולון בלטו הסמול פורוורד ג'יי.פי טוקוטו והקלע אלייז'ה בראיינט שסיימו עם 16 נקודות כ"א. אילת שיפרה בכל אחד משלושת משחקיה האחרונים את החלק ההגנתי, ומעבר לכך יש לה את הפרש הסלים השני בטיבו בליגה: 195+, כשרק מכבי תל אביב גוברת עליה.

נהריה של המאמן רועי שילינג מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה במאזן שלילי 18:6. במחזור שעבר נכנעה בביתה 103:93 להפועל ירושלים, שיום גדול של הסמול פורוורד מייק הנרי שקלע 27 נקודות – לא הספיק. הקבוצה מצליחה יותר דווקא מחוץ לביתה שכן שלושה מארבעת משחקיה האחרונים הושגו בחוץ, בעוד בביתה הפסידה בכל חמשת המשחקים האחרונים. גם הסנטר איגור נסטרנקו נמצא בכושר טוב, במחזור שעבר קלע 12 נקודות עם 5 מ-6 מהשדה ומדד 14. הוא קלע את כל 11 זריקות העונשין האחרונות שלו.

בשני המשחקים שנערכו העונה הצליחה הפועל אילת לנצח, 71:77 ביתי ודווקא בחוץ השיגה ניצחון מוחץ יותר 75:93, בערב בו קלע הסנטר סולימאן בריימו 28 נקודות, אולם בעונה הרגילה בליגה המאזן ההיסטורי עומד על שוויון 9:9. אילת ניצחה בכל שלושת המשחקים האחרונים בעוד בשלושה שלפניכן ניצחה עירוני נהריה.



מייק הנרי. נקודת אור בנהריה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי