הפועל ת"א הביסה 72:90 את הרצליה, ניצחון דרמטי לנס ציונה

ג'רל מקניל, רביב לימונד
ג'רל מקניל, רביב לימונד | עדי אבישי

ג'רל מק'ניל (20 נק') ורביב לימונד (16 נק' ו-9 אס', עלה למקום השמיני בקלעי הליגה במדי האדומים) נתנו לפרנקו ניצחון חשוב בקרב על הפלייאוף בזכות רבע רביעי משוגע. בראון-רמירז נתן למושבה 84:85 על ראשל"צ

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

המחזור ה-26 בליגת העל בכדורסל נפתח היום (רביעי) עם שלושה משחקים, כאשר בראשון שבהם השיגה נס ציונה ניצחון סופר דרמטי וסופר חשוב עם 84:85 על מכבי ראשון לציון. מכבי אשדוד ניצחה 86:94 את גלבוע גליל, והפועל תל אביב התקשתה נגד בני הרצליה שלושה רבעים אבל דרסה ברביעי בדרך ל-73:90 משכנע.

עם שני ניצחונות ברציפות, הפועל תל אביב הגיעה למשחק בידיעה שניצחון יקרב אותה מאוד להבטחת הכרטיס לפלייאוף. בטח מול האורחת החלשה מהתחתית. למרות זאת, לקח לה זמן להמריא והיא נתנה להרצליה לעלות ליתרון ראשון ול-9:13 משלשה של ג'רום דייסון המצוין. רק אז התעוררו האדומים עם ריצת 0:11 בדרך ל-13:20, אבל הרצליה עדיין לא ויתרה והרבע הראשון נגמר ביתרון מקומי 26:27 רק בזכות שלשה של גמאל שולר.

הרבע השני היה חלש, ושתי הקבוצות הרבו להחטיא ולאבד כדורים. בהתאמה, אף קבוצה לא פתחה פער גדול והרצליה הובילה לאורך רובו, מסיימת את המחצית ביתרון 40:42 בזכות ארבע נקודות רצופות של אקסבייר רת'אן מייז. הפועל ת"א פתחה טוב יותר את הרבע השלישי, ורביב לימונד העלה אותה ל-44:50 לפני שגם היתרון הזה אבד. רת'אן-מייז החזיר את ההובלה לשיבק, אבל לימונד וג'רל מק'ניל ניצלו כמה איבודי כדור של הקבוצה שלו וסיימו את הרבע ביתרון שיא, 57:64.

תומר גינת. נקודת ציון בקריירה של הישראלי המוכשר (דני מרון)
תומר גינת. נקודת ציון בקריירה של הישראלי המוכשר (דני מרון)

כרם משעור צימק מעט בתחילת הרבע, אבל מק'ניל קבר עוד שלשה וגרלון גרין נתן הטבעה ענקית כדי לתת לדני פרנקו פער דו ספרתי, 59:69. משם המשחק הלך חלק יותר, במיוחד כשהשלשות ממשיכות להיכנס. שולר קלע אחת, ואז ריצ'רד האוול, וההפרש גדל ל-61:74. אלאדה אמינו העלה את האדומים ל-61:79, אבל שלשה של דייסון עצרה את הריצה. הפועל לא נבהלה והמשיכה לקלוע, עולה ליותר מ-20 הפרש ב-65:86. זה נגמר "רק" ב-17 הפרש, 73:90 מוצלח לאדומים.

שני נתונים סטטיסטיים נקבעו היום, עבור שניים מהישראלים המוצלחים של הפועל תל אביב. רביב לימונד עבר את עמוס פרישמן בדרך למקום השמיני ברשימת קלעי הפועל תל אביב בליגה בכל הזמנים, בעוד תומר גינת עבר את רף ה-1,000 נקודות בקריירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי