הפועל ירושלים עלתה למקום השני לאחר 99:108 על חולון

הפועל ירושלים חוגגת
הפועל ירושלים חוגגת | אודי ציטיאט

האדומים התקשו בהתחלה אבל בלאט ובראון הפציצו מחוץ לקשת ובהובלת פלדיין (26 נק') רצו ברבע הרביעי לניצחון חשוב על דן שמיר, שנעצר אחרי שלושה ניצחונות רצופים. שלושה מחזורים לסיום, החבורה של קטש נראית נהדר

(גודל טקסט)

עם פחות משבועיים עד סיום העונה הסדירה, קבוצות הצמרת נכנסות ללחץ לקראת הפלייאוף. הפועל ירושלים התגברה על הלחץ ועלתה היום (שישי) למקום השני לאחר 99:108 בחוץ על הפועל חולון. השחקנים של עודד קטש נמצאים בתקופה מטורפת, עם המשחק הריביעי בחמשת האחרונים בו הם קולעים למעלה מ-100 נקודות.

מאז החליפה חולון את אולם הפחים בהיכל טוטו, ירושלים ניצחה בו לפחות פעם אחת בכל עונה. המסורת הזאת נשמרה בזכות יכולת נהדרת של תמיר בלאט וג'ייקובן בראון, בעיקר מחוץ לקשת. המשחק נפתח צמוד, למרות שירושלים ניסתה להכתיב ועם שלשה של בלאט עלתה ל-4:11. חולון חזרה ושון ג'ונס צימק ל-16:17, בדרך למיני-מהפך ולסיום הרבע הראשון ביתרון ביתי 22:24 בזכות זריקות עונשין של דריון אטקינס.

ריינולדס המשיך את השליטה של הצהובים-סגולים עם שלשה בפתיחת הרבע השני, אבל בלאט ענה עם שלשה משלו והשווה ל-29:29. אטיקנס בשורת מהלכים יפה שוב הוביל את חולון ליתרון, 33:39 ואז 36:43, אבל אז בראון נכנס לקצב, קלע שלוש שלשות ברציפות והוביל את ירושלים לריצת 2:14 בדרך לסיים את המחצית ביתרון 47:50.

תמיר בלאט. תפס יום מחוץ לקשת (יוני אריאלי)
תמיר בלאט. תפס יום מחוץ לקשת (יוני אריאלי)

פלדיין הגדיל את הפער בתחילת הרבע השלישי עם 5 נקודות רצופות ונתן לירושלמים 54:61. סטודמאייר הרביץ עוד הטבעה לפנתיאון, כשבצד השני איגור קולושוב וקורי וולדן מנסים לשמור את דן שמיר בתמונה. אבל עוד שלשה של בראון נתנה 68:74, ופלדיין חתם את הרבע עם שתי קליעות מהעונשין שנתנו יתרון דו ספרתי של 68:78 בסיום הרבע השלישי.

אלא שחולון לא ויתרה, ואת הרבע האחרון פתחה עם ריצת 0:8 בהובלת אטקינס. קולושוב מצא את עמית שמחון פנוי וזה קלע שלשה שצימקה להפרש 2 בלבד, 82:84, אבל תומאס ובלאט – עם עוד שלשה – הרגיעו ונתנו 84:92 ארבע דקות לסיום. גם בראון קלע עוד שלשה, ובמצב של 11 הפרש הניצחון של האדומים כבר היה פחות או יותר סגור. בראון היה זה שחצה את רף 100 הנקודות כשהעלה את קבוצתו ל-88:101, ולמרות ששלומי הרוש צימק מעט לקראת הסוף זה עדיין הספיק ליתרון משכנע של 99:108.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי