אילת הורידה את בני הרצליה לליגה הלאומית עם הבאזר

שחקני בני הרצליה
שחקני בני הרצליה | לירון מולדובן

המארחת פיגרה כל המשחק, אבל קאמבק אדיר הסתיים עם שלשה של שולדבראנד שקבע 73:74 וכך אריק שיבק ושחקניו נשרו לליגה השנייה אחרי 27 שנים. הפועל ירושלים ניצחה את ראשל"צ והיא על סף הבטחת המקום השני

(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בליגת ווינר סל ננעל הערב (חמישי) והבשורה הגדולה היא ירידתה של בני הרצליה אחרי 27 שנים בליגה הבכירה. אריק שיבק וניצן חנוכי ירדו לראשונה לליגת המשנה, אחרי שהובילו לכל אורך המשחק באילת, אבל בחצי השני הקבוצה נעלמה לחלוטין, משחק ההתקפה היה תקוע לגמרי ושלשה של יוהנתן שולדבראנד עם הבאזר קבעה 73:74 שהוריד אותה ליגה והשאיר את עירוני נהריה עונה נוספת בליגת העל.

עוד הערב, הפועל ירושלים גברה על מכבי ראשון לציון 80:91 בשחזור גמר הגביע, כך שהיא תלויה רק בעצמה כדי להבטיח את המקום השני בתום העונה הסדירה כשנותר מחזור אחד לסיום.

הפועל אילת – בני הרצליה 73:74
בשבוע שעבר ירדו אריק שיבק ושחקניו מהשרון אל המקום האחרון ולכל אורך המשחק נראה היה שמאבק ההישרדות מול עירוני נהריה ייגרר למחזור הסיום, אבל יתרון דו ספרתי בהפסקה לא הספיק להרצליה, שספגה שלשה עם הבאזר, נקלעה לפיגור ראשון וירדה רשמית לליגת המשנה.


שיבק. ירידת ליגה ראשונה שלו (אודי ציטיאט)

כאמור הרצליה ידעה שהפסד יוריד אותה ליגה וגם נהנתה מחולשה של המקומיים לאורך המשחק, מה שסייע לה להוליך לכל אורכו, אלא שבחצי השני, אחרי שירדה להפסקה ביתרון דו ספרתי (47:35), הצליחה אילת לצמק את הפער כשסגרה היטב את הצבע וספגה רק 14 נקודות ברבע השלישי ו-12 ברבע הרביעי. אילת, כידוע, כבר הבטיחה יתרון ביתיות בפלייאוף, אבל כעת שמרה על סיכוי גם לסיים במקום השלישי. התפנית במשחק הגיעה .11.8 שניות לסיום – אקסבייר רת'אן-מייז החטיא שתי זריקות מהקו ובניסיון לכדור חוזר בכדור השני הורו השופטים על שתי נקודות של דיאור פישר, אך ההחלטה בוטלה, הפער עמד על שתי נקודות בלבד ואז הגיע שולדבראנד ועם הבאזר קבע את זהות היורדת מאסיסט של סולימאן בריימו.

קלעו להפועל אילת: רפי מנקו 21, סולימאן בריימו 14, עידן זלמנסון 10, ג'יי פי טוקוטו 8, יהונתן שולדבראנד 7, פרדריק בורדיון ואבי בן שימול 5 כל אחד, דייויד כהן 4.

קלעו לבני הרצליה: ג'רום דייסון 25, אקסבייר רת'אן-מייז 14, דיאור פישר ואור לאומי 12 כ"א, ג'ף אדריאן 8, ג'רל בנימן 2.

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון 80:91
שחזור גמר גביע המדינה שוב הסתיים בניצחון ביתי של הקבוצה המארחת. אחרי שראשל"צ ניצחה בגביע ווינר ובליגה וירושלים עשתה זאת בליגה ובגמר הגביע שנערך באולמה הביתי, גם הערב האדומים של עודד קטש השיגו את הניצחון הכה קריטי עבורם – שמשמעותו שניצחון במחזור הסיום והם יסיימו את העונה הסדירה במקום השני על חשבון חולון, בעוד הכתומים מעיר היין הבטיחו את הפלייאוף, השאלה רק אם מהמקום השביעי או השמיני.

זה היה משחק הבית האחרון של ירושלים לעונה הסדירה ואחרי מחצית ראשונה צמודה, בסיומה ירדה ביתרון 46:51, תומאס שסיים עם 20 נקודות, סטודמאייר ופלדין שהוסיפו 13 נקודות כ"א החלו להתעלל באורחים מתחת לסל כל הדרך לניצחון.


טיישון תומאס. הצטיין בשורות מחזיקת הגביע (אודי ציטיאט)

קלעו להפועל ירושלים: טיישון תומאס 20 נקודות, ג'יימס פלדין ואמארה סטודמאייר 13 נקודות כל אחד, תמיר בלאט וג'וש אוואנס 10 כ"א, דשון באטלר ובר טימור 9 כ"א, יוגב אוחיון 7.

קלעו למכבי ראשון לציון: דריל מונרו 17, אלכס המילטון 16, איתי שגב 12, עוז בלייזר 8 ודיימסון סימפסון 8 כ"א, אדם אריאל 7, קמרון לונג 6, נמרוד טישמן ונועם דוברת 3 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי