דרבי בפתיחת הפלייאוף: הפועל ת"א גברה 91:92 על ירושלים

תומר גינת
תומר גינת | עדי אבישי

קבוצתו של פרנקו הכניעה את מחזיקת הגביע כדי לסיים במקום השמיני, ראשל"צ ניצחה 77:81 דרמטי את אילת, סיימה שישית ותפגוש את חולון. שהפסידה באשדוד. קטש ושחקניו יתמודדו מול הפועל ב"ש

(גודל טקסט)

זהו, העונה הסדירה של ליגת ווינר סל הגיעה הערב (שני) לסיומה. אחרי שבמשחק המוקדם של המחזור ה-33 ניצחה מוליכת הטבלה מכבי תל אביב 71:77 בנהריה, במוקד הערב ניצב ניצחונה של הפועל תל אביב על הפועל ירושלים, 91:92 בזכותו היא שמרה על מקומה בין שמונה הראשונות וכעת תפגוש לדרבי את היריבה העירונית מכבי ת"א, אחרי הסערה האחרונה שהתחוללה במשחק הליגה ביניהן. 

באשר לאדומים מהבירה, הם שמרו על המקום השני ויפגשו בשלב הבא את הפועל ב"ש, זאת בעקבות הפסדה של הפועל חולון 100:89 באשדוד – שלמרות הניצחון נותרה מחוץ לפלייאוף. מכבי ראשון לציון ניצחה 77:81 דרמטי בביתה את הפועל אילת וכך סיימה במקום השישי ונחלצה ממשחק מול מכבי תל אביב כדי לפגוש את חולון ואילו במשחק הרביעי והאחרון של הפלייאוף תארח הפועל אילת את נס ציונה. כידוע, הפלייאוף יחל ביום חמישי הקרוב.

הפועל תל אביב – הפועל ירושלים 91:92
קבוצתו של דני פרנקו ידעה שהיא חייבת לנצח את מחזיקת הגביע מהבירה כדי להבטיח את מקומה בפלייאוף. גם ברגע האמת הכל הלך נגדה, כאשר כל יריבותיה על הכרטיס האחרון ניצחו, אבל היא עשתה את המוטל עליה, השיגה ניצחון ביתי דרמטי ותפסה את המקום השמיני – משמעותו דרבי מול מכבי ת"א בתחילת הפלייאוף.

מאמן האורחת עודד קטש הורחק ברבע האחרון, כשקבוצתו עוד הוליכה, ובצירוף עידוד הקהל וצורך לנצח, המהפך הושלם: האוול צימק ל-81:79, ג'רל מקניל צלף מחוץ לקשת כדי לקבוע שוויון 83 וגינת עם חמש נקודות העלה את המארחת ל-87:88. אז נעמד על הקו אמארה סטודמאייר האורח, שהחטיא, מנגד ג'מאל שולר דייק מהקו לאחר שנעשתה עליו עבירה ובסיום 91:92 דרמטי להפועל ירושלים.


דאגלס וגינת חוגגים. היריבה הבאה: מכבי ת"א (עדי אבישי)

מכבי ראשון לציון – הפועל אילת 77:81
הכתומים של גיא גודס היו זקוקים לניצחון כדי להיות בפלייאוף וגם הם עמדו במשימה בכבוד עם ניצחון דרמטי. המשחק נפתח מעט אחרי שאר המפגשים וכמובן שגם הסתיים אחריהם, כך שהמארחת הפנימה שרק ניצחון יאפשר לה לסיים במקום השישי וכך להימנע ממפגשים מול מכבי ת"א והפועל ירושלים – וכאמור היא ניצחה ותפגוש את הפועל חולון השלישית. קמרון לונג ברגעי ההכרעה לקח אחריות והוביל לניצחון מול דרוקר ושחקניו, שבסגל חסר מאוד ינסו לעבור את הסדרה מול נס ציונה.

מכבי אשדוד – הפועל חולון 89:100
מכבי אשדוד הייתה זקוקה לניצחון שלה על המדורגת שלישית הפועל חולון ובמקביל שהפועל ירושלים תנצח את הפועל תל אביב, ואחרי שעשתה את שלה והכניעה את הקבוצה של דן שמיר, רצו השחקנים למסכי הטלוויזיה כדי לראות מה קורה באולם בתל אביב. לצערם, הפועל תל אביב, כידוע, גברה על מחזיקת הגביע ובכך הותירה אותה מחוץ לשמונה האחרונות. בראד גרינברג ושחקניו מסיימים עונה לא פשוטה במקום התשיעי. מי שיכול לטפוח לעצמו על השכם הוא נמרוד לוי המקומי, שסיים עם שיא קריירה של 36 נקודות. חולון אם הייתה מנצחת הייתה מסיימת שנייה ופוגשת את הפועל ב"ש, אך כאמור תשחק מול ראשון לציון.

הפועל גלבוע/גליל – נס ציונה 91:90
זה היה משחק לפרוטוקול בלבד, מכיוון שנס ציונה ידעה שהיא תסיים במקום החמישי וגם לגלבוע/גליל לא היה סיכוי להשתחל לפלייאוף. למרות זאת המשחק היה הכי דרמטי שיכול להיות  והיווה לאורחת הכנה לקראת הסדרה שלה מול הפועל אילת. גולן גוט סיים כמצטיין, כשלא רק חסם את בראיינט קרופורד במהלך האחרון שהכריע את ההתמודדות אלא גם סיים עם שיא קריירה של 23 נקודות.

בני הרצליה – הפועל באר שבע/בני שמעון 92:68
הקבוצה של אריק שיבק, שנשרה ללאומית כבר בשבוע שעבר, הובסה בביתה במשחקה האחרון שלה בליגה הבכירה. עמית גרשון סיים עם ארבע נקודות בלבד אחרי משחק השיא שלו, אבל ב"ש נהנתה מחנן קולמן עם 20 נקודות (6 מ-9 לשלוש) ו-13 נקודות של ג'ורדן סווינג כהכנה לסדרה מול הפועל ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי