בוערת: ירושלים פירקה את הפועל ב"ש ועלתה ל-0:1 בסדרה

ג'אקים דונלדסון, ג'יימס פלדין
ג'אקים דונלדסון, ג'יימס פלדין | דני מרון

חניכיו של קטש המשיכו בכושר הנהדר מהסיבוב השלישי, לא הותירו סיכוי ליריבה ושמרו על הבית עם 68:85. פלדין הוביל עם 21 נקודות, הופעה מצוינת גם לבר טימור

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים טיילה הערב (חמישי) לניצחון ראשון על הפועל באר שבע ברבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל. הקבוצה מהבירה הביסה את היריבה מהדרום 68:85 ועלתה ל-0:1 בסדרה. האדומים, שהפסידו את משחק הפלייאוף הראשון שלהם בארנה בשתי העונות האחרונות, שמרו הפעם על הבית ללא יותר מדי סיבוכים, בזכות משחק הגנה יעיל וערב קליעה מצוין.

המשחק החל באיחור של חצי שעה, כיוון שהשריפות גרמו לעומס תנועה כבד בדרך לעיר הבירה וכיאה לפלייאוף, הוא נפתח בהיסוס אופייני והנקודות הראשונות הגיעו רק לאחר 3 דקות. מי שהתעורר ראשון היה ג'יימס פלדין, עם שלוש שלשות רצופות. חנן קולמן השאיר הקבוצה שלו במשחק עם שתי קליעות משלו מחוץ לקשת והירושלמים ירדו ביתרון מינימלי של 16:20 לאחר עשר דקות. ריצת 11:1 של ירושלים בפתיחת הרבע השני הביאה את מאמן האורחת לבקש פסק זמן נוסף, אבל שום דבר לא יכול היה לעצור את מחזיקת הגביע, שהידקה את ההגנה, עצרה את הדרומיים על 9 נקודות ברבע השני ורקדה בהתקפה בהנהגת תמיר בלאט, שחילק שישה אסיסטים בדרך ליתרון 25:48 במחצית.

קולמן המשיך להיות האיש של רמי הדר בפתיחת המחצית השנייה. שלשה שלו וסל של טאנר לייסנר השלימו ריצת 0:11, באר שבע צימקה את הפער ל-13 בלבד, אך קטש העיר את שחקניו ואלה חזרו לשלוט בקצב בהובלתו של פלדין, שתפר שלשה במעבר והגדיל בחזרה את ההפרש ל-23. בסיום הרבע השלישי 49:69 לירושלים. עשר הדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד. באר שבע התקרבה מעט, אך לא מספיק על מנת לסכן את הניצחון של ירושלים ובסיום, 85:68.


בכורה מוצלחת בפלייאוף. בר טימור (צילום: דני מרון)

ערב שקט לאמארה סטודמאייר. (צילום: דני מרון)
ערב שקט לאמארה סטודמאייר (צילום: דני מרון)

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 21 נקודות, בר טימור 13, דשון באטלר 9, ליאור אליהו 8, יוגב אוחיון, טיישון תומאס ואמארה סטודמאייר 7 כל אחד, גיי'קובן בראון 6.

קלעו להפועל באר שבע: טאנר לייסנר 14, חנן קולמן וקרון ג'ונסון 13 כל אחד, ג'אקים דונאלדסון 10, טראוויס וורק 9, ג'ורדן סווינג 5 ויאיר קרביץ 4.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי