השקט חזר לתל אביב: 72:85 למכבי על הפועל בדרבי

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | עדי אבישי

ביציעים נרשמו אירועים קלים בלבד, ועל הפרקט הצהובים הציגו משחק מצוין ורבע רביעי ענק עם תוצאה פנימית של 15:28. ג'ייק כהן הצטיין עם 21 נק' והעלה את ספרופולוס ל-0:2 בסדרה, יוכלו לסגור עניין בהיכל בחמישי

(גודל טקסט)

בזמן שכולם דאגו ממהומות ביציעים ואולי אפילו תקריות חמורות, השחקנים של מכבי והפועל תל אביב הגיעו כדי לשחק כדורסל. בתום משחק מותח ואיכותי בדרייב אין, מכבי ניצחה 72:85 ועלתה ל-0:2 בסדרה במשחק חוץ חשוב. ביום חמישי היא תארח את המשחק השלישי בהיכל, ותוכל לסגור את הסיפור ולהעפיל לפיינל פור.

אז כן, היו אוהדים שהתפרעו, שרו שירי שואה וקיללו, ואוהד אדום אחד גם נלקח למעצר, אבל על הפרקט היה כדורסל גדול וצמוד, כשאף קבוצה לא מצליחה להוכיח שליטה אמיתית. למעשה, עד שתי דקות לסיום ההפרש הגדול ביותר היה במצב של 2:10 ממש בדקות הפתיחה. מאותה נקודה גם בצד האדום וגם בצד הצהוב נלחמו ולא ויתרו.

עד דקות הסיום, אז משהו נשבר בהפועל. פתאום הם איבדו יותר כדורים, ביצעו עבירות מיותרות ונתנו לאורחת לפתוח פער בלתי ניתן לסגירה. ריצת 3:17 הפכה את העניין לסגור, והצהובים ירדו מנצחים בדרייב אין בפעם השנייה תוך שבועיים.

אוהדי הפועל תל אביב. עדיין לא רגועים (עדי אבישי)
אוהדי הפועל תל אביב. הגיעו רגועים יותר (עדי אבישי)

קלעים
להפועל תל אביב: סטוארט דגלאס 16, תומר גינת וריצ'רד האוול 15 כ"א, ג'רל מקניל 9, ים מדר 6, רביב לימונד 4, גרלון גרין 3, ג'מאל שולר ודשון סטיבנס 2 כ"א. גם שותף: עמית ביר כץ.

למכבי תל אביב: ג'ייק כהן 21, סקוטי ווילבקין 19, יובל זוסמן 15, טאריק בלאק 13, ג'וני אובראיינט 6, אלכס טיוס 5, מייקל רול 4, דיאנדרה קיין 2, גם שותפו: ג'ון דיברתולומיאו, דני אבדיה, ג'רמי פארגו.

מהלך המשחק
הפועל תל אביב פתחה עם תומר גינת, רביב לימונד, ג'רל מקניל, דשון ג'קסון וגרלון גרין. בצד השני, בחמישייה של מכבי עלו יובל זוסמן, דיאנדרה קיין, ג'ייק כהן, סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק. הצהובים פתחו טוב יותר וג'ייק כהן במהלך אישי העלה אותם ל-2:7. ווילבקין הוסיף שלשה משלו כדי לתת יתרון משכנע ולקבוע שמכבי היא זו שתנהל את קצב המשחק. גינת קלע 5 נקודות רצופות וצימק ל-7:10. ג'ייק כהן העלה את הצהובים ל-9:16, אבל ריצת 8:0 שהסתיימה עם שלשה של סטוארט דגלאס העלתה את הפועל ליתרון ראשון במשחק, 16:17, ודשון סטיבנס הטביע את הנקודות האחרונות של הרבע ולקח את האדומים ל-19:22.

ווילבקין. עוד דרבי מעולה שלו עם 19 נק' (עדי אבישי)
ווילבקין. עוד דרבי מעולה שלו עם 19 נק' (עדי אבישי)

עם המומנטום הזה הפועל המשיכה גם ברבע השני, תומר גינת קלע שלשה ואז דייק פעמיים מהעונשין כדי לקחת את קבוצתו ל-24:27. ים מדר העלה את האדומים ל-26:31, אבל טאריק בלאק ולא נתן להם לברוח וצימק ל-30:33. הוא הוסיף עוד דאנק על הראש של גרין כדי לקבוע 35:34 ופרנקו לקח פסק זמן. זה לא עזר, כי בלאק השיג שוויון וטיוס החזיר את מכבי ליתרון, 37:38, עליו היא שמרה עד סיום המחצית.

דגלאס לא חיכה ועם פתיחת הרבע השלישי השחיל שלשה שהעלתה את האדומים ל-37:40. על השלשה הוא הוסיף גם לייאפ, אבל ג'ייק כהן ויובל זוסמן השוו ל-42:42. המשחק הוסיף להיות צמוד, ואף קבוצה לא לקחה יתרון משמעותי. זוסמן הוסיף עוד שלשה ועוד סל בזמן שמקניל קולע בצד השני בדרך ל-47:48 צהוב. התקפה נהדרת של מכבי הסתיימה עם שלשה של ווילקבין, וכהן הוסיף סל כדי להעלות ל-49:53 ולגרום לפרנקו לקחת עוד פסק זמן. ממנו המארחת עלתה בכוחות מחודשים וחזרה לשוויון 53:53. הקצב הזה נמשך, כשאובראיינט בצד אחד ודגלאס בצד השני מסיימים את הרבע ב-57:57.

יובל זוסמן. מהבולטים במכבי (עדי אבישי)
יובל זוסמן. מהבולטים במכבי (עדי אבישי)

גם הרבע הרביעי המשיך באותו קצב. שלשה של זוסמן קבעה 60:62. ווילבקין העלה ל-62:66, אבל לימונד, האוול ומקניל החזירו ל-66:67 אדום והמשחק המשיך להיות צמוד. שתי שלשות של ווילבקין ועוד אחת של כהן, כשבאמצע שתי קלעיות מהעונשין של לימונד, פתחו פער של 69:77 שתיים וחצי דקות לסיום. האדומים הלחוצים שלחו את בלאק לקו וקיבלו ממנו את ההפרש הכי גדול עד עכשיו, 69:78. מכבי הלכה שוב ושוב לקו, כהן עשה עוד סל קל ו-50 שניות לסיום העלה את מכבי לפער דו ספרתי, 70:83, וריצת ה-3:17 נעצרה עם שתי זריקות מדויקות של שולר מהקו שלא ממש עזרו. בסיום, לוח התוצאות הראה 72:85 חד משמעי שמסמן הרבה לקראת המשחק בחמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי