הכי יפה בעיר: מכבי הביסה את הפועל 63:87 והעפילה לפיינל פור עם 0:3 בסדרה

שחקני מכבי חוגגים על הפועל בדרבי
שחקני מכבי חוגגים על הפועל בדרבי | עדי אבישי

האלופה שוב פתחה חזקה וקלעה 51 נקודות במחצית הראשונה בדרך לסוויפ על היריבה העירונית שלא הצליחה להקשות על הצהובים. ווילבקין וכהן קלעו 14 נקודות כ"א, שלושה אדומים סיפקו דאבל-דאבל שלא הספיק

(גודל טקסט)

למישהו היה ספק? מכבי תל אביב העפילה הערב (חמישי) לפיינל פור שייערך באולמה הביתי עם ניצחון 61:84 בדרך לאחר לסוויפ עונתי 0:3 על הפועל תל אביב בסדרת רבע הגמר. הקהל הצהוב, שלא ממש הגיע בהמוניו להיכל הערב (8130 צופים בלבד), ופתח במחאה מול יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, לא יכל לבקש יותר מזה. מכבי תפגוש בפיינל פור בעשרה ביוני את המנצחת בין עירוני נס ציונה לבין הפועל אילת כשכרגע הסדרה בשוויון 1:1, בזמן שהפועל ירושלים כזכור כבר הבטיחה את מקומה על חשבון הפועל באר שבע.



שחקני מכבי חוגגים העפלה לפיינל פור (עדי אבישי)


הצהובים שוב פתחו את המשחק בצורה נהדרת כשהאדומים היו עם 0 מ-8 מהשדה. האלופה הובילה 25:51 במחצית בעיקר בזכות דיאנדרה קיין שבלט עם דאבל-דאבל. ברבע השלישי האדומים הצליחו לצמק את הפער המבטיח (ניצחו 13:23) אך שילמו מחיר על הגנה חלשה ואחוזים נוראיים מהסדרה בשאר המשחק, כאשר גם דאבל-דאבל של לא פחות משלושה שחקנים – ג'רל מקניל, תומר גינת ורביב לימונד – פשוט לא הספיק. במכבי, סקוטי ווילבקין וג'ייק כהן בלטו עם 14 נקודות, גם יובל זוסמן קלע בדו ספרתי (10 נקודות) ודיאנדרה קיין הציג דאבל-דאבל עם  10 נקודות ו-13 ריבאונדים.
 

עם הניצחון, מכבי השלימה 15 נצחונות רצופים על האדומים בפלייאוף מאז מאי 2004, ומדובר בסוויפ השישי שלה בשש הסדרות האחרונות מול היריבה העירונית. הפועל תל אביב של דני פרנקו, מנגד, עברה עונה מאכזבת עם זרים שלא הביאו ערך מוסף, ומעניין לראות האם המאמן ימשיך בעונה הבאה.



מחאת אוהדי מכבי תל אביב (עדי אבישי)



אוהדי הפועל תל אביב (עדי אבישי)


מהלך המשחק

מכבי עלתה בחמישייה עם יובל זוסמן, דיאנדרה קיין, ג'ייק כהן, סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק. הפועל עלתה עם תומר גינת, סטווארט דגלאס, רביב לימונד, ג'רל מקניל ודשון סטיבנס תומר גינת קלע את הסל הראשון במשחק מהעונשין, והאדומים הובילו לראשון בדרבי בהיכל העונה. טאריק בלאק קלע 4 נקודות ברציפות בדומה במשחק שעבר, ואז החל המופע של מכבי מחוץ לקשת עם 3 מ-3. ושלשות של יובל זיסמן, דיאנדרה קיין  וסקוטי ווילביקין, הובילה את מכבי לריצת 0:14 ופער דו ספרתי.


האדומים היו עם 0 מ-8 מהשדה עד שקלעו סל ראשון אחרי ארבע וחצי דקות, תודות לתומר גינת. ריצ'ארד האואל הוריד את הפער לחד ספרתי אבל מייקל רול צלף שלשה ומכבי שוב ברחה ל-10 הפרש. עד סיום הרבע סל רדף סל, ואז מייקל רול שלח אסיסט נהדר לאלכס טיוס. שהוריד את מכבי ליתרון 12 בסיום הרבע, בזמן שדיאנדרה קיין שולט בצבע עם תשעה ריבאונדים.



דיאנדרה קיין. שולט בריבאונד (עדי אבישי)


ג'ון דיברתולומיאו קלע נקודות ראשונות בפתיחת הרבע השני והפועל המשיכה להציג הגנה לא טובה. מייקל רול חדר בכוח וסחט סלע ועבירה ומכבי המשיכה להגדיל את היתרון, 17:34. טאריק בלאק חילק שני אסיסטים נפלאים ומכבי ברחה ל-20 הפרש, 19:39. לאחר פסק זמן של המאמן יאניס ספרופולוס, מכבי יצאה לפרקט כמו מלוע של תותח וקלעה שש נקודות זריזות.



ג'רל מקניל מול יובל זוסמן (עדי אבישי)
 

האדומים היו אובדי עצות כשסיימו מחצית שלמה בלי אף סל מהשלוש וקלעו 10 נקודות בלבד בכל הרבע. סקוטי ווילביקין הלך לקו וקלע שתי נקודות ששיפרו את המאזן של מכבי מהעונשין (8 מ-14) וקבעו את תוצאת המחצית 25:51



דני פרנקו וריצ'רד האואל מיואשים (עדי אבישי)
 


יאניס ספרופולוס וטאריק בלאק. הכל הולך לפי התוכניות (עדי אבישי)

 

שחקני מכבי חוגגים על חשבון הפועל בדרבי (עדי אבישי)
 

ריצ'ארד האואל פתח קצת טוב יותר את הרבע השלישי עם ארבע נקודות די מהירות שהפכו אותו לקלעי הבכיר בהפועל עם 8 בסה"כ. מכבי הובילה 33:56 כעבור 25 דקות של כדורסל, ואז הפועל נגסה ביתרון. כשנותרו 03:36 לסיום הרבע, קלעה הפועל בשעה טובה שלשה ראשונה הערב – תומר גינת, ורצף שלילי של שתי הקבוצות שעמד על 19 החטאות – נעצר.


הפועל צימקה ל-58:40 בלבד ובהמשך ירדה למחצית בפיגור 16 בזכות ג'רל מקניל שהמשיך לבלוט עד סוף הרבע וכן רביב לימונד. בין לבין, שלשה של ג'ון דיברותולמאו קלע שלשה שהרגיעה מעט את הצהובים. הפועל ניצחה את הרבע השלישי 13:23, ומכבי הגיעה לרבע האחרון ביתרון 48:64



רביב לימונד. בלט ברבע השלישי (דני מרון)

 
שלושה שחקנים בצד האדום היו עם דאבל-דאבל, מה שאפשר לאדומים לצמק את הפער ל-13 נקודות כשנותרו 07:18. סקוטי ווילבקין צלף שלשה וספג עבירה טכנית לאחר שהתגרה בדני פרנקו שמצידו היה קרוב מדי לפרקט, ודאנק של טריק בלאק הביא למכבי יתרון מבטיח 55:72 כשנותרו קצת יותר מחמש דקות לשחק. האדומים איבדו את הראש ומכבי הגדילה את ההפרש בדקות האחרונות בזכות ג'ון דיברתולומיאו וג'ייק כהן עד ל-63:87 בסיום.


קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין וג'ייק כהן – 14 נקודות, יובל זוסמן – 10 נקודות, ג'וני אובראיינט ואלכס טיוס – 8 נקודות, ג'ון דיברתלומויאו ומייקל רול – 7 נקודות, טאריק בלאק – 6 נקודות, דני אבדיה – 3 נקודות
קלעו להפועל תל אביב: רביב לימונד – 13 נקודות,  תומר גינת – 12 נקודות, ג'מאל שולר וג'רל מקניל – 11 נקודות, ריצ'ארד האואל – 8 נקודות, ים מדר – 5 נקודות, דשון סטיבנס – 2 נקודות, אלאדה אמינו – נקודה 1
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי