בשישי: הפועל אילת תחכה לעירוני נס ציונה במשחק מכריע

ג'יי.פי טוקוטו
ג'יי.פי טוקוטו | אודי ציטיאט

המאזן בסדרות שהגיעו ל-1:1 עומד על 1:37 לטובת המנצחות במשחק השלישי. האורחת תחפש היסטוריה כפולה עם ניצחון בכורה בהיכל 'בגין' וניצחון חוץ ראשון בפלייאוף. וגם: הנתון שממחיש את חשיבותה של יתרון הביתיות

(גודל טקסט)

הסדרה היחידה שעוד עשויה לספק דרמה בפלייאוף ליגת העל בכדורסל, בין הפועל אילת לעירוני נס ציונה, תמשיך מחר (שישי, 13:30) עם המשחק השלישי במגרש של הקבוצה מהדרום. המפגש הקרוב עשוי להיות מכריע בסדרה, שכן מתוך 38 סדרות של הטוב מחמישה משחקים שהגיעו ל-1:1 בתולדות הפלייאוף, רק פעם אחת הקבוצה שהפסידה במשחק השלישי ניצחה בסדרה. בזמן שהנתון הזה יושב להם חזק בראש, הכתומים ינסו להשיג שני דברים בפעם הראשונה: ניצחון חוץ ראשון באילת בליגה הראשונה (נכנעו בכל עשרת הביקורים שלהם שם) וניצחון חוץ ראשון בפלייאוף (מאזן 8:0).

אם המאזן ההיסטורי לא מדאיג מספיק מבחינת האורחים, נוסף אליו רצף ניצחונות הבית הנוכחי של הפועל אילת, שלא הפסידה בתשעת משחקיה האחרונים בהיכל 'בגין' – הרצף הפעיל הארוך בליגה. נתון נוסף שיעודד את הקבוצה של שרון דרוקר מספר שכל שבעת משחקי הפלייאוף של הקבוצה בשתי העונות האחרונות הסתיימו בניצחון לקבוצה הביתית.

אם תרצו גורם נוסף שידגיש את חשיבות הביתיות בסדרה הנוכחית, אז בשני המשחקים בסדרה עד כה הקבוצה הביתית הובילה כמעט לאורך כל הדרך: אילת עשתה זאת למשך 32 דקות וחצי במשחק הראשון ונס ציונה פיגרה בדיוק 19 שניות במשחק השני.

גולן גוט לוהט במשחקים האחרונים (אודי ציטיאט)
גולן גוט לוהט במשחקים האחרונים (אודי ציטיאט)

המארחים יקוו לראות מהישראלים תרומה דומה יותר לזו מהמשחק הראשון, שבו חיברו יחדיו 55 נקודות, לעומת המשחק השני בו צברו 35 בלבד. בגזרת הזרים האילתים יישענו על סולימאן בריימו, שנמצא בכושר קליעה נהדר ומאז תחילת הסיבוב השלישי קלע 17 זריקות מתוך 32 מחוץ לקשת.

בצד של הקבוצה מהמושבה וודאי מרוצים מכושר הקליעה שהשתפר בפלייאוף, כשהם קולעים 11 שלשות ב-41% הצלחה בסדרה, לעומת אותו מספר קליעות במצטבר בשני המחזורים שסגרו את העונה הסדירה. מי שנראה טוב במיוחד לאחרונה הוא גולן גוט, שקלע בספרות כפולות בכל שמונת משחקיו האחרונים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי