הפועל אילת רוצה חצי גמר, נס ציונה תנסה לכפות משחק חמישי

נס ציונה
נס ציונה | צילום: מנהלת הליגה

הכתומים של נדב זילברשטיין חייבים ניצחון על מנת לאזן ל-2:2 בסדרה ולהשאיר את העונה בחיים. שרון דרוקר וחניכיו יחפשו לקטוע רצף של שלושה הפסדי חוץ ולהבטיח את מקומם בפיינל פור

(גודל טקסט)

סדרת רבע גמר הפלייאוף בין עירוני נס ציונה להפועל אילת תמשיך מחר (שני, 20:00) עם המשחק הרביעי בלב המושבה. מדובר בקרב של להיות או לחדול עבור הקבוצה של נדב זילברשטיין, שמפגרת כרגע 2:1 בסדרה ותסיים את העונה אם לא תצליח לשמור על הבית. בכל המשחקים בין הקבוצות העונה ניצחה הקבוצה הביתית, אבל אחרי שנכנעה לאילת במשחק השלישי, הסיכויים לא מאירים פנים לנס ציונה שכן הסטטיסטיקה מספרת שרק קבוצה אחת מתוך 38 שהפסידו את המשחק השלישי במצב של 1:1 בסדרת הטוב מחמישה משחקים, התאוששה וניצחה בסדרה.

על מנת להשאיר לעצמם סיכוי לעלות לפיינל פור, הכתומים יצטרכו להשתפר משמעותית בכדורים החוזרים. עד כה בסדרה הם אוספים כמעט עשרה פחות כאלה ביחס ליריבה, בין השאר כי ממוצע הכדורים החוזרים שלהם בהתקפה ירד מ-12.8 בעונה הסדירה ל-8.0 בפלייאוף.

נתון קריטי נוסף הוא קליעות העונשין, כאשר בכל המפגשים בין הקבוצות העונה ניצחה הקבוצה שזרקה יותר מהקו. בסדרה הנוכחית, נס ציונה קולעת באחוזים בינוניים של 64.1% מהקו לעומת 76.3% של אילת.

נדב זילברשטיין וחניכיו ינסו לכפות משחק חמישי בסדרה (לירון מולדובן)
נדב זילברשטיין וחניכיו ינסו לכפות משחק חמישי בסדרה (לירון מולדובן)

קבוצתו של שרון דרוקר הפסידה את כל שלושת המשחקים האחרונים שלה מחוץ להיכל 'בגין' והיא תהיה חייבת לקטוע את הרצף על מנת להצטרף להפועל ירושלים ומכבי תל אביב בפיינל פור. בשני המשחקים האחרונים היא רשמה יחס שלילי של 15.5 אסיסטים לעומת 17.5 איבודי כדור. במהלך העונה הסדירה, רק פעם אחת היא איבדה יותר כדורים מכמות האסיסטים שמסרה.

מי שצריך לשמור על הכדור יותר מכולם הוא הרכז אבי בן שימול, שהתבסס כברומטר של קבוצתו בסדרה. במשחקי הבית, מלך האסיסטים של הליגה קלע 16.5 נקודות עם 6/11 בקליעות לשלוש, בעוד במשחק החוץ נעצר על חמש נקודות בלבד ויצא בחמש עבירות.

ג'יי פי טוקוטו והפועל אילת רוצים לנצח בחוץ אחרי שלושה הפסדים (עדי אבישי)
ג'יי פי טוקוטו והפועל אילת רוצים ניצחון חוץ אחרי שלושה הפסדים רצופים (עדי אבישי)

אך מה שהכי משקף את החשיבות של בן שימול בפלייאוף הוא מדד הפלוס/מינוס: בדקות שלו על המגרש אילת הובילה בעשר נקודות הפרש ובזמן שהוא ישב על הספסל היא פיגרה בשש נקודות. כך או כך, האילתים מגיעים למשחק הרבה פחות לחוצים, כיוון שגם במקרה של הפסד תהיה להם הזדמנות להכריע את הסדרה בביתם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי