העולה הרביעית: אילת ניצחה 90:98 בנס ציונה ועלתה לפיינל פור

שחקני אילת חוגגים העפלה לפיינל פור
שחקני אילת חוגגים העפלה לפיינל פור | דני מרון

קבוצתו של שרון דרוקר התעלתה במאני טיים, השיגה את ניצחון החוץ וגמרה את הסדרה עם 1:3, בדרך למפגש עם מכבי תל אביב בחצי הגמר. אלייז'ה בראיינט הוביל עם 23 נקודות, בן שימול סיים עם 12 ו-9 אסיסטים

(גודל טקסט)

לאחר שהפועל ירושלים ומכבי תל אביב השלימו סוויפים בסדרות שלהן ומכבי ראשל"צ הדיחה אתמול את הפועל חולון, הפועל אילת השלימה הערב את תמונת העולות לפיינל פור לאחר שניצחה את עירוני נס ציונה 90:98 והכריעה את הסדרה בתוצאה 1:3. שרון דרוקר וחניכיו קטעו רצף של שלושה הפסדי חוץ בדיוק בזמן וסיפקו חותמת גדולה לעונה הנהדרת שלהם, עם העפלה לחצי הגמר.

אילת תפגוש ביום שני הבא (10.6, 19:00) את הצהובים של יאניס ספרופולוס. אין צורך לומר שהיא מגיעה כאנדרדוג, אך כידוע בפיינל פור הכל אפשרי. בחצי הגמר השני (21:20) ייפגשו עודד קטש וירושלים עם גיא גודס וראשון לציון, בשחזור גמר הגביע האחרון.

טל דן וטאליב זאנה פתחו בסערה והעלו את נס ציונה ליתרון מהיר של 2:11, אך אילת לא נבהלה והגיבה בריצת 0:18 בראשות אבי בן שימול ואלייז'ה בראיינט, כשגם פסק זמן של נדב זילברשטיין לא הצליח לעצור את האורחים. דקוואן קוק היה זה שהחזיר את הכתומים לעניינים עם שלשה ועבירה, נקודות של בראון-רמירז בסוף הרבע הורידו את נס ציונה בפיגור מינימלי, 24:23.

אלייז'ה בראיינט הצטיין במדי אילת (דני מרון)
אלייז'ה בראיינט הצטיין במדי אילת (דני מרון)

נקודות של רפי מנקו שמרו על היתרון בצד האילתי בתחילת הרבע השני וגם בן שימול המשיך ביכולת הטובה עם שלשה שנייה במשחק. המארחים נשארו צמודים בזכות סלים של זאנה ואלישי כדיר, אך מי שבאמת סחב את נס ציונה על הגב היה דקוואן קוק, שהפגיז 17 נקודות במחצית הראשונה והחזיר את קבוצתו לשוויון 42:42. נקודה של ג'יי פי טוקוטו מקו העונשין קבעה את תוצאה המחצית – 44:45 לאילת.

נס ציונה חזרה ליתרון אחרי הרבה זמן עם פתיחת המחצית השנייה. אלייז'ה בראיינט שמר את אילת במשחק עם שבע נקודות רצופות, אבל הביתיים צברו מומנטום ואחרי מהלך בו אספו ארבעה ריבאונדים בהתקפה, גולן גוט המטיר שלשה והעלה אותם לפלוס שבע, 53:60. שולדבראנד ומנקו ניסו למזער נזקים, אבל קוק קבר עוד שלשה בדרך ל-63:69 לנס ציונה אחרי שלושה רבעים.

טל דן (דני מרון)משחק טוב של טל דן לא הספיק לנס ציונה. (דני מרון)

אילת חזרה לעצמה בתחילת הרבע האחרון. ריצת 0:8 שלה נחתמה עם אליי-הופ מדהים של בן שימול לטוקוטו, שהפך שוב את התוצאה והעלה את האורחים ל-71:73. בראיינט ומנקו הוסיפו סל כל אחד, בריימו הגדיל מהקו ונס ציונה החלה להילחץ. טל דן הרגיע עם סל ודקוואן קוק הוסיף שלשה. מנקו החזיר בשלשה משלו, אבל גוט קלע אחת נוספת וצימק ל-84:80. נס ציונה ניסתה לחזור ליתרון, אך לא הצליחה למצוא את הסל ודקה לסיום ג'יי פי טוקוטו השלים מהלך של סל ועבירה שהעלה את אילת לפלוס תשע ובעצם גמר את הסיפור. בסיום כאמור – 90:98 לאילת.

קלעו לעירוני נס ציונה: דקוואן קוק 24 נקודות, טאליב זאנה 19, טל דן 14, גארי בראון 10, כריס דואו 9, גולן גוט 8 ואלישי כדיר 6.

קלעו להפועל אילת: אלייז'ה בראיינט 23 נקודות, ג'יי פי טוקוטו 15, רפי מנקו 14, אבי בן שימול 12, יהונתן שולדבראנד 10, סולימאן בריימו 9, עידן זלמנסון 8 ופרדריק בורדיון 7.

פלרטט עם טריפל דאבל. אבי בן שימול (דני מרון)
פלרטט עם טריפל דאבל. אבי בן שימול (דני מרון)

התעלו במאני טיים. שחקני אילת חוגגים (דני מרון)
התעלו במאני טיים. שחקני אילת חוגגים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי