מכבי רוצה לזכות באליפות 53, ירושלים מחפשת דאבל היסטורי

פיינל פור
פיינל פור | דני מרון

שבוע ההכרעה של ליגת העל בכדורסל ייצא לדרך עם משחקי חצי גמר הפיינל פור. הפועל אילת תנסה להפריע לצהובים להגן על התואר, מכבי ראשון לציון תפגוש את האדומים בשחזור גמר הגביע האחרון

(גודל טקסט)

עונת הכדורסל בליגת העל המקומית תגיע לשיאה כאשר הפיינל פור ייצא מחר (שני) לדרך, עם משחקי חצי הגמר בהיכל 'מנורה מבטחים'. במשחק הראשון (19:00) ייפגשו האלופה מכבי תל אביב והפועל אילת. הצהובים ינסו להגן פעם נוספת על התואר, כשב-11 העונות האחרונות הם היחידים מתוך שש אלופות שונות שהצליחו לזכות פעמיים ברציפות, בשנים 2011 ו-2012. לאחר מכן יעלו לפרקט מחזיקת הגביע הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון (21:20), בשחזור של גמר גביע המדינה האחרון וגמר הפיינל פור של 2016.

מכבי תל אביב – הפועל אילת ׁ(19:00)
קבוצתו של יאניס ספרופולוס גברה על זו של שרון דרוקר בכל שלושת המפגשים ביניהן העונה והיא מגיעה למעמד עם רצף של 11 ניצחונות, הארוך ביותר שנרשם בליגה ב-2018/19. המאמן היווני הותיר את ג'רמי פארגו מחוץ לסגל לחצי הגמר. מאזן הפלייאוף בין הקבוצות עומד על 4:11 לטובת האלופה המכהנת. מתוך שש הקבוצות האחרונות שהגיעו לפלייאוף מהמקום הראשון בטבלה, מכבי הייתה היחידה שהצליחה לזכות לבסוף באליפות והיא עשתה זאת בשני מקרים, בעונות 13/14 ו-17/18. מדובר במפגש בין שתי ההגנות הטובות בליגה בעונה הסדירה, כשהצהובים ספגו 78.1 נקודות למשחק והתכולים אפשרו 79.8.

למרות היעילות ההגנתית שלה לאורך העונה, בשני המשחקים שלה בהיכל 'מנורה מבטחים' אילת ספגה 101 ו-99 נקודות, כך שהיא תהיה חייבת לרדת הרבה מתחת למספר הזה על מנת לתת פייט ליריבה. הקבוצה מהדרום לא פספסה אף פלייאוף מאז שחזרה לליגה הבכירה בעונת 2012/13, אך יחד עם זאת היא מעולם לא ניצחה משחק בפיינל פור והיא תנסה לעשות זאת בפעם הראשונה על מנת להעפיל לגמר שלישי בתולדותיה, אחרי שעשתה זאת ב-1998 וב-2015.

יצליח להשאיר את האליפות בארון של מכבי? יאניס ספרופולוס (עדי אבישי)
יצליח להשאיר את האליפות בארון של מכבי? יאניס ספרופולוס (עדי אבישי)

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון (21:20)
האדומים מהבירה עומדים במרחק שני ניצחונות מהשלמת דאבל היסטורי ואליפות שלישית בתולדות המועדון. כריס ג'ונסון ומלקולם גריפין הם הזרים שלא נרשמו למשחק מחר. לאחר שבעונה שעברה הודחו בחצי הגמר על ידי הפועל חולון, הם ינסו להתקדם צעד אחד נוסף לעבר השגת התואר. הירושלמים ניצחו 9 פעמים את הכתומים בפלייאוף והפסידו להם פעמיים, כאשר המאזן בעונה הנוכחית עומד על 1:2 לקבוצתו של עודד קטש, בנוסף כמובן לניצחון על חניכיו של גיא גודס בגמר הגביע האחרון. קפטן ירושלים ליאור אליהו מוליך בצוותא עם גיא פניני את קלעי כל הזמנים בפיינל פור, עם 108 נקודות. הפורוורד מחזיק גם בשש אליפויות, הכי הרבה מבין השחקנים הפעילים במעמד.

13 שנים לאחר שהפסיד לירושלים את משחק הפיינל פור הראשון בישראל על חודה של נקודה, גיא גודס מגיע לחצי הגמר פעם נוספת כמאמן ראשון לציון. מחזיקי גביע ווינר ינסו להעפיל לגמר בפעם השנייה בתולדות המועדון, כאשר בפעם היחידה שעשו זאת ב-2016 הם הפתיעו את הפועל ירושלים בארנה וזכו באליפות היסטורית. דריל מונרו, שנבחר למצטיין בפיינל פור באותה שנה, הוא הנציג היחיד מעונת האליפות שיופיע גם מחר במדים הכתומים.


ליאור אליהו ינסה להתקדם צעד אחד לעבר אליפות שביעית. (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי