הלך הדאבל: ראשל"צ גברה 86:92 על הפועל ירושלים בחצי הגמר

ג'יימס פלדיין מול דיימון סימפסון
ג'יימס פלדיין מול דיימון סימפסון | עדי אבישי

האדומים ניסו ואפילו עלו ליתרון דו ספרתי באמצע המחצית השנייה, אבל דיימון סימפסון (28 נק' ו-20 ריב') היה בלתי ניתן לעצירה, ורבע רביעי ענק מצד חניכיו של גודס שלח את מכבי ראשון לציון לגמר שלישי העונה

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים נלחמה עונה שלמה, הרשימה גם בליגה הסדירה, גם בגביע – בו זכתה – וגם בליגת האלופות של פיב"א, אבל בסופו של דבר את המטרה הגדולה ביותר שלה, אליפות ולמעשה דאבל, היא כבר לא תשיג הפעם. האדומים נוצחו הערב (שני) 92:86 על ידי מכבי ראשון לציון והחמיצו ברגע האחרון מפגש בגמר נגד היריבה המיתולוגית מכבי תל אביב.

אבל לפני ההפסד של ירושלים, זה הניצחון של מכבי ראשל"צ. השחקנים של גודס נתנו משחק ענק ששיקף עונה גדולה, ופעם שנייה בפלייאוף הדיחו יריבה שהיתה עדיפה עליהם על הנייר. אחרי גביע ווינר בו זכתה וההפסד בגמר הגביע להפועל ירושלים עצמה זהו הגמר השלישי העונה של המועדון, שישמח מאוד להוסיף צלחת שנייה בארבע שנים.

וההישג הזה יהיה חתום קודם כל על אדם אחד: דיימון סימפסון. הסנטר היה בכל מקום במגרש, קלע מכל נקודה וחטף כל כדור. את המשחק הוא סיים עם מספרים אדירים של 28 נקודות ו-20 ריבאונדים, וכשהוא נעזר בקמרון לונג (19 נק') ונמרוד טישמן (16 נק') סחף את הכתומים לניצחון שלישי העונה על החבורה של קטש. ג'ייקובן בראון (19 נק') וטיישון תומאס (11 נק' ו-14 ריב') לא עזרו לאדומים המאוכזבים, שבוודאי ינסו להשיג דאבל בעונה הבאה.

הפועל ירושלים בסיום. כשלו ברגע האמת (עדי אבישי)
הפועל ירושלים בסיום. כשלו ברגע האמת (עדי אבישי)

מהלך המשחק
הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם יוגב אוחיון, תמיר בלאט, טיישון תומאס, ג'וש אוונס וג'יימס פלדיין. מכבי ראשל"צ עלתה עם נמרוד טישמן, עוז בלייזר, דיימון סימפסון, קמרון לונג ודריל מונרו. הכתומים פתחו עם בליץ של הזרים, כשסימפסון, מונרו ולונג מוליכים אותה ל-2:11 מהיר. קטש לקח פסק זמן הרבה יותר מוקדם ממה שהוא ציפה. זה כנראה העיר את השחקנים שלו, כי סטודמאייר עשה נקודות ראשונות ופלדין הרביץ דאנק יפה שנראה שהחזיר את האדומים למשחק.

שבע נקודות רצופות של באטלר וחדירה של תומאס השיגו שוויון 13:13, שהפך ל-16:16 לפני שמהלך נפלא של ראשל"צ הסתיים בהטבעה של סימפסון. הירושלמים הגיבןו עם מהלך משלהם שהסתיים עם סל מחצי מרחק של ג'ייקובן בראון, ודקה לסיום הרבע ירושלים עלתה ליתרון של 19:20 – הראשון שלה במשחק. בראון עשה עוד שלוש נקודות, ואדם אריאל ירה שלשה מרחוק שצימקה ל-22:23. איתי שגב החטיא זריקה עם הבאזר, שחתם את הרבע ב-24:25 אדום.

סימפסון פתח את הרבע עם שוויון מהקו וטישמן החזיר את היתרון לראשלצ עם שלשה, אבל בראון קלע מחוץ לקשת גם הוא ושמר על הסטטוס קוו. בר טימור הוסיף שלשה משלו, שנתנה 30:32 לאדומים. ואם זה לא הספיק, טיישון תומאס רץ כל הדרך והוריד הטבעה לפנתיאון. ליאור אליהו עזר לחבריו לברוח מעט, 31:36, אריאל לא הסכים לזה ונתן עוד שלשה ממרחק גדול. טישמן השווה ל-36:36, חמש דקות לסיום המחצית. בלאט עם שלשה בצד אחד ולונג עם שלשה בצד השני המשיכו את הקצב המהיר של המשחק, אבל משם ירושלים החלה לברוח ואוונס העלה אותה ל-42:49 דקה וחצי לפני הירידה להפסקה. את המחצית חתם עוז בלייזר עם סל אדיר מחצי המגרש השני, שקבע 47:50 צמוד.

ג'יימס פלדיין מול דיימון סימפסון. שניים מהמצטיינים במשחק (עדי אבישי)
ג'יימס פלדיין מול דיימון סימפסון. שניים מהמצטיינים במשחק (עדי אבישי)

סטודמאייר עשה 5 נקודות רצופות בפתיחת הרבע השלישי כדי לתת לירושלים 49:55. סימפסון הטביע, אבל הישראלי הטרי קלע שוב כדי לשמור על היתרון של ירושלים בתחום הסביר. בראון הוסיף בדרך ל-51:60. תמיר בלאט נכנס לקצב ושלשה שלו העלתה את ירושלים ליתרון דו ספרתי, 55:66. בינתיים, היחיד שעבד אצל גודס היה סימפסון שפשוט קלע וקלע והיה בלתי ניתן לעצירה. לייאפ שלו צימק ל-63:66 בלבד, אוונס קלע זריקה אחת מהקו אבל מונרו קבע הפרש של סל אחד. שלשה של טישמן וסל של לונג חתמו ריצת 3:15 כתומה, שהחזירה אותם ליתרון רגע לפני סיום הרבע עם 69:70.

הרבע האחרון נפתח עם שלשה של בלייזר וסל של טישמן, ויחד עם מונרו הם העלו את ראשל"צ ל-71:77. בראון נתן שלשה קריטית והעיר את הקהל האדום, מצמק ל-76:79 בלבד. שתי הקבוצות נכנסו למוד הגנה, יודעות שהדקות הבאות יכולות לגמור להן את העונה. קמרון לונג דייק מהעונשין, וטישמן קבע 76:84 לפני שתמיר בלאט נתן עוד שלשה. טישמן הגיב עם חדירה ודקה לסיום, התוצאה עמדה על 81:88. משם ירושלים כבר לא הצליחה לחזור, והמשחק נגמר עם 86:92 מרשים מאוד לראשל"צ שהעפילה לגמר נגד האלופה המכהנת.

דיימון סימפסון. אולי המשחק הטוב בקריירה שלו (עדי אבישי)
דיימון סימפסון. אולי המשחק הטוב בקריירה שלו (עדי אבישי)

קלעים
להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 19, ג'יימס פלדיין 14, אמארה סטודמאייר 12, טיישון תומאס 11 (גם 14 ריב'), תמיר בלאט 11, דשון באטלר 8, ג'וש אוונס 6, בר טימור 3, ליאור אליהו 2. גם שותפו: יוגב אוחיון, אלכס צ'וברוביץ'.

מכבי ראשון לציון: דיימון סימפסון 28 (גם 20 ריב'), קמרון לונג 19, נמרוד טישמן 16, דריל מונרו 14 (גם 9 ריב'), עוז בלייזר 8, אדם אריאל 6, אלכס המילטון 1. גם שותף: איתי שגב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי