בפעם השנייה ברציפות: מכבי ת"א אלופת המדינה לאחר 75:89 על מכבי ראשל"צ

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות | עדי אבישי

השחקנים של גיא גודס הפתיעו עם העפלה לגמר ונלחמו במחצית הראשונה, אבל הצהובים היו גדולים מדי עליהם וברחו ברבע הרביעי בדרך להנפת התואר בפעם ה-53 בתולדות הליגה. דיברתולומיאו הצטיין עם 15 נק'

(גודל טקסט)

2012. זאת היתה הפעם האחרונה שבה מכבי תל אביב הצליחה להגן על תואר האליפות. שבע שנים אחר כך, הצהובים עשו זאת שוב הערב (חמישי) והוכיחו שמדובר בקבוצה הטובה בישראל, עם ניצחון 75:89 בגמר על מכבי ראשון לציון, שנתנה פייט אמיתי והציגה הופעה ראויה לאורך כל סדרת הפלייאוף והפיינל פור.

2012 היתה גם העונה האחרונה בה מכבי זכתה באליפות בלי להפסיד משחק מרגע שהעונה הסדירה הסתיימה, מה שרק מוכיח כמה היא הגיעה מוכנה לחלק הזה של המאבק על האליפות. כל השחקנים היו מעורבים והיו שייכים לאליפות הזאת, ולכולם מגיעות המחמאות. משחק הגמר עצמו היה לא קל, במיוחד הפתיחה, אבל מהרגע שראשון לציון הצליחה לחזור לשוויון ברבע השלישי היא פתאום נעצרה. משחק ההגנה של הצהובים היה מושלם, וכל סל נכנס. הפער הגדול אולי לא משקף את המשחק כולו, אבל כמו שהאליפות הזאת מסכמת את סיום העונה – התוצאה מסכמת את סיום המשחק.

וכמובן, מילה לסגנית האלופה: עם סגל שרובו ישראלים, ומהמקום השישי בסיום העונה הסדירה, מכבי ראשון לציון נתנה פוש לתפארת בחלקים האחרונים והגיעה עד לגמר כשהיא גוברת על קבוצות עדיפות ממנה על הנייר כמו הפועל חולון והפועל ירושלים. גיא גודס ללא ספק הציל את העונה של הקבוצה הזאת מאבדון, וארבע שנים אחרי האליפות הסנצסיונית היא יכולה לסמן גם את 2018/19 כאחת השנים המוצלחות בתולדות המועדון: גביע הליגה והגעה לגמר גם בגביע וגם בליגה. אבל העונה הזאת, והערב הזה במיוחד, שייך למכבי תל אביב.

קמרון לונג. הזרים של ראשל
קמרון לונג. הזרים של ראשל"צ היו היחידים שעבדו בכתום (עדי אבישי)

מהלך המשחק
מכבי ת"א עלתה בחמישיה עם יובל זוסמן, דיאנדרה קיין, ג'ייק כהן, סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק. מכבי ראשל"צ עלתה עם נמרוד טישמן, עוז בלייזר, דיימון סימפסון, דריל מונרו וקמרון לונג. הנקודות הראשונות היו שייכות למונרו, אבל קיין קלע שלשה ופתח את המשחק. בלאק הלך לקו והעלה את מכבי ל-4:6, וסימפסון – שהצטיין בחצי הגמר אבל ידוע באחוזים נמוכים מהקו – לא דייק מהעונשין.

קיין המשיך ביכולת הטובה ועם שתי חטיפות בהתקפה אחת נתן 6:10 צהוב, זוסמן הוסיף שלשה כדי להעלות ליתרון 7 מוקדם. לונג ומונרו המשיכו להיות המוציאים לפועל אצל גודס, אבל ווילבקין ואלכס טיוס לא נתנו להם להתקרב יותר מדי והאחרון העלה את הצהובים ל-13:20, תוצאת הרבע.

ראשל"צ התחילה חסרה ברבע השני, ואלכס המילטון ניסה להתעלם משלשה של רול כדי לצמק ל-21:23, אבל ג'ון דיברתולומיאו לא התרשם וקלע שלשה משלו. בלאק הטביע ונתן למכבי את היתרון הגדול ביותר שלה עד לאותה נקודה, 21:30, המילטון הגיב בארבע נקודות רצופות אבל הצהובים עדיין לא נתנו ליריבה להתקרב כשדיברתולומיאו מעלה אותם ל-29:36.

ווילבקין. מחצית ראשונה טובה שלו (עדי אבישי)
ווילבקין. מחצית ראשונה טובה שלו (עדי אבישי)

קיין הוסיף עוד שלשה, אבל סימפסון השאיר את ראשל"צ קרוב עם 34:40 שתי דקות להפסקה. בלייזר נכנס סוף סוף למשחק עם שלשה נהדרת שצימקה להפרש של חמש נקודות, וספרופולוס לקח פסק זמן. זה לא עזר, וקמרון לונג קלע שלשה שהורידה ל-40:42 בלבד. למרות שווילבקין חדר וקלע, סל נוסף של סימפסון אילץ את המאמן היווני לקחת עוד פסק זמן שסיים את המחצית ב-42:44.

המחצית השנייה נפתחה ובלי לחכות, ראשון השוותה מסל של מורנו. קיין ענה עם שלשה, השלישית שלו במשחק, וגם ווילבקין נתן אחת כדי להחזיר למכבי את היתרון בו הובילה לאורך רוב המשחק עם 46:50 משם הצהובים התרחקו מעט, אבל שלשה של המילטון ונקודות ראשונות של טישמן החזירו את התוצאה ל-53:57. מכבי ת"א לא נבהלה ואובראיינט העלה אותה ל-55:62, שומר על מרחק סביר לקראת סיום הרבע השלישי. רול החטיא שלשה עם הבאזר, והרבע נגמר ב-57:64.

עשר הדקות האחרונות של העונה נפתחו עם שתי זריקות מדויקות מהקו של בלייזר, דיברתולומיאו ענה עם שלשה גדולה ואובראיינט נתן 60:69 עם חדירה. הוא הוסיף קליעה מהעונשין כדי להעלות את הצהובים ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, 60:70, כשבצד השני החברים שלו עשו עבודת הגנה מצוינת. רול דייק גם הוא מהעונשין, סימפסון קלע ועצר לפני שזה הפך לריצה. אבל החברים שלו לא הצליחו ליצור מומנטום, ובצד השני רול קבר שלשה גדולה ופתח פער רציני ב-62:77. גיא גודס לקח פסק זמן הכרחי.

אלכס המילטון. ראשל
אלכס המילטון. ראשל"צ איבדה את עצמה ברבע הרביעי (עדי אבישי)

ראשון לציון לא הצליחה לקלוע סלי שדה, מצמקת רק מהעונשין, וזה ממש לא הספיק. בטח לא כשג'ייק כהן חופשי לגמרי מחוץ לקשת. מונרו נתן שלשה משלו, אבל כשהשעון מראה שלוש דקות לסיום והתוצאה היא 69:84 כבר קשה לשחק.

קלעים
מכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומאו 15, סקוטי ווילבקין 14, דיאנדרה קיין 14, מייקל רול 10, טאריק בלאק 11, יובל זוסמן 8, ג'וני אובראיינט 7, אלכס טיוס 7, ג'ייק כהן 3. גם שותפו: דורי סער, אנג'לו קלויארו, דני אבדיה.

מכבי ראשל"צ: דריל מונרו 22, אלכס המילטון 18, דיימון סימפסון 13, קמרון לונג 12, עוד בלייזר 6, איתי שגב 2, נמרוד טישמן 2. גם שותפו: אדם אריאל, נועם דוברת, אדם קולומינסקי.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי