ישראלים רבים עדיין לא מצאו קבוצה לעונה הקרובה

יפתח זיו
יפתח זיו | עומרי שטיין

תופעת המנודים עוברת לכדורסל? השינויים בחוקה הביאו לכך שהרבה שחקנים מקומיים נאלצים להתפשר על השכר. מאמן ישראלי בכיר: "רק הטובים ישרדו ולצערי אין הרבה כאלה"

(גודל טקסט)

בעונה שעברה הם היו שחקני ליגה לגיטימיים ומשפיעים. לקראת העונה החדשה, לא מעט שחקנים ישראלים נותרו ללא קבוצה, בין השאר בעקבות השינויים בחוק הרוסי, שהמשמעותי שבהם הוא חובה על כל קבוצה לשתף לפחות ישראלי אחד בחמישייה.

יפתח זיו, איגור נסטרנקו, כארם משעור (מישהו זוכר שלפני שנתיים הוא היה במכבי תל אביב?), יונתן שולדבראנד, אלכס צ'וברוביץ', אלישי כדיר, האחים יניב ואור סולומון ועוד רבים וטובים עדיין לא מצאו בית לעונה הקרובה. שחקנים כמו דגן יבזורי, רועי הובר, יחזקאל סקוורר, טל קרפלס ולא מעט שחקנים מנבחרת העתודה שזכתה באליפות אירופה, בחרו מבחירה וקריאה נכונה של המפה לשחק בליגה הלאומית.

לא כל הקבוצות בליגת העל השלימו סגלים. הפועל אילת רק אושרה סופית בבקרה, גלבוע/גליל לא יודעת באיזו ליגה תשחק, גם עירוני נהריה רחוקה מלסגור את הקאדר הישראלי שלה ולכן שחקנים לא מעטים מהרשימה שצויינה, יכולים למצוא את הקבוצה שתאמין בהם.

כארם משעור. מי זוכר שהוא היה במכבי תל אביב? (אודי ציטיאט)
כארם משעור. מי זוכר שהוא היה במכבי תל אביב? (אודי ציטיאט)

מאמן ישראלי בכיר, שהעדיף להישאר בעילום שם, אמר: "השחקן הישראלי התרגל בשנים האחרונות לרמות שכר גבוהות. ביטול החוק הרוסי והאפשרות שניתנה לכל קבוצה לשתף בחמישייה לפחות ארבעה זרים ולאור העובדה שלרוב קבוצות הליגה יש לפחות מתאזרח אחד, הוציאה את העוקץ מהדרישה של הישראלים לשכר אותו היו רגילים לקבל עד לפני שנה".

עוד אמר אותו מאמן: "שחקנים ישראלים, בלי לציין שמות, נהנו בעונה שעברה משכר שחצה בגדול את 100 אלף הדולרים לעונה. הפעם, שחקנים שבשנה שעברה השתכרו כ-200 אלף דולר ואפילו יותר, היו מוכנים להתפשר על חצי מזה. הבעלים של הקבוצות קראו את המפה. השנה מי שיש להם חוזי עבר יקבלו שכר גבוה, אך לדעתי אם המצב ישאר כפי שהוא השנה, המחירים בעונות הבאות ירדו. רק הטובים באמת ישרדו וכאלה לצערי אין הרבה, למרות הישגי נבחרות העתודה והנוער. במחירים שמשלמים היום עבור הישראלים ניתן להביא זרים, לא יודע אם טובים יותר, אבל לבטח זולים יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי