כספי על החזרה למכבי תל אביב: "איפשהו הרגשתי שהיו יותר מדי ציפיות"

עומרי כספי
עומרי כספי | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

אחרי ששמו לא ירד מהכותרות מאז שחתם, הפורוורד התראיין ל-103FM והבהיר שהוא מבין את גודל התקוות שהקאמבק שלו מעורר. כמו כן, הוא התייחס לההבדלים בין ה-NBA ליורוליג ודיבר על התפקיד שמייעדים לו

(גודל טקסט)
הרבה זמן לא היה בכדורסל הישראלי קאמבק מרגש כמו זה של עמרי כספי למכבי תל אביב. קצת יותר מיממה אחרי שהחזרה הפכה לרשמית, הפורוורד התראיין היום (רביעי) ל-103FM והמשיך לספק תשובות על מה שמצפה לו במועדון הצהוב העונה הקרובה ולסכם את חוויית ה-NBA.


בתחילה, כספי נשאל מה הוא רואה את עצמו תורם לקבוצה: "הרבה דברים. אחת החובות שלנו כשחקנים שגדלו פה ויודעים מה זה מכבי, היא להנחיל לשחקנים החדשים את ההבנה שמכבי זה מועדון שרוצה להתמודד ברמות הכי גבוהות. אני מתרגש מההזדמנות הזו".


האם הוא מבין את גודל הציפיות ממנו: "כן, זה היה לי ברור לפני זה. באיזשהו מקום הרגשתי שזה אפילו יותר מדי. אבל זה טבעי שיש ציפיות ובתור ספורטאי אני רגיל לזה, אתה רוצה לעמוד במקום הזה. יש לי אתגר, אני מחכה בקוצר רוח ליהנות ממנו".


מבין את גודל הציפיות ממנו. כספי בבדיקות הרפואיות אתמול (מכבי תל אביב, רשמי)
מבין את גודל הציפיות ממנו. כספי בבדיקות הרפואיות אתמול (מכבי תל אביב, רשמי)


ההבדלים בין ה-NBA ליורוליג: "הכדורסל באירופה ברמה מאוד גבוהה ושונה מארה"ב, אבל גדלתי פה, שיחקתי בנבחרת שזה סגנון דומה. אני מצפה להשתלב מהר ולהתמודד ברמות האלה. מה ההבדלים? יש הרבה. מהירות המשחק ורמת הפיזיות שונה לחלוטין. ב-NBA לשחקן ההתקפה יש יתרון ברור, בגלל החוקים והמרווחים הגדולים על המגרש. גם אורך המשחק ורמת האינטנסיביות שונים. הרבה פעמים אתה משחק שם במצב של "בקרת שיוט", כי אתה חייב לחלק את העומס".


מה יעשה כדי לשפר את העונשין: "אין ספק שזה משהו שצריך לקחת בחשבון. ברמה הזאת של אירופה אני לא יכול להשאיר נקודות על הקו, צריך להגיע למקסימום יכולת. הרבה מזה מנטלי, לקחת את הזמן ולהירגע על הקו. בסופו של דבר אני קלעי טוב מבחוץ וכך צריך להיות גם מהעונשין".


כמה משחקים של מכבי ת"א ראה והאם הוא מכיר את השחקנים: "די הרבה. שיחקתי עם קווינסי אייסי בסקרמנטו. יצא לי לעקוב אחרי הקבוצה אבל היא
שינתה את פניה ואחד האתגרים שלנו זה להתחבר. מאוד התחברתי למאמן בשיחה הראשונה שהייתה לנו, מבחינת אסטרטגיית המשחק".




מה האסטרטגיה: "יש הבנה שמכבי זו קבוצה שצריכה לרוץ ולשלהב את הקהל בהיכל, זה הד.נ.א. המאמן מביא איתו הגנה אינטנסיבית. הוא מאמין בשחקן הישראלי, דבר שהיה כיף לשמוע את זה".


כמה מתאמנים ב-NBA: "זה תלוי בקבוצה, במאמן ובשיטה. בגולדן סטייט עשינו מחנה אימונים בן יומיים ומעבר לזה לא היה לנו תרגול קבוצתי כל העונה. בעיקר יכולת אישית או איזשהו תרגיל נקודתי או דגש הגנתי. כל אימון נמשך 30-45 דקות. בפגרה זה סיפור אחר, אני עובד בעיקר על כוח בחודש וחצי הראשונים לאחר מכן עובד על המשחק שלי, מנסה להביא אותו כמה שיותר קרוב לרמה של משחק מבחינת האינטנסיביות".


על כך שייבחן בזכוכית מגדלת: "גדלתי במכבי והתחלתי לשחק בה בגיל 17 כשפיני היה מאמן ואחר כך תחת צביקה. כל העניין של ווינריות ומכביזם זה משהו שהושרש בי למשך שנים. לא מכיר מישהו במכבי שלא רוצה להיות הכי טוב בכל מסגרת. יש לזה יתרונות וחסרונות, זה משהו שאני מתחבר אליו כאחד שאוהב ואוהד את הקבוצה הזו".


מתחבר לאסטרטגיה של מאמנו החדש. כספי עם ספרופולוס (מכבי תל אביב, רשמי)
מתחבר לאסטרטגיה של מאמנו החדש. כספי עם ספרופולוס (מכבי תל אביב, רשמי)


כמה שנים האמין שיחזיק ב-NBA כשחתם בסקרמנטו: "האמת שזה משהו שנמשך הרבה זמן ולא האמנתי. זו ליגה מטורפת, כל שנה נכנסים הרבה שחקנים חדשים. היום לפעמים אני קורא שיש חבר'ה צעירים במדינה שרוצים להגיע לשם. כשאני גדלתי זה לא היה מונח שגור בפינו. שמח לשמוע את זה היום מחבר'ה שרוצים וגם יכולים, זה כיף להיות חלק מתהליך כזה".


איך נוצר פער של 10 שנים ללא אף ישראלי בדראפט: "מקל הגיע לליגה, היו כמה שנים אחרינו שהייתה מעידה בנבחרות הצעירות אבל בשלוש-ארבע שנים האחרונות יש פריצה להישגים שאני לא זוכר בזמנים שלנו. כשהנבחרת שלנו זוכה באליפות אירופה, זו תעודת כבוד לכדורסל הישראלי. לא סתם דני אבדיה מדורג בחמישייה הראשונה בדראפט. לנו כחברה וקהילת כדורסל, חשוב שהחבר'ה האלה ימשיכו לגדול וימצאו דרך לפרוץ למעלה בזכות ולא בחסד, כי הם שחקנים טובים".




לא הצליח להגיע לפלייאוף ב-NBA. זה פספוס? "אין ספק. בשנים שהייתי בסקרמנטו באמצע הקריירה היה לנו את קאזינס, רונדו, רודי גיי. הייתה קבוצה לגיטימית לפלייאוף והיה קצת חוסר מזל. בגולדן סטייט נחתכתי שבועיים לפני הפלייאוף כי נפצעתי, אז באיזשהו מקום זה משהו שיושב עליך".


האם סבל באיזושהי קבוצה: "לא יודע אם זו המילה הנכונה, אני חושב שעברתי סוג של תהליך עם עצמי. הגעתי לשם כילד ופתאום גיליתי שאני לא מרכז העולם. אתה מבין דברים יותר עמוקים בחיים, כמו משפחה. אז אין ספק שבכדורסל היו מקומות שהתאכזבתי, כמו באותו מקרה בגולדן סטייט, אבל אלה החיים, החוכמה היא ללמוד מטעויות ולהשתפר כבן אדם".


צעירים שמחזיקים סוכן בגיל 17: "בראייה אחורה אני מאמין שצריך להקיף את עצמך בצוות של אנשי מקצוע שמבינים. דווקא במהלך הקריירה עשיתי את השינוי הזה בעצמי, פניתי לג'מצ'י, בורשטיין ואחרים לייעוץ. בגיל הזה זה לא בהכרח נחוץ כי אתה צעיר אבל כל אחד וההחלטה שלו".


האם הוא צפוי לשחק בעמדה 3 או 4: "קצת בכל אחת, המאמן רואה אותי בשתיהן. זה תלוי במאצ' אפים בישראל ובאירופה, באיך המאמן יראה את זה ויחליט לנהל את הרוטציה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי