הארדוואי: "דבנפורט יכול לקלוע 30 נק' או לא לקלוע במחצית"

פני הארדוויי
פני הארדוויי | Michael Reaves/Getty Images

הרכז האגדי של אורלנדו שאימן באוניברסיטת ממפיס את שחקנה החדש של אילת, אמר דברים לא שגרתיים בכלל על הפורוורד: "הוא בלתי ניתן לעצירה, אבל הוא לא פריק של כדורסל". וגם: התייחסותו של אלפסי לאמריקאי

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

קייוון דבנפורט (23, 2.03 מ'), הפורוורד שהפועל אילת החתימה אתמול (חמישי) הוא כדורסל לא שיגרתי. בכל אופן כך מגדיר אותו מאמנו באוניברסיטת ממפיס, פני הארדוואי.

הארדווי כדורסלן NBA מפואר (48, אורלנדו מג'יק, פניקס), העביר בדצמבר שנה שעברה ביקורת בראיון רדיו, על דבנפורט לאחר אחד ממשחקיה של ממפיס בו היא הפסידה. "אני חושב שקייוון הוא ילד עם רוח חופשית".

הארדווי הוסיף: "הוא ילד שבאמת – עבורנו, המאמנים, הוא לא אחד שמתלהב לשחק כדורסל. הוא קיבל מלגה לבוא לכאן אבל אני בטוח שהוא היה בוחר לצפות בכל דבר אחר בעולם חוץ מכדורסל. הוא לא נרקומן של כדורסל. הוא פשוט יודע שהוא בחור מאד אתלטי והוא יכול לשחק. התפקיד שלי הוא להניע אותו כל יום רק כדי לנסות וללמד אותו לאהוב את הסרט והמשחק בו הוא נמצא".

"במקרים רבים זה עובר, אבל הניסיון ללמד אותו לא היה פשוט. הוא אחד הילדים הטובים בעולם, אבל אצלו זה שונה – הוא לא פריק של כדורסל. הוא כאן כי לא היה אכפת לו ללמוד את הדברים שצריך כדי לשרוד. רק לקראת סיום העונה הוא תחיל לשאול את השאלות, אבל הוא שאל שאלות על דברים שכבר אמרנו לו מה לעשות לפני חצי שנה. זה נראה שהוא פשוט לא התעניין. למה הוא כאן? נראה לי שהוא בא לשחק אצל מאמן טוב".

ואז נשאל הארדווי מה הביא למפנה ומה גרם לו להגיש את המשפט, 'קייוון דבנפורט בלתי ניתן לעצירה': "בדצמבר, הוא נהפך למפלצת, הוא היה בכל מקום. שמר, קלע המטיר שלשות שיחק את הכדורסל הכי טוב שאפשר לשחק. ואז פתאום הוא השתעמם.

"כשהתחלנו שוב להפסיד הפעלנו עליו לחץ שיתחיל לעשות את הדברים שאנחנו יודעים שהוא יכול לעשות. אבל קייוון רוצה לעשות את מה שהוא צריך בזמן שלו ובקצב שלו. מעולם לא אימנתי שחקן כמו קייוון. שחקן עם יכולות אתלטיות אדירות. הוא יכול להתפוצץ במשחק ולקלוע 30 נק' ויותר בקלות ויכול גם לסיים מחצית בלי נקודות. זה בדיוק קייוון. הוא בחור שאי אפשר לעצור. עדיין לא ראיתי מישהו שיעצור אותו".


פני הארדוואי עם מייקל ג'ורדן (Gettyimages)

את העונה האחרונה שלו בממפיס סיים דברפורד עם שורה סטטיסטית של 13.1 נקודות, 6.9 ריבאונדים, 1.0 אסיסטים, 36% לשלוש ו-60% מהקו ב-26 דקות בממוצע. משחקי השיא שלו היו מול טנסי עם 31 נקודות ו-11 ריבאונדים ומול טנסי טק עם 30 נקודות ו-10 ריבאונדים.

ההסבר של הארדווי על הדברים הקשים שאמר על דבנפורט: "לא ממש משנה לי כשאנשים אומרים שהייתי בוטה מדי כלפיו. אני מנסה להיות אמיתי. קייוון מבין שאני אוהב אותו. אני רק תיארתי את החוויה שהייתה לי איתו. זה בדיוק מה שזה. אני לא מתכוון להביך אף ילד וכולם יודעים את זה".

"אני תמיד אהיה אמיתי במאה אחוז עם הילדים שלי כי כשהם מצליחים אני הולך לשבח אותם. כשהם לא מסתדרים טוב אני הולך ליידע אותם. אם אני לא מאמן טוב בערב מסוים אני אומר את אותו הדבר. לצערי אנו חיים בעולם כשכזה".


"מדובר בכישרון גדול". אריק אלפסי מרוצה (דני מרון)
 

דבנפורט הגיב על דבריו של הארדווי: "זו הדעה שלו, כך שאם זה מה שהוא אומר, אז זה בדיוק מה שהוא חושב. אין משהו מיוחד להגיד על מה שפני אומר. אני רק יכול להגיד שאם לא הייתי אוהב את המשחק הזה זה לא הייתי כאן". אריק אלפסי שיאמן את דבנפורד באילת: "מדובר בכישרון גדול עם עתיד מבטיח, שחקן שיעניק לנו אתלטיות ונוכחות בשני צידי המגרש".

דבנפורט שינחת בארץ בשבוע הבא נולד בג'ורג'יה ושיחק את שתי עונותיו הראשונות בקולג' בג'ורג'יה היילנדס (ג'וניור קולג'), כאשר בשנייה שבהן הוא הוביל את המכללה למאזן 2:32 ורשם ממוצעים של 16.5 נקודות ו-10.5 ריבאונדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי